Allianz, profit operaţional de 2,5 miliarde de euro

Allianz raportează la finele trimestrului trei 2017 un profit operaţional de 2,5 miliarde de euro – în target pentru rezultatele previzionate pentru acest an.

„Rezultatele acestui trimestru au fost pozitive, în ciuda numeroaselor evenimente naturale  violente care au afectat segmentul Asigurărilor Generale. De asemenea, ne-am bucurat să vedem modul în care specialiştii noştri au fost în măsură să ofere suport real clienţilor în aceste  condiţii dificile”, a declarat Oliver Bäte, CEO Allianz SE.

Primele brute subscrise au însumat 11,5 miliarde euro la finele celui de-al treilea trimestru al anului în curs.

Rezultatele subscrierilor  au fost influenţate de numărul mare de pierderi înregistrate în urma daunelor severe produse de către catastrofele naturale şi de pierderile mari produse în urma fenomenelor meteorologice severe, arată compania, într-un comunicat de presă.

“Grupul a avut capacitatea să absoarbă pagubele provocate de uragane, furtuni şi cutremure produse în acest trimestru şi, în egală măsură, să continue să crească veniturile operaţionale  în aceste 9 luni“,a declarat Oliver Bäte, CEO Allianz SE.

Rata combinată a crescut cu 3,4 puncte procentuale până la 96,9% în cel de-al treilea trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, urmare a catastrofelor naturale.

Asigurările de Viaţă & Sănătate: New business în creştere cu 29 de procente

Primele anualizate au crescut cu 3,9% până la 15,1 miliarde euro ca urmare a vânzărilor foarte bune a produselor de capitalizare din Germania şi a primelor mărite aferente produselor Unit Linked din Italia, Taiwan, Belgia și Luxemburg. Aceste rezultatele au fost în măsură să compenseze vânzările relativ stabile ale produselor cu venituri anuale fixe din USA.

Profitul operational a scăzut cu 10,3% până la 1,1 (1,2) miliarde de euro în trimestrul III 2017, în principal ca urmare a unei marje de afaceri mai mici. Aceste rezultate au avut câteva cauze principale: nivelul relativ normal al realizărilor înregistrate pe segmentul asigurărilor de viaţă din Germania; câştigul unic realizat în urma vânzării unor proprietăţi în Franţa şi traducerea în efecte negative a schimbului valutar din SUA.

Valoarea afacerilor new business a crescut cu 28,8% până la 410 milioane euro în cel de-al treilea trimestru din 2017 pe măsură ce clienţii şi-au schimbat opţiunile către produse cu capitalizare.

Rezultate la 9M 2017

-Venituri totale pe segmentul Asigurărilor Generale în creştere cu 2,2% până la 94,5

   miliarde de euro

-Venituri totale pe segmentul Asigurărilor Viaţă & Sănătate în creştere cu 2,6% până

   la 48,7 miliarde de euro

-Profit Operaţional în creştere cu 3,5 % până la 8,3 miliarde de euro

-Venitul net atribuibil acţionarilor în creştere cu  4,9% până la 5,4 miliarde de euro

-Rata de solvabilitate (Solvency II) s-a consolidat la 227%

–   Profitul operaţional pentru 2017 este prognozat să se situeze aproape de limita superioară a obiectivului stabilit de 10,8 miliarde euro, plus sau minus 500 milioane  de euro.