Antreprenorii la școală

Industriile creative generează venituri de circa 16 miliarde de euro anual în Berlin*. În România nu știm încă care este valoarea acestora, dar potențialul este uriaș.

Aceasta este una dintre concluziile primei ediții a Academiei Minților Creative, programul de educație financiară și antreprenorială lansat de UniCredit Bank, care a avut loc la finalul lunii aprilie. 50 de minți creative, care au ca obiectiv lansarea sau dezvoltarea propriei afaceri, au luat parte la cursuri susținute de peste 25 de mentori, specialiști în domenii necesare antreprenorilor.

“Antreprenorii care vor să schimbe regulile jocului au nevoie substanțială de îndrumare și know-how. Acesta este motivul pentru care ne-am luat angajamentul de a le oferi sprijinul de care au nevoie. Academia Minților Creative este un program pornit din valorile care constituie ADNul UniCredit Bank – de a le uşura viaţa clienților noștri, de a ne respecta promisiunile făcute către ei și de ai susţine pe cei care contribuie activ la dezvoltarea societății. “, a declarat Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România şi CEO al UniCredit Bank.

Antreprenorii au avut acces la mentori specializați, informații și cursuri menite să îi ajute în dezvoltarea propriei afaceri – fie că sunt la început de drum sau în procesul de planificare a strategiei de creștere. Temele abordate în cadrul sesiunilor au fost diferite, de la planificare și strategie de business, marketing și comunicare, până la aspecte juridice, contabilitate, fiscalitate, resurse umane, etică de business și finanțare de proiecte –  un bagaj de cunoștințe complet pentru cei interesați să înceapă sau să ducă la nivelul următor o carieră de antreprenor.

Printre mentorii din partea UniCredit Bank, Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Banka spus că: “Misiunea Academiei Minților Creative este de a oferi participanților know-how-ul esențial lansării și întreținerii unui business de succes, pornit din pasiune, precum și inspirația și motivația necesare. Prima ediție ne-a dovedit faptul că mințile creative abia așteptau acest program, iar entuziasmul și implicarea de care au dat dovadă ne-au depășit așteptările. De asemenea, ne-a bucurat implicarea mentorilor – mare parte dintre aceștia fiind colegi din UniCredit Bank, dar și experți externi, care și-au investit timpul în dezvoltarea cursanților.”

Ca urmare a rezultatelor obținute în urma primei ediții, au fost deschise deja înscrierile pentru cea de-a doua ediție a Academiei. Aceasta va avea loc în toamnă, iar antreprenorii se pot înscrie aici. Ulterior, antreprenorii vor fi contactați pentru procesul de selecție.

Alexandru Samoilă, antreprenorul care îmbină cafeaua de specialitate cu reparațiile de biciclete în cadrul Atelierului Pinion, descrie experiența sa:

 Noi suntem de doi ani un colț de București idealist și alternativ. Ne ocupăm cu biciclete și cafea. Am ales Academia Minților Creative pentru că vreau să duc business-ul dincolo de contextul în care se află acum. Căutăm și investigăm posibilități de extindere, modele de urmat, dar și o abordare mai profesionistă a afacerii. Academia mi-a răspuns la numeroase probleme punctuale, în chestiuni legate de planul de afaceri, de structurare, de segmentare a clienților, abordarea de finanțări, multe lucruri de care afacerea mea are nevoie.

Academia Minților Creative este un program de educație financiară și antreprenorială organizat de UniCredit Bank. Alături de platforma Romanian Stories, Ghidul 24/7 și Pachetul Creativ, Academia Minților Creative face parte din platforma UniCredit Bank de susţinere a industriilor creative din România.

Notă:

*Conform Third Creative Industries Report published by Projekt Zukunft – The initiative of Senate Department for Economics, Energy and Public Entreprises for ICT, Media and Creative Industries in Berlin http://www.berlin.de/projektzukunft/en/creative-industries/article/third-creative-industries-report-published/