Industria auto intra in priza

Vanzarile masinilor electrice cresc mai repede decat orice alt segment, cota de piata pentru acestea fiind deja de 1% la nivel mondial.

In Uniunea Europeana, vanzarile de masini electrice au crescut cu aproape 50% anul trecut, la peste 91.000 de unitati, pe piata fiind aproape 20 de modele. De-a lungul anului trecut, Renault ZOE a ajuns la peste 20.000 de clienti, Nissan Leaf si Tesla Model S si-au gasit peste 15.000 de cumparatori, iar Volkswagen a livrat peste 11.000 de unitati e-Golf, top cinci fiind incheiat de Kia Soul EV.

Cu toate ca masinile electrice au aproximativ 1% din piata mondiala, acest segment cunoaste cea mai rapida crestere.

In Romania, numarul autoturismelor electrice este inca la un nivel foarte scazut. In 2014 s-au vandut mai putin de una pe luna, in timp ce anul trecut au ajuns la clienti aproximativ 36 de exemplare. Unul dintre motivele pentru care in Romania nu sunt la fel de populare ca in Comunitatea Europeana este ca inca nu exista programe complexe de subventionare de la stat. Primele subventii de inmatriculare pentru astfel de autoturisme au fost lansate la noi anul trecut, in timp ce tarile din Europa de Vest sustin clientii inca din 2011. In plus, la noi exista doar cateva zeci de statii de incarcare in toata tara, iar pretul este inca unul mare. O masina electrica de clasa medie poate trece de 30.000 de euro, mult peste suma pe care romanii ar fi dispusi sa o plateasca pentru un autoturism, potrivit portalului Autovit.ro.

“Masinile electrice sunt inca rare pe soselele din Romania, insa acest lucru se va schimba in urmatorii ani, fiindca multe lucruri se imbunatatesc in domeniul si preturile acestor masini scad, in timp ce performantele lor se dezvolta. Pe Autovit.ro sunt cateva anunturi de vanzare a masinilor electrice, insa in viitor numarul va creste, mai ales ca si oferta din piata se va diversifica”, spune Cristian Cojocaru, Sales Manager la Autovit.ro.

Foto: Dreamstime