Ce asteptari au tinerii de la piata muncii?

Peste jumatate dintre reprezentantii generatiei Millennials sustin ca sunt multumiti cu locul lor de munca, insa doar 20% l-ar recomanda altor persoane si doar jumatate isi doresc o cariera la actualul loc de munca, potrivit celui de al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, realizat de compania iSense Solutions.

Studiul analizeaza doua categorii de varsta ce formeaza generatia Millennials, sub si peste 25 de ani, si ofera o comparatie intre acestia si totalul persoanelor cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, angajate sau in cautarea unui loc de munca. Datele arata ca fidelitatea tinerilor fata de locul de munca este mai mica, acestia aflandu-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucreaza in domeniul in care s-au pregatit.

“Ne-am propus, in cel de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, sa identificam atitudinile, asteptarile, aspiratiile si deciziile generatiei Millennials in plan profesional pentru a ne ajuta clientii sa-si dezvolte in mod eficient si adecvat brandul de angajator”, spune Hortensia Nastase, Vicepresedinte Creative Services, Grupul Lowe Romania.

Studiul arata si ca tinerii vor sa se indeparteze de domeniul in care lucreaza cei mai multi dintre ei: alimentatie, comert, restaurant, vanzari si turism, fiind mai interesati de domeniile IT, telecomunicatii, management, marketing si comunicare.

Tinerilor cu varsta intre 18-25 de ani le place sa socializeze la locul de munca. Astfel, ei considera ca sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajati), dar mai putin sociabili in viata de zi cu zi (67% vs. 71% total angajati).

Principalii factori care ii determina sa accepte un job sunt programul (48% dintre ambele categorii de varsta) si salariul (pentru 39% din 18-25 ani, respectiv 42% din 26-34 ani). Millennials de 18-25 de ani lucreaza, in medie, 8,3 ore pe zi si castiga un salariu lunar mediu de 1.388 RON, insa isi doresc sa castige cu aproximativ 1.408 RON mai mult, in timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucreaza, in medie 8,7 ore pe zi, castiga aproximativ 1974 RON pe luna si isi doresc cu 1.342 RON mai mult. In schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt multumiti de cresterile salariale din ultimele 12 luni.

“Millennials sunt mai exigenti cu angajatorul si mai putin atasati de job. Cauta online informatii despre compania care ii cheama la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricand, este important pentru companii sa isi gestioneze imaginea de angajator si sa investeasca in programe de motivare si fidelizare a acestora”, adauga Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.

Ce beneficii cauta tinerii?

Millennials nu se deosebesc de celelalte generatii, primele de sarbatori, de vacanta si al 13-lea salariu sunt in topul preferintelor privind beneficiile.

Millennials se apropie de celelalte generatii si cand vine vorba despre obiective profesionale, siguranta locului de munca, veniturile mari si dezvoltarea profesionala fiind pe primele locuri, insa se remarca interesul lor mai ridicat fata de cel al altor generatii pentru pozitii de management (29% din 18-25 ani, 28% din 26-34 ani) si pentru afaceri proprii, ce le ofera mai multa libertate (32%, respectiv 31%).

De asemenea, tinerii evita companiile de stat (pana in 20% lucreaza in companii de stat vs. 37% total angajati). Cei de 18-25 de ani prefera multinationalele (41%), in timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja in multinationale si acum vor business-uri locale (50%).

 

Cum a fost realizat studiul?

Studiul cuprinde atat metode calitative, cat si cantitative. Astfel, au fost realizate 2 focus grupuri cu angajati intre 18-24 de ani, respectiv 26-34 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro. Esantionul a fost de 770 de respondenti. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban, pentru persoane angajate sau care intentioneaza sa se angajeze. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,7%.

Platforma Bold by Lowe include o serie de evenimente si studii realizate in parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente si relevante informatii si tendinte din domenii cheie din Romania, ajutand astfel brandurile sa se pozitioneze si sa vanda mai bine. Platforma a fost lansata in mai 2016 cu un studiu dedicat industriei de FMCG – “Cele mai noi tendinte ale romanilor in ceea ce priveste un stil de viata sanatos” si a continuat in luna iulie cu o analiza despre employer branding – “Millennials: Atitudini, asteptari, aspiratii si decizii”.

Credit foto: © Andres Rodriguez | Dreamstime.com