Marketing

Bayern Munchen – cel mai valoros brand de club de fotbal din lume

29 mai 2013 < 1 min

Bayern Munchen – cel mai valoros brand de club de fotbal din lume

Reading Time: < 1 minut

<p> Dupa ce a castigat titlul in Bundesliga si Liga Campionilor, Bayern Munchen a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global.</p> <p>  </p> <p> Potrivit unui studiu anual realizat de Brand Finance, brandul Bayern München valoreaza 668 de milioane de euri, depasind brandul Manchester United, evaluat de 650 de milioane de euro. Podiumul este completat de Real Madrid, cu un brand estimat la 482 de milioane de euro.</p> <p>  </p> <p> Echipele engleze din top 50 cumuleaza o valoare de brand de 2,4 miliarde de euro, Premier League fiind astfel cea mai valoroasa liga din fotbalul mondial dupa valoarea de brand.</p> <p>  </p> <p> Barcelona se siteaza pe locul 4 in clasament, cu o valoare de brand de 444 de milioane de euro (in scadere cu 12 milioane fata de anul trecut), urmata de Chelsea (325 mil. euro), Arsenal (319 mil. euro), Liverpool (280 mil. euro), Manchester City (257 mil. euro), AC Milan (204 mil. euro) si finalista Ligii Campionilor, Borussia Dortmund (202 mil. euro).</p> <p>  </p> <p> Prima echipa in clasament din afara "careului de aur" Anglia – Spania – Italia – Germania este Ajax, pe locul 14, cu o valoare de brand estimata la 126 de milioane de euro, iar pe 17 gasim clubul turc Galatasaray (90 mil. euro). Turcia mai are doua echipe in top, rivalele Fenerbache (locul 22) si Besiktas (locul 36). In top 50 mai apar cluburi din Franta, Portugalia, Brazilia si Scotia (Celtic Glasgow). Cresterea medie a valorilor de brand din top a fost de 7%.</p> <p> Intregul clasament este disponibil <a href=”https://docs.google.com/file/d/0B9-VpbtWx1d3MTk1eWs2YmhxMW8/edit?usp=sharing” target=”_blank”>aici</a>.</p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: