Anul marketingului digital

Alina Chica-XAPT-2Noile tehnologii au adus marketingul in zona de digital, unde companiile pot profita de rapiditatea, flexibilitatea si precizia acestui mediu. Clientii sunt deja acolo si asteapta solutii pe masura dorintelor lor. Pentru Alina Chica, Marketing Specialist, XAPT Solutions, provocarile erei digitale reprezinta, de fapt, oportunitati de a imbunatati permanent experienta clientilor companiei.

Cum a schimbat digitalul activitatea de marketing din companii?

Digitalul este un trend impus de noile tehnologii. A devenit atat de prezent incat cu siguranta vei urma trendul, deoarece clientii tai sunt acolo si va trebui sa relationezi cu ei. Schimbarile aduse sunt benefice – rezultatele sunt masurabile, gradul de adaptabilitate creste (prin posibilitatea de a optimiza rezultatele campaniei inca din timpul desfasurarii ei), costurile canalelor media tradi­tionale au un termen de comparatie viabil etc. Beneficiem de atuuri de exploatat – folosirea unui singur canal unde putem incorpora text, ima­gini si video reprezinta o oportunitate. In curand poate vom vorbi despre un singur concept: marketingul digital va deveni marketing.

Care sunt provocarile marketingului digital in 2016 si principalele tendinte in domeniu?

2016 cred ca ar putea fi numit cu usurinta anul marketingului digital. Totul se construieste in jurul cuvantului “experienta”. Vorbim despre demand generation, content marketing sau customer experience. Sunt concepte noi ce le completeaza pe cele existente, nu le inlocuiesc. Marketingul este acum mai relevant si responsive. In definitiv esenta este aceeasi, strategiile nu s-au schimbat, doar instrumentele sunt diferite – folosim noi parghii ce permit, la un moment dat, anticiparea a ceea ce numim customer journey.

Cum foloseste XAPT Solutions marketingul digital pentru businessul propriu?

Experimentand. Nu exista o reteta de succes. Trebuie sa iei fiecare componenta, s-o gandesti in contextul propriului business, integrat, sa incerci sa optimizezi rezultatele astfel incat sa atingi obiectivele propuse. Noi folosim un mix intre elementele digitale si instrumentele clasice inca eficiente. In contextul noilor tendinte (prezenta omni-channel, accentul pe content marketing etc.), cu scopul de a ne mentine po­zitia de top pe piata solutiilor Microsoft Dynamics, ne-am aliniat la noua strategie a companiei, incluzand pe lista de prioritati conceptul de ino­vare, am prioritizat procesul de comunicare interna si nu numai.

Cum integrati comunicarea interna in strategia de marketing?

Incepand de anul trecut, echipa noastra s-a marit constant. Adoptarea brandului XAPT a coincis cu momentul in care am inceput extinderea echipei, astfel ca am invatat cu totii, pe parcurs, ce inseamna sa lucrezi la XAPT. Comunicarea interna este ca un motor care propaga efectele pozitive spre exterior, catre clienti. Primul pas a fost facut: am constientizat la nivel de management ca succesul nostru depinde de oamenii pe care ii avem in echipa.

Cum atrageti profesionisti talentati din piata in echipa XAPT?

Activam pe o piata “agera”. Termenii de retention si engagement raman doar termeni daca nu le dai sens si valoare. Este o adevarata provocare sa motivezi oamenii din IT, sa incerci sa ajungi la ei prin diverse actiuni care sa-i scoata din zona lor de confort sau pur si simplu din rutina zilnica. Pe de o parte ne folosim de parghii prin care sa facem din angajatii actuali ambasadori ai brandului XAPT. Pe de alta parte, pachetele oferite includ beneficii competitive si avantajoase pentru nivelul specific al pietei IT.