Management Finanțe

Capitalul uman, cel mai important activ

15 dec. 2016 4 min

Capitalul uman, cel mai important activ

Reading Time: 4 minute
krzysztof-kmuk_cima-emerging-markets-development-manager-cee
Kristof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE

Deși angajații au rolul cheie de a crea și consolida valoarea la locul de muncă, rapoartele companiilor FTSE 100 nu sunt transparente cu privire la problemele legate de forța de muncă.  

Aproximativ o treime (30%) din companiile FTSE 100 ascund informații relevante din rapoartele lor anuale și portretizează un tablou incorect al oportunităților și riscurilor, potrivit unui nou raport de cercetare al proiectului „Valorizarea Talentelor”, o colaborare între Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD)  și Chartered Management Institute (CMI). Cercetarea arată că multe organizații nu includ informații vitale cu privire la de forța de muncă, inclusiv despre incidente legate de protecția muncii și a sănătății la locul de muncă, încălcări ale securităţii datelor, provocările legate de calificări şi rulajul angajaților în rapoartele lor anuale, creând astfel un risc real pentru cei care folosesc astfel de rapoarte, precum investitorii.

Raportul evaluează standardul actual al raportării capitalului uman de către companiile FTSE 100 măsurând dacă şi cum au evoluat raportările anuale ale acestora între 2013 și 2015. Raportul a relevat că:

  • Spațiul dedicat bunăstării angajaților în unele rapoarte s-a redus semnificativ, 2 din 5 companii micșorând volumul de informații pe care îl raportează în acest sens.
  • Cu toate acestea, o comparație între rapoartele companiilor și cele redate în presă arată că nu toate organizațiile au fost transparente în rapoartele anuale, cu privire la problemele legate de forța de muncă. De exemplu, au existat trei cazuri de grevă la locul de muncă printre companiile FTSE 100 relatate în presă; două dintre aceste greve au fost raportate pe larg în rapoartele anuale, dar celălalt nu a fost raportat deloc. În total, au existat patru cazuri de tranzacţii realizate pe bază de informaţii privilegiate (insider trading) în presă, dar niciunul nu a fost relatat în rapoartele anuale.
  • Calitatea și cantitatea raportării aspectelor legate de capitalului uman s-a îmbunătățit – cu o creștere în raportarea problemelor de etică (în creștere cu 22%), diversităţii (în creștere cu 39%) și a drepturilor omului (în creștere cu 127%)
  • Băncile și-au crescut transparența în urma recentei crize financiare și a scandalurilor legate de asigurările de credite din Marea Britanie.

 „Acest raport arată cât de importantă este nevoia de schimbare. Trebuie să le recunoaștem angajaților rolul cheie de a crea și consolida valoarea la locul de muncă. Eșuarea în a obține această recunoaștere determină o serie de riscuri majore – ceea ce înseamnă că oportunități imense vor fi ratate – deoarece liderii de business, investitorii și alţi stakeholderi nu vor avea datele complete pentru a lua cele mai bune decizii. Pentru a adresa această problemă este nevoie de o abordare integrată. Acest efort combinat este necesar pentru a furniza datele care să asigure informaţiile esenţiale pentru conturarea viziunilor ce transformă performanța de business pe termen scurt, mediu și lung”, a afirmat Kristof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE.

„Trebuie să le recunoaștem angajaților rolul cheie de a crea și consolida valoarea la locul de muncă”, a afirmat Kristof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE.

Vince Cable, Fost Ministru al Mediului de Afaceri, Marea Britanie, soune că peisajul modern de business este din ce în ce mai mai mult format din lucruri intangibile precum capitalul social, intelectual sau de brand. “Oamenii joacă un rol central în aceste lucruri intangibile – ei sunt cei care conduc, gestionează și livrează afaceri. Eșuând în a măsura adecvat impactul și valoarea angajaților, se creează o discrepanță uriașă între bilanțul anual al unei companii și evaluarea sa de piață. Acest raport scoate de asemenea în evidență faptul că unele companii s-ar putea să omită cu bună știință informații relevante pentru a minimiza  reacțiile negative ale investitorilor. Acest lucru arată o slabă înțelegere a importanței informaţiilor cu privire la capitalul uman și nevoia de mai multă transparență”, a arătat Vince Cable.

„Motorul numărul unu al creșterii productivității și al afacerii este calitatea managementului și a conducerii, acest lucru fiind critic pentru modul în care organizațiile pot obține pe termen cât mai lung cele mai bune rezultate de la oamenii lor”, spune Ann Francke, Director Executiv al CMI.

Peter Cheese, Director Executiv în cadrul CIPD, organismul acreditat al experților în HR și dezvoltarea personalului subliniază că deși organizațiile par să își îmbunătățească raportarea corporativă despre cum angajații contribuie la creșterea performanței organizaționale, încă mai avem un drum lung de parcurs până să avem un tablou complet despre cum organizațiile își dezvoltă și gestionează proprii angajați. “Avem nevoie de mai multe definiții comune ale angajaților cheie și ale indicatorilor organizaționali. De asemenea, avem nevoie de la companii să fie mai coerente în privința modului în care folosesc aceste măsurători în vederea oferirii unei mai bune perspective asupra activității lor tuturor părților implicate în procesul de business”, a declarat Peter Cheese.

 „Motorul numărul unu al creșterii productivității și al afacerii este calitatea managementului și a conducerii, acest lucru fiind critic pentru modul în care organizațiile pot obține pe termen cât mai lung cele mai bune rezultate de la oamenii lor. Dar în cazul în care managerii nu au o vedere clară a modului în care pot fi măsurate aspecte ce ţin de angajaţi, se vor afla într-un unghi mort cu privire la performanță si nu vor putea lua cele mai bune decizii cu privire la activitatea lor”, spune Ann Francke, Director Executiv al CMI. Cadrul oferit de „Valorizarea Talentelor” oferă managerilor un model clar pentru a vorbi cu colegii din resurse umane și finanțe cu privire la ceea ce au nevoie să măsoare și să raporteze atunci când vine vorba de oamenii lor.

Parteneriatul „Valorizarea Talentelor” invită organizațiile să măsoare și să facă public impactul și aportul angajaților la performanțele în business astfel încât atât ei, cât și stakeholderii cheie să poată lua decizii informate bazate pe o descriere corectă a oportunităților și a riscurilor. Platforma ”Valorizarea Talentelor” este un instrument care recomandă un limbaj comun când vine vorba de raportările cu privire la capitalului uman și care include măsurători consistente ale acestuia pe care organizațiile le pot folosi în atingerea unui grad de transparență mai ridicat în ceea ce priveşte angajaţii.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: