Antreprenoriatul românesc a avut o evoluție fabuloasă

Trăim vremuri formidabile și antreprenorii români au avut șansa unei evoluții fabuloase, crede Radu Timiș, CEO Cris-Tim.

“Gândiți-vă la schimbările din ultimi 30 de ani. Noi, ca antreprenori, aveam șansa să evoluam și am evoluat. Câtă emoție, câte cunoștințe, câtă experiență, cât suflet în acești ani și ce evouție am avut”, a spus Radu Timiș, la Zilele Biz. El a arătat că dacă facem o comparație cu antreprenorii europeni, aceștia nu au avut șansa unei astfel de evoluții.

Antreprenorii europeni sunt la a treia generație, lucrurile sunt previzibile, businessurile sunt consolidate, nu mai au datorii la bănci, au know-how suficient, a explicat Timiș, arătând că antreprenorii români au fost forțati să evolueze mult mai rapid, pentru că odată cu integrarea în UE au concurat cu businessurile europene. “Suntem mai buni ca antreprenorii europeni tocmai pentru că am avut parte de aceste trasformări fabuloase”, a spus Timiș.

Antreprenorul a dat exemplul evoluția Cris-Tim, care a crescut de la un chioșc la un business de peste 105 milioane de euro. “Am crezut în capitalul românesc și am riscat foarte mult în ultimii trei ani. Am dezvoltat business-uri noi – am deschis zona de ready meal, în care astăzi suntem lideri, avem de ferma de lactate integrată –  cu agricultură de ultima oră și ne-am dus și în zona vinului”, a spus Timiș, adăugând că business-ul Cris-Tim a crescut în fiecare an cu 20%.

“Se spune că o creștere de peste 10% a businessului nu este sustenabilă. Este sustenabil, dar și foarte riscant. Nouă ne-a ieșit si ne-a ieșit foarte bine!”, Radu Timiș,CEO Cris-Tim

Antreprenorul a explicat că investițiile făcute în ultimi ani au făcut ca businessul să fie din ce în ce mai comptetitiv. “Ca să ai succes când vinzi un produs sau un serviciu, trebuie să fie un produs foarte bun, de top, iar relația preț – calitate să justifice prețul pe care îl plătește consumatorul. Putem avea succes dacă prețul face produsul accesibil”, a spus Timiș. El a explicat că un produs Cris-Tim trebuie să poată fi cumpărat în fiecare zi, nu doar la onomastică sau duminica.

Energia lucrului bine făcut

Dincolo de investițiile în tehnologie, în tot ce înseamnă fabricație la standarde foarte înalte, Radu Timiș spune că a avut o abordare holistică, pentru ca produsele Cris-Tim să transmită o energie bună. “Dacă oamenii noștri au o stare de bine, de bucurie, acea energie bună se transmite”, a spus Timiș, adăugând că angajații Cris-Tim au o zonă de relaxare, astfel ca în pauza de lucru să poată asculta muzică sau să bea o cafea într-un mediu plăcut.

Totodată, Radu Timiș a arătat că a investit foarte mult în conservabilitatea produselor Cris-Tim. “Am adus cele mai performante tehnologii, astfel ca produsele să rămână cât mai mult proaspete, fără să fie nevoie de conservanți”, a spus antreprenorul, adăugând că trebuie să te gândești la impactul produsului tău. “Lucrăm deja de 2 ani, am plecat de la 15 E-uri, anul asta suntem la patru, iar produsele pentru copii vor avea doar două E-uri. Îmbunătățim tot timpul produsele noastre”, a explicat Timiș.

Foarte important este și brandingul, pentru că trebuie să creezi o legătură emoțională cu consumatorul, spune antreprenorul. “Este nevoie de un brand puternic și cred că anul acesta ne-ați văzut foarte des pe TV și panotajul stradal”, a mai spus Timiș.