Alstom cumpără Nomad Digital

Compania franceză Alstom a semnat un acord pentru achiziționarea Nomad Holdings, lider mondial în furnizarea de soluții de conectivitate pentru flotă și pasageri, în industria feroviară.

Nomad Holdings, cunoscută sub denumirea comercială de Nomad Digital, va fi achiziționată de la Amadeus Capital Partners, SEB Venture Capital și Deutsche Telekom Strategic Investments, împreună cu alți investitori. Nomad Digital are 230 de angajați, sediul social în Newcastle, 13 de birouri în toată lumea, în principal în Marea Britanie, Olanda, Germania, Portugalia, Canada, Australia și Statele Unite. Cifra sa de afaceri depășește 30 de milioane de lire sterline.           

Tranzacția va fi finalizată în prima parte a lunii ianuarie 2017, iar Alstom va începe imediat integrarea Nomad Holdings în propriul grup, asigurându-se că societatea va funcționa ca o filială deținută integral, dar își va păstra brandul și identitatea independentă.

Nomad Digital a fost fondată în 2002 în Marea Britanie și deservește peste 80 de societăți feroviare importante, în peste 40 de țări din toată lumea.

Soluțiile Nomad Digital includ WiFi pentru pasageri, sisteme inovatoare de informare a pasagerilor și portaluri la bord, platforme de divertisment și media destinate pasagerilor. În plus, Nomad Digital oferă soluții de telementenanță, inclusiv produse pentru monitorizare online la distanță a stării, mentenanță axată pe fiabilitate, asistență pentru mecanici și motopropulsoare. Soluțiile și echipele Nomad Digital utilizează pe deplin integrarea și convergența atât între sectorul feroviar și tehnologii de informare și comunicare (ICT), cât și între competențe.

Alstom lucrează deja cu Nomad Digital pentru instalații WiFi pe trenurile Coradia Continental din Germania și pe trenurile New Pendolino pentru SBB din Elveția. Alstom va permite Nomad Digital să utilizeze spațiile pe care le deține, menținându-și, în același timp, ritmul de creștere actual și cultura digitală.

Se preconizează că piața ICT pentru sectorul feroviar va cunoaște o creștere de ordinul a două cifre în următorii ani, datorită intensei integrări tehnologiilor digitale în trenuri, solicitată de către operatori și pasageri.