Am inceput anul cu mai mult optimism decat 2010

<p> <strong>Imola Zoltan este General Manager al McCann PR</strong><br /> <br /> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> PR-ul se transforma, in niciun caz nu moare. Comunicatul de presa clasic nu a disparut ci s-a transformat in social media release, birourile de presa clasice s-au mutat in spatiul virtual, castigand astfel publicul prin interactivitate, consistenta si concizie, iar seminariile se transforma in webinarii, scutind astfel initiatorii de cheltuieli logistice semnificative. Mediul online a schimbat semnificativ modul in care o companie comunica. Compania ajunge foarte aproape de publicul sau, poate comunica cu el in timp real, ceea ce e un castig atat pentru companie care afla rapid ce doreste sau nu doreste publicul, cat si pentru public care primeste un mesaj adaptat nevoilor sale. Probabil ca in urmatorii cinci ani, mediile online catre care se va comunica vor fi tot uriasele retele sociale, insa este posibil sa apara retele de nisa, impartite pe arii profesionale, catre care comunicarea trebuie facuta in concordanta cu nevoile si dorintele acelui grup. Viteza cu care informatia circula, se transforma si dezvolta o reactie in randul publicului necesita o reactie pe masura. Cei care nu se adapteaza, vor fi lasati la urma. Pentru ca PR-ul a suferit intotdeauna de lipsa unui instrument adecvat de masurare a eficientei, este posibil, speram, sa apara asa ceva in urmatorii ani.</p> <p> <br /> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Ca nimic nu se pierde, totul se transforma. Ca nu poti sa lasi nimic la voia intamplarii si o previzionare corecta insotita de masuri adecvate luate in timp util, chiar daca neplacute, pot salva un business. Ca esenta unui business de relatii publice, dincolo de cifre sunt oamenii.<br /> <br /> <strong>Cum a inceput anul 2011 pentru McCann PR?</strong><br /> Cu ceva mai mult optimism decat 2010. Avem deja doi ani de experienta in criza iar asta face sa iti setezi ceva mai realist asteptarile. Daca in urma cu un an eram pesimista si incercam “in orb” sa gasesc solutii, acum lucrurile stau ceva mai bine, in sensul ca da, e criza si anul acesta, dar exista marja de manevra, ba chiar se pot gasi solutii de crestere. Asa ca sunt ceva mai optimista. Nu ma astept sa creasca bugetele, dar cel putin clientii pe care i-am avut alaturi de noi anul trecut doresc sa lucreze cu noi si anul acesta. Iar 2011 a inceput, mai mult ca anul trecut, cu multe licitatii, ceea ce inseamna ca investitii in campanii de comunicare vor fi si anul acesta.<br /> <br /> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Cum spuneam, nu cred ca bugetele alocate vor creste semnificativ fata de anul trecut, iar presiunea pe fee-uri va fi la fel de mare. Am observat insa si un lucru pozitiv, care cred ca anul acesta va lua amploare: pentru ca fee-urile au scazut, au inceput sa investeasca in PR si companii care pana acum nu aveau resursele necesare. Am vazut companii mici, romanesti, care au inceput sa investeasca, timid deocamdata, in relatii publice. Comunicarea in si catre mediul online isi va mentine trendul ascendent si anul acesta, practic nu cred ca vor exista campanii de PR fara componenta de online, fie ca vorbim de utilizarea retelelor sociale sau a forumurilor pe diverse teme.<br />  </p> <p> <strong>McCann PR</strong><br /> Cifra de afaceri (2009): 10.604.398 RON<br /> Cifra de afaceri (2010): 10.132.579 RON<br /> <strong>Portofoliu de clienti:</strong> Coca Cola Romania, Unilever Romania, Microsoft, Enel Romania, Heineken<br /> Romania, Mobil 1 – Exxon,  Federal Mogul, Zurich Turism, Tnuva, Kandia Dulce, Toshiba, HTC, Konica Minolta, Power Net Consulting, Aldata Solution, Ateliere fara Frontiere, SamuSocial din Romania.</p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri<br /> <br />  <br />  </p>