Ce își doresc angajații din generația Y?

Jim Bagnola, speaker internațional și executive coach a realizat un top cel celor mai importante 7 lucruri pe care orice manager trebuie să le știe despre angajații din generația „millennials”.

Tot mai multe companii se confruntă cu probleme în procesul de recrutare și, în special, în cel de fidelizare al angajaților din generația “Millennials”, care reprezintă aproape un sfert din populația Europei. Generația „Millennials” (sau generația Y) este alcătuită din cei născuți între 1980 și anul 2000. Un rol foarte important în acest proces îl au managerii care trebuie să învețe cum să comunice și cum pot motiva această nouă generație de angajați. În sprijinul managerilor din România vine americanul Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri motivaționali din lume, care va susține, în luna noiembrie, un masterclass cu tema „Leading Millennials – How to Lead a Millennial Workforce?”.

Ceea ce mulți nu știu este că «Millennials» sunt în fruntea plutonului atunci când vine vorba de inovarea la locul de muncă. În aproape orice industrie, ei reprezintă un procent din ce în ce mai mare din forța de muncă. Potrivit Centrului de Cercetare Pew, au depăsit Generația X ca fiind angajații cei mai numeroși în demografia pieței muncii, mai explică Jim Bagnola.

Ce își doresc “Millennials” la locul de muncă?

Millennials reprezintă 24% dintre populația celor 28 de state europene. Prin urmare, există mari șanse ca în echipa unui manager să fie cel puțin un „Millennial”. Ce ar trebui să știe un lider autentic pentru a putea conduce o forță de muncă populată tot mai mult cu reprezentanți ai acestei generații?

  1. 82% spun că ar fi mai loiali angajatorilor dacă ar avea opțiuni de lucru flexibile, cum ar fi abilitatea de a lucra de la distanță, conform unui raport FlexJobs. Raportul a constatat, de asemenea, că 6 din 10 cred că ar fi mai productivi acasă, spre deosebire de a lucra într-un birou.
  2. Definesc autoritatea în termeni de productivitate (ceea ce conducătorii și managerii lor produc), mai degrabă decât în termeni de poziție (ce autoritate le-a dat conducătorului sau managerului);
  3. Caută angajatori care au o puternică orientare către formare și dezvoltare – apreciază organizațiile care oferă oportunități și planuri de carieră foarte clare;
  4. Caută echilibrul dintre viața personală și profesională, dar simt că angajatorii lor nu au reușit să le îndeplinească așteptările;
  5. 75% dintre ei consideră că accesul la tehnologie îi ajută să fie mai eficienți la locul de muncă.
  6. Sunt atrași de brandurile pe care le admiră –  88% dintre aceștia caută angajatori cu valori CSR care să corespundă propriilor lor valori și 86% iau în calcul părăsirea unui angajator ale cărui valori nu mai sunt similare;
  7. Ar vrea să lucreze în străinătate și 71% se așteaptă și doresc să fie primească misiuni externe de-a lungul carierei.