Companii Stiri

Achiziția McDonald’s România a dublat afacerile Premier Capital

25 mai 2017 3 min

Achiziția McDonald’s România a dublat afacerile Premier Capital

Reading Time: 3 minute

Premier Capital plc, partenerul maltez pentru dezvoltare al McDonald’s în șase țări europene, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de euro în 2016. Cifra de afaceri s-a dublat față de anul precedent, ca urmare a achiziției rețelei de restaurante McDonald’s din România în ianuarie 2016.

Cu o echipă de 7.000 de angajați în țările Baltice (Estonia, Letonia și Lituania), Grecia, Malta și România, Premier Capital a servit 105 milioane de clienți în anul 2016, o cifră record pentru companie.

În 2016 grupul a înregistrat un profit operațional de 21,2 milioane de euro. După contabilizarea veniturilor din investiții și a cheltuielilor financiare, Premier Capital plc a înregistrat un profit înainte de taxe de 16,5 milioane de euro. Activele nete ale grupului pentru anul 2016 însumează 41.6 milioane de euro. Tot anul trecut, Premier Capital plc a emis obligațiuni în valoare de 65 de milioane de euro listate la Bursa de Valori din Malta.

Achiziția din România a adus 67 de restaurante noi în portofoliul Premier Capital în 2016. Astfel, portofoliul grupului a continuat să crească odată cu deschiderea de noi restaurante (unul în Grecia, unul în Malta și două în România). În plus, trei restaurante din România și două din țările Baltice au fost remodelate în 2016.

“2016 a fost un an foarte bun. Toate piețele în care suntem prezenți au potențial de creștere și lucrăm pentru a ne extinde prezența și a servi mai mulți clienți”, a declarat Victor Tedesco, Director General Premier Capital.

Perspectiva de dezvoltare a business-ului în toate cele șase piețe este una pozitivă. În țările Baltice, Malta și România brandul McDonald’s rămâne lider de piață în sectorul restaurantelor cu servire rapidă, iar cota de piață și baza de clienți continuă să se dezvolte a urmare a îmbunătățirii serviciilor. În Grecia, în ciuda competiției puternice din partea brandurilor locale și internaționale, precum și a unui mediu economic provocator, Premier Capital a reușit să finalizeze 2016 cu o cotă de piață crescută.

Anul acesta, Premier Capital a inaugurat un nou restaurant în Thessalonik, Grecia, și mai are planificate încă nouă restaurante pentru deschidere în piețele în care operează grupul.

“Urmăm un program ambițios de investiții pentru a deschide mai multe restaurante și pentru a le moderniza pe cele existente și ne dedicăm inovării constante în toate restaurantele grupului nostru, pentru a oferi și mai multă valoare și diversitate clienților. Toate acestea nu ar fi posibile fără echipa noastră de management alcătuită din oameni dedicați, cu o experiență extraordinară, care își exprimă zi de zi pasiunea pentru brandul pe care îl reprezentăm. Împreună, echipa asigură rezultatele extraordinare ale Premier Capita”, a declarat Victor Tedesco, Director General Premier Capital.

„2016 a fost un an important în dezvoltarea business-ului McDonald’s în România. Investițiile s-au ridicat la peste 20 miloane de lei, iar bugetul alocat dezvoltării rețelei McCafé a fost de 7,5 milioane de lei, cu 25 de cafenele la finalul anului”, a declarat Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants România.

“Cele 68 de restaurante din România au fost vizitate de peste 70 de milioane de clienți, iar cei peste 4000 de angajați au servit 61 de milioane de burgeri și 3 milioane de cafele doar la McDonald’s”, a completat Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants România.

61 de milioane de burgeri

Și în 2016 românii au vizitat restaurantele pentru produsele lor preferate, în topul preferințelor fiind sandvișurile McPuișor, Hamburger și Big Mac, cartofii prăjiți și Happy Meal-ul (au fost vândute 6,3 milioane de meniuri Happy Meal). În plus, 5% din vânzările de anul trecut s-au realizat în intervalul mic dejun iar la McDrive au fost servite 8.201.379 de mașini.

Tot anul trecut, 2 milioane de lei au fost investiți în proiecte educaționale și de sănătate. În luna aprilie, salariul minim de intrare în companie a crescut la 1.450 de lei iar pentru trainingurile angajaților au fost investiți 232.000 de euro, McDonald’s fiind numit pentru al treilea an consecutiv Cel Mai Bun Angajator din România conform AON Hewitt Romania. Din cei peste 4000 de angajați, 145 au sărbătorit 10 și 15 ani de vechime, 36 au împlinit 20 de ani de când au început să lucreze la McDonald’s, 11 angajați au fost formați ca Manager Trainee, iar 36 de angajați studenți bursieri au fost premiați cu burse în valoare de 72.000 lei.

Nu în ultimul rând, 1.147.432 de lei au fost investiți în proiectele dezvoltate de Fundația pentru Copii Ronald McDonald. Cele două Case Ronald McDonald din București și Timișoara au sprijinit 799 de familii în 2016, prin oferirea a 9002 nopți de cazare gratuită pentru copiii aflați sub tratamente de lungă durată în spital și familiile acestora.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: