Tech

Avem o coperta. Ce facem cu ea?

3 mai 2012 3 min

Avem o coperta. Ce facem cu ea?

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>Daca nu ati descarcat inca aplicatia Aurasma pentru a vedea contentul ascuns de coperta Top Social Brands, va invitam sa o faceti acum. Agentia de creatie Brandstalk (membra The Group)a adus pentru prima data in Romania aplicatia Aurasma, iar Roxana Memetea (Managing Partner) ne-a oferit detalii.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna Aurasma si cum ati descoperit-o?</strong></p> <p> Aurasma este o tehnologie despre care credem ca reprezinta o bucata din prezentul si viitorul felului in care ne folosim telefoanele mobile pentru a uni lumea fizica de cea virtuala. Aplicatia pentru smartphone-uri recunoaste imagini, simboluri si obiecte din lumea reala si le intelege. In baza acestora, poate apoi sa livreze sub forma de augmented reality, in timp real, un anumit content: video, animatii, audio etc.</p> <p>  </p> <p> Noi, la Brandstalk, suntem mereu conectati la noutatile din domeniu, pentru ca suntem cu totii constienti ca doar in acest fel putem propune clientilor nostri campanii relevante pentru consumatorii lor. In acest fel i-am descoperit si pe cei de la Aurasma, i-am contactat si avem acumun parteneriat strategic pentru Romania. Iar lansarea editiei BIZ Top Social Brands ni s-a parut cel mai bun moment pentru a folosi aplicatia in Romania pentru prima data.</p> <p>  </p> <p> <strong>Prin ce difera Aurasma de QRcode-urile clasice?</strong></p> <p> Prin 2 aspecte esentiale. In primul rand, utilizarea unui QRcode presupune aplicarea acelui cod de bare peste layout, lucru care poate fi deranjant uneori. In schimb, aplicatia Aurasma functioneaza cu imaginea propriu-zisa, oricare ar fi grafica. In al doilea rand, atunci cand scanezi un QRcode, esti automat trimis in alta parte pentru a vedea contentul. In cazul Aurasma, contentul iti este dezvaluit pe loc, oferind practic consumatorilor o experienta mult mai memorabila.</p> <p>  </p> <p> <strong>Noul slogan Brandstalk este “broaden consumer experience”. Ce presupune asta?</strong></p> <p> Pe scurt, presupune designul interactiunii dintre consumator si brand, modul in care il implici intr-o experienta favorabila pe care o traieste in prezenta unui brand.</p> <p>  </p> <p> Intrand in detalii, insa, cand vorbim despre “experiente” ale consumatorilor, nu ne gandim neaparat la offline, la actiuni BTL in strada, sau altele de acest gen. Experienta pe care un brand o ofera consumatorilor sai trebuie sa tina cont de mediul in care acestia traiesc, de obiceiurile lor, de modul lor de viata: felul in care muncesc, cum se joaca, cum invata, cum descopera, cum creeaza, cum se supara, cum sarbatoresc, cum evalueaza, cum colaboreaza etc. Prin urmare, procesul de gandire nu ar trebui sa plece de la “ne dorim o experienta offline sau online”. Aspectul important este relevanta vis-à-vis de nevoile si asteptarile consumatorilor brandului respectiv.Astfel, o experienta poate fi orice: un video, o aplicatie de <em>mobile</em>, o actiune BTL, o macheta de presa inovativa, o pagina de Facebook, un outdoor interactiv etc. Dar toate acestea sa fie relevante pentru consumator si pentru brand.</p> <p>  </p> <p> Tocmai de aceea, pentru noi, “consumer experience” inseamna orice efort de advertising care-i implica pe consumatori intr-un mod relevant, emotionant, plin de senspentru viata lor de zi cu zi si care-i lasa la final cu o poveste memorabila, pozitiva despre brand, poveste care merita transmisa mai departe. Ce ne propunem noi estesa tratam orice brief din perspectiva modului in care putem imbunatati experienta consumatorilor cu brandulrespectiv, astfel incat sa ii incurajam sa se implice in dialog.Iar evolutia ultimilor ani ne-a aratat ca astfel de experiente se reflecta in mod direct in vanzarile brandurilor.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum se leaga aceasta experienta cu nevoia clientilor de a-si vinde produsele/serviciile?</strong></p> <p> Credem ca brandurile au inceput deja sa-si regandeasca strategiile de business si sa inteleaga ca nu mai activeaza <em>per-se</em> in business-ul auto, in business-ul farma, in business-ul de retail, samd. Ci toti activeaza in business-ul cu si despre oameni.In momentul in care asimilezi aceasta diferenta, descoperi perspective noi, cu totul uimitoare si cu rezultate impresionante.</p> <p>  </p> <p> Astfel, experienta oferita consumatorilor devine un factor major in lupta brandurilor pentru atentia lor, acum si in viitor. Fara sa ai o experienta palpabila, relevanta, emotionala si pozitiva cu un anumit brand, poate ca il vei folosi in continuare din obisnuinta, dar cu siguranta nu vei povesti nimanui despre el. Practic, fara o experienta, consumatorii vor merge mai departe fara o directie, fara sa simta ca au fost rasplatiti pentru atentia pe care au acordat-o brandului, si fara sa simta vreo utilitate. Insa atunci cand un brand reuseste sa-si surprinda placut consumatorii printr-o experienta memorabilia (indiferent daca asta se intampla in lumea reala sau in cea virtuala), se poate astepta apoi la un dialog, la o recomandare, la loialitate, achizitie si reutilizare.</p> <p>  </p> <p> “Suntem foarte incantati de colaborarea cu Brandstalk, primul nostru partener din Romania. Desi avem sediul central in UK, colaboram in prezent cu peste 4.000 de parteneri Aurasma din peste 80 de tari la nivel mondial. Suntem entuziasmati sa vedem cum brandurile din Romania vor folosi pe viitor platforma de augmented reality oferita de Aurasma si modul  in care consumatorii vor reactiona la acest nou stimul digital.” Martina King, Managing Director, Aurasma</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: