Cand asculta parintii de copii?  

Tinerii din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18-29 de ani, sunt precauti atunci cand vine vorba de cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le detin ii indeamna la “chibzuiala”, insa compenseaza prin comportamentul frecvent intalnit, de a influenta cumparaturile pe care le fac parintii: fie cele de zi cu zi, fie achizitiile de lunga durata, arata un studiu cantitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta la finalul anului trecut.

Pe de o parte, adultii apeleaza la copiii lor pentru a le cere opinia atunci cand decid sa achizitioneze anumite produse, considerand ca acestia sunt mult mai informati datorita modului in care se raporteaza la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informatie: 72% dintre parinti spun ca alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice si electrocasnice este influentata de copiii lor. De asemenea, atunci cand cumpara produse sau servicii, opteaza de cele mai multe ori pentru cele pe care copiii lor le prefera (66%).

Brandurile si consumatorii

Pe de alta parte, datorita ritmului alert de viata si al multitudinii de roluri carora trebuie sa le faca fata, adultii-parinti aleg modalitatea comoda de a pune in farfurie ceea ce vrea copilul: alimentele consumate acasa sunt cumparate tinand cont de alegerile copiilor de peste jumatate dintre parintii din Romania (54%).

4 din 10 parinti se orienteaza spre institutiile bancare recomandate de copiii lor

Influenta tinerilor merge si mai departe, reusind sa aiba un cuvant de spus inclusiv in ceea ce priveste alegerea institutiilor bancare la care parintii apeleaza (42%), destinatiilor de vacanta (41%), dar si asupra comportamentului acestora fata de mediul inconjurator (40%). In plus, pentru 1 din 3 parinti, opinia copilului este importanta si atunci cand vine vorba de medicii vizitati (37%), programele tv si filmele urmarite (34%) ori hainele pe care le poarta (33%).

Cel mai departe de influenta tinerei generatii este domeniul politic, cel mai putin atragator pentru acestia. Astfel, doar 15 % dintre tineri se implica in alegerile politice ale parintilor.

Decizii si preferinte influentate

Tinerii ar cheltui mai degraba pe acumularea de experiente decat pe produse

Studiile calitative realizate in cea de-a doua jumatate a lui 2015 au aratat ca tinerii sunt mult mai interesati de experiente decat de produse.

Am validat prin studii cantitative concluziile obtinute prin intermediul focus grupurilor si intr-adevar, 8 din 10 tineri din Romania afirma ca ar cheltui mai degraba bani pe acumularea unor experiente decat pe produse”, afirma Lacramioara Loghin, Director General Exact Cercetare si Consultanta.

De asemenea, dezvoltarea companiilor ce ofera instant servicii a caror achizitie nu este necesara (cum ar fi Uber) creeaza un nou trend in randul tinerilor in ceea ce priveste proprietatea asupra bunurilor (7 din 10 tineri romani prefera sa imparta lucruri si nu sa le detina), dar si asteptari legate de accesul in timp real la produse si servicii. Pe langa continut si experiente relevante, tinerii asteapta ca brandurile sa le ofere in plus sansa de a dobandi noi competente, de a le recomanda noi trenduri”, sustine Lacramioara Loghin.

Tinerii isi doresc ca brandul sa le reflecte personalitatea

Mai mult decat atat, pentru 7 din 10 tineri este important ca brandul sa le reflecte personalitatea, 6 din 10 afirmand ca isi doresc sa gaseasca branduri carora sa le fie loiali.

Tinerii sunt extrem de preocupati de ecologia mondiala, 74% dintre tinerii romani apreciind brandurile care se implica in astfel de campanii. Drept urmare, companiile ar trebui sa aiba in vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de programe care sa vizeze schimbari pozitive asupra mediului”, mai adauga Lacramioara Loghin.

Acest lucru nu inseamna insa ca decizia finala de cumparare nu este luata dupa o analiza atenta a preturilor. Tinerii din Romania afirma in procent de 70% ca urmaresc chiar in social media brandurile care acorda discounturi si oferte speciale.

Studiul cantitativ a fost realizat in luna noiembrie 2015, universul cercetarii fiind reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 59 de ani, rezidente in mediul urban si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 629 de respondenti, dintre care 179 cu varsta cuprinsa intre 18-29 de ani. Acestia au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat via internet.

Credit foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com