10.000 de kilometri în 12 ore

Acum 65 de ani zborul Air France pe ruta Paris-Tokyo dura 52 de ore și avea 3 escale. Astăzi, aeronavele parcurg distanța în doar 12 ore. Alexandru Dobrescu, General Manager al Air France KLM România, explică importanța acestei rute. 

 

Ați aniversat recent 65 de ani de prezență a Air France în Japonia. Care sunt principalele elemente ale acestui parteneriat?

Într-adevăr, în noiembrie 1952, Air France opera primul său zbor Paris – Tokyo. Astăzi compania operează 26 de frecvențe săptămânal către două orașe din Japonia, Tokyo (Narita și Haneda) și Osaka. Dincolo de zborurile proprii, există și două parteneriate cu companii aeriene care au făcut posibilă extinderea numărului de destinații în conexiune. Astfel, prin parteneriatul cu Japan Airlines și Korean Air, pasagerii Air France își pot continua călătoria spre alte destinații din Japonia, precum Fukuoka, Hiroshima, Kagoshima, Komatsu, Kumamoto, Matsuyama, Miyazaki, Nagasaki, Nagoya, Oka­yama, Okinawa și Sapporo, având escală fie în Tokyo și Osaka, fie în Seul. Dar atenția acordată Japoniei nu se oprește la rețeaua și frecvența destinațiilor. În aeroportul Charles de Gaulle există personal care poate să asigure informații și asistență în limba japoneză, la fel și pe zborurile spre Tokyo și Osaka. Compania are în acest moment peste 160 de însoțitori de bord vorbitori de limbă japoneză. Totodată, meniul pe aceste zboruri este gândit de așa natură încât să ofere pasagerilor și o alternativă cu preparate japoneze.

„Numărul pasagerilor români care au călătorit către Tokyo și Osaka a crescut cu 19% în 2017
față de 2016” – Alexandru Dobrescu, General Manager Air France KLM România

Ce servicii oferiți clienților, în funcție de clasă, pe zborurile către Tokyo?

Avioanele care operează toate rutele către Japonia sunt dotate cu noile interi­oare, oferind un plus de confort în toate cabinele disponibile. Plecând de la serviciul oferit pasage­rilor First Class (transfer privat la / de la avion cu limuzina, lounge dedicat, însoțitor pe toată durata transferului etc.), Business Class (reclinabilitate 100% a foto­liilor, meniu la alegere, lounge dedicat etc.) până la creșterea confortului pasagerilor Premium Economy și Economy, totul a fost îmbunătățit pe aeronavele care operează rutele spre Japonia.

 

Cum sunt escalele pentru pasagerii români?

Atât la Paris, cât și la Amsterdam, cone­xiunile sunt de maximum 2-3 ore, iar acest lucru este posibil datorită orarului frecvențelor operate dinspre București atât cu aeronave proprii, cât și cu parteneri. La Paris, conexiunea se realizează în același terminal unde operează zborurile spre România, ceea ce face tranzitul prin aeroport, rapid și facil, iar aeroportul din Ams­terdam este recunoscut pentru facilitățile oferite pasagerilor în tranzit.

 

Câți pasageri români merg către Tokyo și Osaka?

Numărul pasagerilor români care au călătorit către Tokyo și Osaka a crescut cu 19% în 2017 față de 2016, ceea ce arată interesul crescut al românilor pentru această țară. Până acum 4-5 ani, pasagerii care călătoreau spre Japonia erau în principal din zona de business, majoritatea lucrând în domeniul IT. În continuare, traficul de business a rămas semnificativ, dar ne bucurăm să constatăm și o creștere a numărului de turiști spre Japonia. Agențiile de voiaj organizează din ce în ce mai multe grupuri de turiști care călătoresc în Japonia, ceea ce înseamnă o maturizare a destinației.

 

Cum a fost 2017 pentru Air France KLM?

Zborurile spre hub-urile principale ale grupului, Paris Charles de Gaulle și Ams­terdam Schiphol, rămân în continuare cu un grad ridicat de ocupare (70-80%). Creșteri semnificative se văd în zona celor care își continuă călătoria în afara Europei, cu zboruri intercontinentale. Am înregistrat creșteri în zona destinațiilor de vacanțe exotice (în special insulele din Oceanul Indian și din Caraibe), dar și creșteri pe traficul spre China, având o bună colaborare cu comunitatea chineză din România. O noutate a ultimilor ani este traficul în creștere pentru studenții care călătoresc în America prin programele de Work & Travel.

 

Care sunt planurile pentru următorii ani?

La nivel global, grupul continuă procesul de reînnoire a aeronavelor, început în 2015, dar și îmbunătățirea și diversificarea serviciilor oferite la bord. La nivel local ne dorim să menținem tendința de creștere a numărului românilor care călătoresc pe alte continente cu Air France KLM.

Zbor în echipă

  • Air France operează zboruri către 179 de destinații în 89 de țări cu o flotă de 335 aeronave incluzând Airbus A380 și Boeing 787-9 Dreamliner.
  • KLM operează 149 de destinații în 70 de țări cu o flotă de 165 aeronave incluzând 11 Boeing 787-9 Dreamliner.
  • Delta Air Lines oferă servicii către mai mult de 325 de destinații în peste 60 de țări cu o flotă de 830 de aeronave.
  • Cei 20 de membri ai SkyTeam operează zilnic în medie 16.600 de zboruri către 1074 de destinații din lumea întreagă.

 

Din Europa spre Japonia

Air France operează zboruri zilnice către cele două mari aeroporturi din Tokyo, Haneda și Narita, dar și către Osaka, având în total 26 de frecvențe săptămânal.

KLM operează zilnic zboruri către Tokyo Narita și Osaka, având în total 14 frecvențe săptămânal. Air France realizează această rută cu aeronave Boeing 777, iar KLM operează alternativ cu Boeing 777 și 787 Dreamliner, cele mai noi aeronave ale companiei.

Capacitatea zborurilor operate de Air France variază între 312 și 381 locuri împărțite în 4 ca­bine: La Premiere (First Class), Business Class, Premium Economy și Economy.

Zborurile KLM au o capacitate variabilă, între 294 și 408 locuri, împărțite în 2 cabine (3 zone de confort): Business Class, Economy Comfort și Economy.