Biz CEO Exchange

Un lider adevărat primește deschis orice provocare, iar un CEO de top se adaptează rapid la schimbare. Proiectul Biz CEO Exchange a convins zece ocupanți ai  fotoliului de CEO din companii de top din România să facă pentru o zi  schimb de locuri și de experiențe.

Managerii de top care au acceptat provocarea  de a deveni CEO pentru o zi într-o altă companie: Daniel Boaje (McDonald’s), Fady Chreih (Regina Maria), Felix Tătaru (GMP Group), Camelia Șucu (ClassIN), Răzvan Dirațian (Avon), Shachar Shaine (URBB),  Nicoleta Eftimiu (Coca-Cola), Ömer Tetik (Banca Transilvania),
Liudmila Climoc (Orange), Radu Timiș (Cris-Tim).

Să fii CEO al unei companii este o provocare uriașă. Să accepți să o­cupi aceeași poziție, chiar și timp de o zi, într-o altă companie înseamnă să fii cu adevărat deschis la schimbare, dar și încrezător în experiența și abilitățile proprii. Nu a fost ușor, dar am convins zece directori executivi din companii de top din România să vadă, pentru o zi, cum este să conducă altă companie, din alt domeniu de activitate. „Cred că fiecare CEO sau antreprenor are această curiozitate la un moment dat: «Oare cum se întâmplă lucrurile în altă companie?». Apreciez foarte mult inițiativa Biz CEO Exchange și mă simt onorat că am făcut parte dintr-un grup de persoane pe care le admir”, spune Shachar Shaine, preşedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care a făcut schimb de locuri în cadrul proiectului CEO Biz Exchange cu antreprenoarea Camelia Șucu, cofondator al ClassIN.

Ideea proiectului CEO Biz Exchange este simplă: prin contact direct și networking, aducem îm­preună profesioniști din top mana­gement antrenați să gân­dească „outside of the box”, pentru discuții interesante și colaborări viitoare. Și exact asta am reușit. „Cu toate că industriile sunt diferite, am găsit și complementarități, în sensul în care designul poate ajuta industria berii să se promoveze prin locații proprii cu design pe conceptul brandului.
Am ajuns chiar să identificăm oportunități comune de desig­neri care pot ajuta locațiile să ofere experiențe memorabile consumatorilor prin concept și obiecte de design”, arată Camelia Șucu.

Pentru o zi, zece dintre cei mai importanți CEO din România au fost invitați să accepte provocarea de a conduce o altă companie. A fost o schimbare de perspectivă, dar și o oportunitate extraordinară de networking între cei mai importanți oameni din mediul de afaceri românesc. „Excelentă ideea de a schimba idei despre cum vedem România și mediul de afaceri, descoperind multe lucruri în comun atât ca valori, cât și ca gândire managerială. Am învățat de la echipa Orange câteva lucruri pe care abia aștept să le implementez alături de echipa mea din Regina Maria”, ne-a spus Fady Chreih, CEO al Rețelei de Sănătate Regina Maria. Iar cea cu care a făcut schimb pentru o zi, Liudmila Climoc, CEO al Orange România, a fost interesată de perspectiva acestuia cu privire la strategia focusată pe experiența clientului. „A fost și mai interesant să aflu mai multe despre un business care necesită investiții constante și susținute în infrastructură, în echipamente și, în mod deosebit, în oameni”, a po­vestit Liudmila Climoc.

Astfel, liderii unor companii de top au avut ocazia să facă schimburi de idei, să discute probleme și soluții comune, să analizeze subiecte de leadership, management, marketing și strategie. „Avansând în poziție și ocupând principalul rol în ierarhia unei companii, te confrunți cu situația în care sunt tot mai puțini oameni care ocupă un rol similar cu al tău și, mai ales, nu sunt oamenii cu care interacționezi des. Găsim rareori timp pentru a face schimb de experiență, de aceea cred că Revista  propune un proiect unic în România care ar trebui să devină practică curentă”, povestește Răz­van Dirațian, General Manager la Avon Cosmetics România & Moldova, care a experimentat pentru o zi experiența de CEO la Coca-Cola.

Proiectul Biz CEO Exchange este încă un pas făcut de echipa  pentru a ajuta la coagularea și consolidarea comunității de afaceri din România. Ideea unor discuții deschise, cu cărțile pe masă (fără a expune, desigur, informații confidențiale) între lideri de companii este cu atât mai utilă, cu cât comunității de business din România îi lipsește tocmai acest gen de dialog, care să-i confere o coeziune necesară pentru a deveni o voce clară și puternică în discuția cu autoritățile. „Schimbul de experiență este cu adevărat o experiență. Și dacă, uneori, între doi oameni cu povești și idei de împărtășit este doar un avion și un zbor de o oră, ei bine, fugi la aeroport”, spune Daniel Boaje, director general al Premier Restaurants România, după ce a fost CEO pentru o zi la Banca Transilvania, chiar la Cluj, iar apoi l-a găzduit la McDonald’s România pe CEO-ul băncii, Ömer Tetik.

CEO Biz Exchange este o provocare unică pentru acei CEO de top din România care nu se tem să iasă din zona de confort. Am vrut să arătăm că leadershipul adevărat iese la iveală indiferent de domeniul de activitate al unei companii și că un manager de top trebuie să se adapteze rapid la schimbări radicale. Este un proiect aplicat, pentru că întotdeauna cele mai bune lecții se învață în practică. „Aș spune că este unul dintre cele mai interesante demersuri care au implicat managerii de top din România. Sunt mereu curioasă și dornică să ies din zona de confort prin experiențe inedite și să cunosc oameni de la care am ce învăța”, arată Nicoleta Eftimiu – Franchise Country Manager la Coca-Cola România și Moldova – după experiența de CEO pentru o zi la Avon România.

Rezultatele acestui proiect unic pentru presa de business din România, dar și pentru mediul de afaceri local se vor vedea în primul rând în schimbările pe care le va aduce fiecare CEO nu doar în compania pe care o vizitează, ci mai ales în propria companie. Iar, în unele cazuri, schimbul de experiență va ajunge la un alt nivel. „26 mai devine ziua prieteniei dintre BT şi McDo­nald’s România, aşa încât în fiecare an cele două echipe se vor întâlni. Biz CEO Exchange este începutul unei colaborări frumoase”, arată Ömer Tetik, CEO al Băncii Transilvania.

BUSINESS ÎN REȚELE

Ce au în comun domeniile telecom și sănătatea? Neașteptat de multe: partea de client service și de abonamente, infrastructura rețelelor și strategia de extindere, care este mereu în atenția board-ului ambelor companii.

Liudmila Climoc, CEO al Orange România, și Fady Chreih, CEO al Rețelei de Sănătate Regina Maria

Când am văzut perechea formată în urma tragerii la sorți, m-am întrebat cum va decurge discuția dintre Liudmila Climoc, CEO al Orange România, și Fady Chreih, CEO al Rețelei de Sănătate Regina Maria. M-a încântat să văd la lucru doi profesioniști care-și cunosc perfect companiile, sunt mereu în căutare de inovații și doresc să se dezvolte.

CEO pentru o zi  la Regina Maria

La prima întâlnire din exchange, Liud­mila Climoc a mers la Ponderas Academic Hospital. Este vârful de lance al Rețelei de Sănătate Regina Maria, în care zeci de studenți și profesori străini vin să se specializeze și singurul spital de chirurgie avansată din România cu triplă acreditare internațională. CEO-ul Orange a fost așteptat de Fady Chreih și Alina Ambrozie, director executiv al Ponderas Academic Hospital. Cei doi i-au prezentat compania și i-au făcut un tur în principalele secții din spital. Au vizitat sălile de operații, terapia intensivă, computerul tomograf și câteva saloane ale spitalului. Ce mi-a plăcut și este demn de amintit a fost că, în fiecare moment în care intram pe un culoar sau la lifturi, întreaga echipă de management aștepta să treacă sau să intre mai întâi pacienții și vizitatorii din spital și apoi continuau vizita. Este firesc, așa cum declara Fady Chreih. Focusul companiei a fost și este pe clienții plătitori, nu pe cei veniți prin CNAS. Acesta este și motivul pentru care Regina Maria are un portofoliu de 400.000 de pachete de prevenție și tratament. După vizită, Liudmila Climoc a fost întâmpinată în amfiteatrul spitalului de întreg board-ul Regina Maria, unde a vorbit, alături de Fady Chreih, despre oportunitățile și provocările din piață, despre inovație și strategii de dezvoltare, despre ce așteptări au clienții, precum și despre cum este să fii CEO femeie într-o lume dominată la acest nivel de bărbați.

CEO pentru o zi  la Orange

În cadrul vizitei lui Fady Chreih la sediul Orange Skanska, unde își desfășoară activitatea echipele de Vânzări, B2B, Tehnic și Orange Services, m-am bucurat să văd des­chiderea companiei gazdă pentru noul CEO. Acesta a avut întâlniri cu echipa de top ma­nagement și apoi a vizitat mai multe departamente. A vorbit, pe rând, cu ingineri, oameni de rețele, specialiștii în securitate, vânzări și social media, despre cum se asigură semnalul în întreaga țară, evenimentele și concertele mari despre care compania trebuie să afle și să se pregătească fără o înștiințare în prealabil din partea autorităților sau a organizatorilor. Dar, mai ales, despre strategia de dezvoltare pe care compania o are în ultimii ani și care vizează, pe lângă serviciile de telecom, și consultanță integrată, precum și alte domenii unde compania poate aduce valoare adăugată. Așa sunt proiectele Dacia Duster Connected by Orange, o ediție specială echipată cu un dispozitiv Wi-Fi on board care asigură permanent accesul la internet, cu viteze 4G, sau Orange & Groupama, un par­teneriat care oferă clienților o soluție pentru monitorizarea și asigurarea locuinței. Astfel, persoanele care doresc să țină sub control riscurile la care este expusă locuința pot cumula beneficiile serviciului Orange Smart Home, prin care casa poate fi monitorizată și controlată de la distanță. Cei doi CEO au vorbit în întâlnire și despre dispersia riscului și nevoia de soluții avansate de securitate, cât și despre câteva proiecte pe care și-au propus să colaboreze și să le realizeze împreună.

Rețeaua de Sănătate Regina Maria are 3.500 de angajați și colaboratori, deservește peste 2 milioane de pacienți în 35 de locații proprii, 4 spitale, 3 centre cu spitalizare de zi, 2 maternități, 8 campusuri medicale, 11 centre de imagistică, 17 laboratoare de analize, bancă proprie de celule stem și peste 180 de policlinici partenere în țară.

Orange România oferă servicii de comunicații mobile și fixe pentru peste 10.065.000 de clienți și a realizat în 2016 o cifră de afaceri totală de 986,8 milioane de euro. Aproximativ 2,4 milioane de clienți utilizează serviciile 4G ale companiei.

PLEDOARIE PENTRU PREMIUM

Poate o femeie să facă afaceri cu bere? Da, dacă vrea și este pasionată de domeniu, cum a demonstrat Camelia Șucu, fondatoarea ClassIN, în vizită la sediul Tuborg. Pentru o zi, Camelia Șucu l-a înlocuit pe Shachar Shaine în funcția de președinte al URBB. La prima vedere, un retailer de mobilă premium nu are nimic în comun cu industria berii, dar nu este așa. Un manager și un li­der bun nu se va teme niciodată să iasă din zona de confort, chiar dacă este un proces ce necesită flexibilitate și o adaptabilitate foarte mare la schimbare. Iar să predai frâiele unei companii altui  manager, chiar și pentru o zi,  pre­supune mult curaj.

Camelia Șucu, fondatoarea ClassIN, și Shachar Shaine, președintele URBB

CEO pentru o zi  la URBB

Pe măsură ce președintele URBB o introducea în universul Tuborg, CEO-ul de o zi al companiei a observat că o serie de provocări cu care se confruntă portofoliul Tuborg sunt aproape identice cu cele din zona de mobilier și design interior, în special faptul că, în ambele domenii, consumatorii percep greșit brandurile premium, considerându-le din start prea scumpe. Președintele URBB i-a făcut Cameliei Șucu o prezentare și un tur oficial al fabricii, unde antreprenoarea a aflat detalii despre procesul de producție a berii, cidrului și sucului Granini. Cu toate că în cadrul acestei vizite Shachar Shaine n-a prezentat fiecare colțișor al fabricii, am remarcat că știa absolut fiecare pas al proceselor de producție și îmbuteliere a berii. Câți CEO se pot lăuda că știu chiar și cele mai tehnice detalii din compania pe care o conduc?

După vizita în fabrică, programul a inclus un moment-surpriză: o degustare a berilor companiei, organizată de o degustătoare de bere profesionistă. Cei care consideră că este un moment distractiv și mai puțin important greșesc. Este unul care evidențiază atât calitățile unui CEO, cât și lecția de leadership: un manager bun se înconjoară cu cei mai buni oameni. Testează, la rândul său, produsele, compară și se asigură că sunt făcute cele mai bune alegeri posibile, care aduc cele mai bune rezultate.

Camelia Șucu a știut mereu să se raporteze la public, i-a înțeles nevoile și așteptările, are o putere fantastică de convingere și un fler în afaceri rar întâlnit. Știe cât este de greu să fii antreprenor în lumea luxului, să fii pe aceeași lungime de undă cu consumatorul, dar și cum este să-l vezi cum alege să cumpere produse din străinătate, doar pentru că le achiziționează fără TVA, uitând că prețul transportului compensează costul, și cum marile companii aleg să-și amenajeze filialele apelând la desig­neri și companii străine, uitând să apeleze la serviciile antreprenorilor români. Dar mai știe și ceea ce i-a arătat experiența: în cele din urmă, indiferent cât de buni credem că suntem cu toții la design interior, cei care înțeleg și apreciază valoarea pe care o aduce un profesionist în acest domeniu revin mereu la specialiști!

CEO pentru o zi  la ClassIN

Numeroasele similarități întâlnite în­tre cele două businessuri, reacția consumatorilor, versatilitatea tacticilor și strategiilor de marketing și comunicare ne­cesare, greutatea cu care găsești angajații potriviți, dar și motivarea lor, precum și importanța designului în tot ce faci a născut discuții bogate în idei noi pentru ambii CEO.

După o zi plină și cu multe întâlniri și prezentări, ne-am bucurat și ne-am relaxat văzând curiozitatea lui Shachar Shaine pentru design. Acesta a încântat întreaga echipă ClassIN prin modul în care a condus prezentările dar, mai ales, prin alegerile de obiecte de mobilier pe care le-a făcut în showroom. Așa a aflat că bucătăriile și canapelele sunt mult mai bune din export, pentru că nu suntem competitivi la bucătării ca finisare și preț. Dar și că mobila românească se remarcă prin piese personalizate și începe să se dezvolte, în special pe zona de mese și scaune.

Am văzut două echipe lucrând la aceeași masă, oameni din domenii diferite intrând în acest joc și descoperind cu încântare soluții și idei pentru provocările lor, dar mai ales având entuziasm, și care și-au propus mai mult decât un exchange, au dorit să facă împreună o serie de proiecte în viitorul apropiat.

ÎNTÂLNIREA TITANILOR 

Să vinzi bani este greu. Pare surprinzător, dar este real. Iar oamenii din lumea băncilor au învățat în ultimii ani cât de adevărat este acest lucru. O companie care a reușit cu succes să crească și să șteargă multe dintre problemele de imagine pe care le aveau băncile este Banca Transilvania. Prin cumpărarea Volksbank nu doar că a eliminat multe dintre problemele clienților, dar anul trecut  a ajuns cea mai profitabilă bancă din România. Iar Ömer Tetik este CEO-ul care a reușit să umanizeze ima­ginea liderilor din acest domeniu și să scoată din conul de umbră și rigiditate conceptul de bancher.

Daniel Boaje, director general Premier Restaurants România și Ömer Tetik, CEO, Banca Transilvania

CEO pentru o zi la Banca Transilvania

Am însoțit echipa McDonald’s, condusă de Daniel Boaje, la Banca Transilvania. Pentru o zi, Daniel Boaje a fost CEO al BT. El a vizitat două dintre cele mai interesante locații din Cluj: Liberty Techno­logy Park – unde lucrează echipa Digital Journey a Băncii Transilvania, un loc cu istorie, considerat în ultimii ani „Micul Harvard” – și Casa Albă – o locație cu o poveste de aproape 100 de ani, unde acum este sediul BT Private Banking.

Primul punct în comun pentru cele două companii a fost proiectul First Job, pe care BT îl pregătește pentru a-i sprijini pe tinerii la început de carieră, îndrumându-i ce să caute, ce așteptări să aibă, dar și ce înseamnă o carieră în domeniul bancar.

Modul neașteptat de ușor prin care Ömer Tetik l-a introdus pe Daniel în echipa sa și i-a prezentat sistemul bancar a scos la iveală multe conexiuni între acest domeniu și activitatea lanțului gigant McDonald’s.

Discuțiile despre ce-și doresc și ce așteptări clienții, ce înseamnă logistic aceste businessuri, sistemele informatice și pregătirea angajaților sunt doar câteva dintre punctele comune dintre companiile din Biz CEO Exchange.

Încrederea și puterea de a recunoaște că înveți în fiecare zi și că cele mai bune soluții au venit în echipă sau din experiențe sunt atuuri clare ale unor lideri care știu că eșecul este doar un alt mod de învățare și care te ajută să devii mai bun.

Ömer Tetik i-a oferit lui Daniel Boaje acces total la echipa sa și, la întâlnirea de la Casa Albă, sediul Private Banking BT, cei doi CEO și echipele lor au discutat până seara acompaniați și de celebrul Zân BT.

CEO pentru o zi la McDonald’s

Experiența pe care CEO-ul McDo­nald’s i-a pregătit-o lui Ömer Tetik la București a numărat pe lângă vizitarea restaurantului din Barbu Văcărescu și o vizită la centrul Ronald McDonald.

Daniel Boaje i-a invitat pe Ömer Tetik și echipa să-și pregătească personal, în bucătăria restaurantului, produsele preferate din meniul McDonald’s și să experimenteze spațiul perfect creat din bucătărie, unde fiecare pas este gândit să ocupe cel mai mic spațiu și timp pentru a reuși să ofere în timp record clienților mâncarea la cele mai bune standarde.

Echipa McDonald’s a prezentat provocările din piață și strategiile pe care le-au gândit și implementat, campanii revoluționare cu care a reușit să se impună în întreaga lume, dar și filosofia companiei, locul în care mulți manageri și antreprenori români au lucrat și deprins utilitatea sistemului de management, precum și inovațiile pe care compania le pregătește pentru acest an în România.

CONEXIUNEA AMERICANĂ 

Conduc amândoi companii americane care anul trecut au aniversat 130 de ani pe piață. Nu ne-am propus această echipă, tragerea la sorți a potrivit-o, dar întâlnirea dintre Nicoleta Eftimiu – Franchise Country Manager la Coca-Cola România și Moldova – și Răzvan Dirațian – General Manager la Avon România și Moldova – s-a dovedit a fi un exchange perfect!

Sunt de vârste apropiate, amândoi absolvenți de ASE, au lucrat împreună în Mercury Promotions, dar nu s-au mai întâlnit de ani buni, timp în care fiecare și-a construit o filosofie de business care i-a propulsat în carieră. În prezent, conduc companii care au devenit „love brands” și pentru care viziunea și strategia sunt esențiale.

Nicoleta Eftimiu, Franchise Country Manager la Coca-Cola România și Moldova, și Răzvan Dirațian, General Manager, AVON Cosmetics România & Moldova

CEO pentru o zi la Avon

Vizita Nicoletei Eftimiu, Franchise Country Manager la Coca-Cola România și Moldova, a început în Avon Express Center Bibescu Vodă, sediul de unde reprezentanții și clienții Avon din București își preiau zilnic comenzile. Răzvan Dirațian, General Manager la Avon Cosmetics România și Moldova, a vrut ca Nicoleta să cunoască în primul rând echipa care zilnic livrează frumusețe și să afle care sunt bunele practici ale echipei de vânzări.

Prezența Nicoletei nu a schimbat programul obișnuit al lui Răzvan. Împreună cu ceilalți membri ai echipei de conducere, Nicoleta a condus întâlnirea săptămânală în care se discută noutățile, proiectele care urmează și se iau decizii dintre cele mai importante. Neașteptat pentru Country Managerul Coca-Cola fost să vadă că în iunie la Avon se stabilesc detaliile pentru Crăciun. Mai mult, a fost invitată să participe la o discuție în urma căreia a fost pusă să decidă cum va arăta coperta broșurii de Crăciun a companiei.

Nu se aștepta, dar s-a descurcat fără probleme și, mai mult, a fost încântată de idee. Imediat după ședință, a vizitat împreună cu Răzvan Dirațian centrul operațional din Chiajna, locul în care sunt pregătite coletele pentru România și alte patru țări din regiune. Curioasă și dornică să cunoască oameni de la care are ce învață, Nicoleta a întrebat și înțeles fiecare pas pe care îl face un produs până ajunge la destinatar.

CEO pentru o zi la Coca-Cola

Intrarea lui Răzvan Dirațian în universul Coca-Cola a început din prima secundă cu o întâlnire cu echipa de middle și top management. După experiența pe care a avut-o la Avon și pe care Nicoleta a povestit-o echipei, colegii din Coca-Cola l-au întâmpinat cu un tir de întrebări pe CEO-ul Avon. Faptul că Avon își face strategia și stabilește planul de lucru și bugetele pe trei ani în avans a fost unul dintre principalele subiecte ale discuțiilor, echipa Coca-Cola din di­feritele departamente fiind curioasă să înțeleagă cum se poate realiza și cât este de eficient un astfel de plan. Este un lucru posibil, iar eroarea este, confirm spuselor lui Răzvan, de doar 6-8%. Calculele anticipate sunt raportate la estimări bazate pe un istoric, foarte bine fondat pe rezultatele anterioare. Convinsă că un CEO este asemenea unui antrenor care înțelege și maximizează po­tențialul fiecărui jucător pentru succesul echipei, Nicoleta a căutat să împărtășească echipei sale cât mai mult din experiența lui Răzvan. Cei doi lideri știu că, indiferent de organizație, dar în special în afa­cerile cu tradiție și acoperire mare pe plan internațional, este imperativ să ridici ștacheta constant, pe toate palierele strategice ale companiei.

Al doilea aspect important este talent managementul. Pe lângă descoperirea și atragerea celor mai buni oameni pentru echipă, o caracteristică specifică ambelor companii este să sărbătorească rezultatele. Discuțiile începute cu întreaga echipă de la Coca-Cola au continuat apoi cu echipa de top management, care a fost încântată de răspunsurile obiective ale lui Răzvan, de abilitatea sa de a identifica oportunități și stabili obiective. Un alt subiect despre care echipa Cola-Cola a dorit informații a fost zona de CSR de la Avon. Compania a donat peste 2,9 milioane de dolari în cadrul campaniilor împotriva cancerului la sân și a violenței domestice. Peste 3,5 milioane de femei au acces la echipament medical, educație privind autoexaminarea și depistarea precoce a cancerului la sân, dar și în centre de adăpost, în cazul violenței domestice.

ANTREPRENORI DE ROMÂNIA 

Când nu mai poți și vrei să renunți, mai rezistă câteva secunde! – este deviza preferată a lui Radu Timiș, valabilă pentru antreprenorii ajunși la capătul puterilor, dar care au reușit să mai reziste câteva momente înainte să închidă compania sau să vândă, găsind atunci o cale să treacă peste clipele grele și apoi să crească. Să se reinventeze și să reușească acolo unde alții n-au făcut-o.

Felix Tătaru, președinte fondator, GMP Group, și Radu Timiș, CEO, Cris-Tim

Radu Timiș, fondatorul Cris-Tim, a făcut pereche la Biz CEO Exchange cu Felix Tătaru, președinte- fondator al GMP Group.

Timiș a reușit să crească de la zero, împreună cu soția sa Cristina, o companie care astăzi valorează peste 100 de milioane de euro.Astăzi, Cris-Tim are peste 900 de angajați și 18 magazine proprii și distribuie produsele pe care le produce în 800 de magazine din România și din lume. Este unul dintre liderii industriei, iar pentru acest an și-a propus să schimbe atât modul în care sunt preparate me­zelurile, cât și cum sunt primite ele de către consumatori. Tot din acest an, Cris-Tim își propune să exporte produsele și în SUA și va începe un contract cu NATO.

Felix Tătaru a reușit să cons­truiască cea mai puternică agenție de publicitate independentă din România, GMP Advertising, care a primit de trei ori distincția de cea mai creativă agenție independentă a anului la Golden Drum. Conduce în prezent GMP Group, care numără șapte companii, și este, în același timp, președintele IAA Worldwide.

CEO pentru o zi  la GMP Group

Deși companiile lor colaborează, cei doi CEO s-au cunoscut cu ocazia acestui schimb de leadership. Viziunea antreprenorială i-a conectat din primul moment al întâlnirii, iar dorința de a cunoaște și împărtăși tot mai mult din ceea ce fac demonstrează încă o dată de ce au reușit în domeniile lor, dominate de companii multinaționale. În prima zi a întâlnirilor, Radu Timiș a intrat în lumea creativității, la sediul GMP Advertising. A vizitat principalele departamente din agenție, a cunoscut oamenii de creație și pe cei din departamentul Client Service, dar și echipa Webstyler. A dat mâna cu fiecare om în parte, a întrebat curios ce fac și și-a exprimat uimirea văzând cât de mulți oameni lucrează într-o agenție. Întâlnirea celor doi CEO a continuat cu o întâlnire informală alături de întreaga agenție. Antreprenorii au discutat deschis, provocând numeroa­se întrebări, dar și momente de reală emoție. Au vorbit despre cele mai grele provocări din carieră, despre eșec și soluții, despre angajați și cum reușesc să controleze un
domeniu în care au impus noi stan­darde. Discuția plină de adevăruri crude ale activității în domeniul alimentar, despre logistică, producție, începuturile afacerii, dar și despre bucuria angajaților de a pleca acasă cu câte ceva din tot ce se poate lua din companie, de la mâncare până la motorină, a incendiat atmosfera. Dorința de evolua și de a îmbunătăți continuu activitatea, tehnologizarea fabricii, realizarea unei strategii financiare a companiei au fost alte subiecte discutate de cei doi CEO, ca și importanța implicării membrilor familiei în afacere. Radu Timiș lucrează împreună cu soția și doi dintre cei patru băieți ai săi în Cris-Tim. La rândul sau, Felix Tătaru coordonează GMP Goup, dar conduce împreună cu soția sa radioul pentru copii Itsy Bitsy.

CEO pentru o zi la Cris-Tim

Biz CEO Exchange a continuat în ziua următoare cu vizita lui Felix Tătaru la birourile Cris-Tim. Întreaga echipă de top management a companiei, împreună cu familia Timiș, l-a întâmpinat și l-a însoțit într-o vizită prin fabrică și punctele principale de lucru ale companiei. Pentru a împărtăși cu cât mai mulți oameni din companie ideile și experiențele pe care acest gen de întâlniri le provoacă, Radu Timiș a organizat o întâlnire cu echipa de middle și top management cu Felix Tătaru. Subiectul principal au fost valorile. Valorile personale ale fiecăruia dintre cei prezenți, precum și ale companiei în care lucrează. Din discuție s-a evidențiat clar că valorile celor doi antreprenori sunt încrederea, curajul și familia.

Felix Tătaru a menționat cât de important este să-ți găsești sensul, atât în viața personală, cât și în cea profesională și a declarat că cele mai mari bucurii pe care le-a avut în activitatea sa au fost realizările pe care le-a adunat urmându-și ide­ile care au puterea să schimbe în bine viața celor dragi și a societății. Cel mai recent exemplu este ziua liberă de 1 iunie, pe care a obținut-o la inițiativa echipelor Itsy Bitsy și GMP Advertising.

Texte de Marta Ușurelu, Loredana Săndulescu și Gabriel Bârligă  

Fotografii: Vali Mirea, Mihai Baloianu, Sorin Stana și Marian Timofte

Interviu – Răzvan Dirațian, Avon Cosmetics: Forța echipei

Interviu – Liudmila Climoc, Orange: Accent pe inovație

Interviu – Fady Chreih, Rețeaua de Sănătate Regina Maria: Focus pe oameni

Interviu – Shachar Shaine: Implicare directă

Interviu – Camelia Șucu, ClassIN: Design în acțiune

Interviu – Nicoleta Eftimiu, Coca-Cola România și Moldova: Curajul de a îndrăzni

Interviu – Daniel Boaje, Premier Restaurants (McDonald’s): Echipa, pe primul loc 

Interviu Felix Tătaru, GMP Group: Lider pentru lideri 

Interviu- Radu Timiș, Cris-Tim: Nucleu de energie

Interviu – Ömer Tetik, Banca Transilvania: Puterea viziunii