Afaceri record pentru Ascendis

Furnizorul de programe de training și teambuilding, Ascendis a realizat anul trecut o cifră de afaceri record, de peste 7,26 milioane de euro, divizia de training, consultanță și teambuilding generând cele mai mari creșteri.

Ascendis, un jucător de pe piața de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale din România, a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri cumulată de 7,26 milioane de euro. Anul în care Ascendis a împlinit 20 de ani de la înființare a marcat o cifră de afaceri record, ca urmare a creșterii cererii de programe de training și teambuilding.

„Creșterea este peste așteptări. Suntem bucuroși că am depășit cel mai optimist scenariu pentru 2017. Ne bugetasem o creștere de maximum 10%, pentru că veneam după un 2016 foarte bun. Motivul principal care stă la baza acestei reușite este diversificarea portofoliului de produse și servicii: am investit în programe de training noi, am intrat pe piața conferințelor corporate, am mărit echipa de consultanți”, a declarat Andrei Goșu, directorul general al Ascendis.

În 2017, vânzările de programe de training și teambuilding pentru angajații din corporații au crescut cu 16% față de anul 2016, aceste divizii generând circa 70% din businessul total al grupului Ascendis, cu 5,16 milioane de euro. De asemenea, în aceeași perioadă, vânzările de cursuri de limbi străine au crescut cu 13%, ajungând la 1,1 milioane de euro, iar cele de programe de well-being cu 7% realizând 0,3 milioane de euro. În plus față de 2016, s-au adăugat începând din luna octombrie și serviciile de digital marketing ale Ideologiq, care a realizat în 2017 o cifră de afaceri de 0,7 milioane de euro.

Companiile care au apelat la serviciile consultanților Ascendis au investit în programe care să abordeze subiecte precum: managementul performanței, comunicare și feedback, îmbunătățirea muncii în echipă, negociere, managementul conflictelor sau creativitate și inovație.

„În 2017 am lucrat cu peste 500 de clienți, iar training am făcut cu peste 16.600 de persoane. La aceștia se adaugă 19.800 participanți la cele 355 de evenimente corporate organizate de consultanții Ascendis”, a spus Andrei Goșu.

În prezent, echipa Ascendis este formată din 100 de persoane, dintre care 70 sunt consultanți, iar restul fac parte din echipa de suport sau au competențe specifice pentru teambuilding și conferințe. Anul trecut s-a mărit echipa cu 20 de persoane.

„Pentru 2018 ne propunem o creștere de 10%. În plus față de anul trecut, vom investi mult în microlearning și coaching. Și vom intra în forța în spațiul ex-iugoslav. Ascendis Adria se va lansa în iunie cu o echipă de 5 consultanți și va acoperi Serbia, Croația si Slovenia”, a spus Andrei Goșu.

În ultimii ani, Ascendis a încheiat o serie de parteneriate strategice pentru diversificarea portofoliului de servicii și produse, cel mai recent fiind Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services, o divizie înființată în 2018 care va realiza studii de piață pe zona de HR. În 2017, Ascendis a lansat împreună cu Co-factor platforma de microlearning digital „Code of talent”. Tot anul trecut, Ascendis a mai adus în România doua instrumente noi: BlueEQ (instrument de măsurare a inteligenței emoționale) și HappyOrNot (instrument pentru  evaluarea satisfacției angajaților și a clienților). Totodată, printre cele mai importante decizii strategice ale Ascendis din ultimii ani s-au mai aflat achiziția, în toamna anului trecut, a 33% din acțiunile agenției de marketing digital Ideologiq, cumpărarea a 50% din acțiunile furnizorului de limbi străine Eucom în 2013 sau achiziția din 2012 a 50% din acțiunile furnizorului de servicii de wellbeing SmartExperience.