Angajații nu sunt străini de limbile străine

Două treimi dintre angajații români (66%) își doresc să învețe o limbă străină pentru a se dezvolta pe plan profesional.

66% dintre angajații din România își doresc să învețe o limbă străină pentru a avansa în carieră și percep participarea la cursuri ca pe un beneficiu din partea companiei ce vizează dezvoltarea, după cum arată un studiu realizat de compania de cursuri de limbi străine Eucom, parte a grupului Ascendis.   

„Angajatorii oferă beneficii sub forma programelor de training lingvistic cu scopul de a-și echipa angajații cu abilități de comunicare în limbi străine în mediul de business, însă cu toții realizează că această oportunitate îi ajută pe angajați să se dezvolte și pe plan personal, nu numai profesional. Trainingul lingvistic este una din strategiile eficiente de motivare a angajaților, acționând foarte bine pe ambele planuri”, spune Delia Dragomir, Managing Partner Eucom.

Tot sondajul Eucom arată că mai bine de jumătate dintre angajați ar putea merge la câte două sesiuni de studii în fiecare săptămână, lucru motivat de dorința acestora de a vedea primele rezultate ale procesului de învățare încă de la jumătatea modulului. O treime dintre respondenții la studiu și-ar mai dori să meargă la un curs de limbă străină de trei ori pe săptămână, pentru un ritm rapid al învățării limbii și rezultate vizibile după fiecare sesiune de curs.

Întrebați ce limbă străină și-ar dori să învețe, participanții la sondaj au răspuns germana (în proporție de 45%), engleza (27%), urmate în top de limbi latine precum franceza, spaniola sau italiana. Motivația pentru o astfel de preferință este ponderea destul de mare a celor care studiază ori deja cunosc limba engleză.