Biz World, business la nivel global

La început a fost cuvântul. Un cuvânt aruncat ușor în glumă, într-o ședință de redacție din 2010: internațional. Cum ar fi să scoatem un număr internațional? Dar nu doar despre ceea ce se întâmplă în lume, ci despre cum ceea ce se întâmplă în lume influențează România. Și, mai ales, cum ar fi să realizăm acel număr al revistei acolo, la fața locului, peste hotare? În ianuarie 2011, echipa Biz era pe aeroport cu destinația Bruxelles.

Așa a început Biz World, un proiect jurnalistic unic nu doar în România, ci chiar în lume, și care săptămâna aceasta ajunge în Franța. La ora la care scriu aceste rânduri, echipa revistei se pregătește de zborul spre Paris, unde o așteaptă o serie de interviuri și întâlniri cu oameni de business, oficialități și personalități din Franța. Este deja a șaptea ediție Biz World și, deși nu mai suntem la început și avem experiență adunată pe trei continente, acest proiect cu care începem fiecare an din 2011 încoace este mereu o provocare. Este pentru prima oară când nu-mi fac bagajele pentru Biz World. Sunt în propria mea provocare internațională, dar, în același timp, sunt alături de colegii mei în acest demers fără egal.

De șase ani, redacția unei reviste din România se mută într-o altă capitală a lumii pentru o săptămână, ca să ia pulsul afacerilor și să vorbească acolo cu oamenii care contează despre business, branduri, societate, cultură și, mai ales, despre impactul global pe care îl pot avea toate acestea. Trăim într-o lume mai interconectată decât mulți cred. O decizie luată azi într-un birou din Paris înseamnă mai mult sau mai puțin business pentru o companie cu sediul la București, ceea ce poate afecta cariera cuiva aflat la Bruxelles, care poate decide să se mute totuși la Londra, unde să lanseze o companie care să intre pe piața din SUA și care să colaboreze cu un birou din Singapore pentru a accesa piețele asiatice, fără însă a le neglija pe cele europene, investind și într-un startup din Berlin care poate oferi o soluție inovatoare unei companii regionale cu sediul la Viena, care să fie implementată și la București.

Firele invizibile ale economiei globale ne afectează mai mult decât am crede și Biz caută să afle de la sursă cum se vor și cum ne vor mișca acestea în anii care vin. Biz World redescoperă în fiecare an lumea internațională de business la ea acasă.

BizFranța este un proiect editorial unic în România și este susținut de Pernod Ricard, Lillet, G.H. Mumm, Martell, MasterCard și AirFrance.