Aur la Cannes pentru campania Opreste Barbaria, Salveaza Ciocarlia!  

Jazz, alaturi de Societatea Ornitologica Romana, Federatia Coalitia Natura 2000 si Rogalski Damaschin Public Relations au obtinut in premiera Gold Lion in categoria Entertainment for Music – Use of an Artist as a Spokesperson/Ambassador in Partnership with a Cause la editia 2016 a Festivalului International de Creativitate Cannes Lions pentru campania Opreste Barbaria, Salveaza Ciocarlia!.  

Este pentru prima oara in ultimii ani cand agentii romanesti neafiliate si artisti independenti obtin aceasta distinctie participand la Cannes Lions cu o singura campanie, inscrisa intr-o singura categorie.

Andreea Ilie, mezzosoprana la Filarmonica Banatul Timisoara, a fost vocea care a dat glas cauzei pasarilor cantatoare ale Romaniei si ambasadoarea campaniei. Ea a fost acompaniata de Sierra String Quartet.

Campania premiata la Cannes Lion a fost initiata de Jazz si Societatea Ornitologica Romana (SOR) si a condus intr-un timp record la modificarea Legii Vanatorii, interzicand total sau reducand cota de vanat pentru mai multe specii de pasari simbol pentru romani. Utilizand muzica in mod creativ, campania a creat presiune publica astfel incat politicienii sa tina cont de cerintele societatii civile, intr-o perioada in care agenda publica era dominata de alte subiecte decat Legea Vanatorii.

Campania a avut ecouri imediate in presa nationala si internationala, care a sustinut neconditionat intregul demers, creand un subiect de interes pentru publicul din Romania. Campania a fost premiata cu cinci trofee la Romanian PR Award, ca un exemplu stralucit de creativitate si eficienta pentru un impact social imediat.

In mediul online, campania a fost centrata in jurul site-ului www.salveazaciocarlia.ro, acolo unde vizitatorii au putut semna o petitie, au putut share-ui materialele video si audio si au putut descarca triluri ale celor mai indragite pasari cantatoare ale romanilor.

Campania s-a dus si in social media, mai multi artisti au adoptat-o si s-au alaturat sustinerii ei.

In urma campaniei, Legea Vanatorii a fost adoptata cu modificarile propuse de ONG-urile de mediu,  iar Ministerul Mediului a redus cota de vanatoare pentru ciocarlie, in timp ce unele pasari au disparut complet de pe lista celor care pot fi vanate.

Anterior Cannes, campania a mai fost premiata la Webstock, Internetics, PR Award, Golden Hammer. A fost si in topul celor mai bune filme pe bestadsontv.com, in aprilie 2015 si in topul celor mai populare si apreciate reclame din 2015, pe adsoftheworld.com.

Campania in cifre

  • Peste 300,000 vizualizari ale spotului video pe platforma Hotnews.ro
  • 15 stiri si reportaje la TV si radio, dintre care un reportaj la Pro TV in prime-time
  • 129 articole in presa online si pe bloguri
  • 16 aparitii in presa scrisa
  • 9,047 de semnaturi pe petitia online
  • 11,822 vizitatori unici pe site-ul salveazaciocarlia.ro
  • Peste 35,000 vizualizari ale spotului pe YouTube
  • 2,368 de share-uri pe Facebook
  • 92,408 reach organic pe pagina de Facebook intr-o luna
  • 293,205 afisari pe pagina de Facebook intr-o luna
  • 0 lei buget 

Echipa Jazz: Valentin Suciu – Creative & Director; Andreea Ghenoiu – Group Creative & Copywriter; Raluca Matei – Senior Art Director; Irina Pencea – Strategie; Mario Niculae – Ilustratie.

Echipa Rogalski Damaschin: Eliza Rogalski – Head of Strategy; Alina Damaschin – Creative Leader; Dorian Ilie – Communication Director; Cristiana Andrei – Social Media Director; Cristina Lica – Media Relations Consultant; Cristina Sterbet – Media Relations Consultant; Gabriela Garjoaba – Media Relations Consultant; Sorin Barariu – Media Relations Consultant; Andreea Adam – Social Media Consultant.