Marketing Stiri

Ambasadoarele dulciurilor

11 aug. 2014 2 min

Ambasadoarele dulciurilor

Reading Time: 2 minute

Dintre cei care comenteaza in mediul online cu privire la brandurile de dulciuri, majoritatea sunt femei. Marcile Kinder si Raffaello inregistreaza conversatii apartinand in procent de 100% femeilor in intervalul 14-22 iulie 2014. Heidi si Milka starnesc interesul femeilor in procent de 97% si, respectiv, 95%, in timp ce Snickers este brandul care atrage si atentia barbatilor, 30% dintre comentariile inregistrate apartinandu-le barbatilor.

Foto: Dreamstime

Analiza a fost realizata cu ajutorul ZURF, instrument detinut de Exact Cercetare & Consultanta, ce monitorizeaza conversatiile din mediul online in timp real, oferind in acelasi timp si un istoric al acestora.

In perioada monitorizata, cele mai mari volume de conversatii au fost generate de activitatea brandurile de dulciuri pe paginile de Facebook. Milka a atras atentia in intervalul monitorizat prin postari referitoare la produse, care le-au determinat pe consumatoare sa reactioneze si sa participe la conversatie prin mesajele emotionale, ce fac referire la iubire si momente de tandrete.

Milka a adunat 85 de converstatii, brandurile de dulciuri clasate pe urmatoarele pozitii fiind Heidi – 45 conversatii, Kandia si Oreo – ambele cu 17 conversatii.

Daca in cazul Milka, numarul conversatiilor generate de brand este similar numarului celor generate de consumatori, pentru Heidi consumatorii sunt cele care sustin cu preponderenta conversatia, 70% din totalul comentariilor inregistrate apartinandu-le acestora. Dintre acestia, cei de gen feminin (97%) impartasesc aprecieri cu privire la produse, fiind de asemenea adusa in discutie stirea referitoare la anuntarea noului CEO al companiei.

Kandia si Oreo sunt de asemenea doua branduri pentru care peste 60% dintre conversatii le apartin consumatorilor. In cazul Kandia, utilizatorii de gen feminin se regasesc in procent de 90%, conversatiile lor facand referire la generozitate si la a le arata celor dragi cat de importanti sunt printr-un simplu gest de multumire. Conversatiile referitoare la biscuitii Oreo, sustinute in procent de 90% tot de femei, se refera la retete culinare in a caror preparare este folosit acest tip de biscuiti.

“Facebook reprezinta principala platforma de comunicare in cazul brandurilor de dulciuri, asemenea celorlalte categorii supuse spre analiza prin intermediul Zurf in ultimele 6 luni de zile: cafea, cosmetice, lactate, bere, auto, servicii bancare. Din monitorizarea realizata de noi privind mediul online, am constatat ca aplicatiile si concursurile desfasurate pe paginile de Facebook sunt cele care genereaza cele mai multe mentiuni in randul consumatorilor. Spre exemplu, in perioadele in care exista in desfasurare astfel de competitii, numarul conversatiilor este de 4 ori mai mare comparativ cu cel inregistrat cu ocazia lansarii unor noi campanii noi de comunicare. Important de adus in atentie este faptul ca in intervalele in care activarile de orice tip lipsesc, conversatiile consumatorilor cu brandurile se situeazala nivelul a doar catorva zeci pe parcursul unei saptamani”, afirma Stefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare si Consultanta.

Specializata in domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al consultantei in marketing, EXACT Cercetare si Consultanta, parte a BBDO Group, ofera metode, tehnici si instrumente de cercetare pentru studii cantitative si calitative.

ZURF contribuie atat la masurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnica le au in mediul online, cat si descoperirea trendintelor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri).

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: