Management Stiri

Ce sa nu faci ca lider

17 nov. 2015 2 min

Ce sa nu faci ca lider

Reading Time: 2 minute

Un manager care isi asuma succesul echipei si arunca esecul in carca altora, care da doar ordine fara sa se implice activ in munca propriu-zisa este doar un sef, ca oricare altul si niciodata un lider

Specialistii in resurse umane sunt de parere ca succesul unei organizatii consta nu intr-o echipa de subalterni, condusa de un sef, ci intr-o echipa de lideri coordonata de un alt lider. Petru Pacuraru, fondator si Managing Partner la Human Performance Development International (HPDI), specialist in leadership sustine ca dezvoltarea unei companii presupune ca fiecare membru al organizatiei sa fie un lider.

“Este un concept simplu, dar este o adevarata provocare sa fie pus in aplicare. Daca vrei sa fii o organizatie lider in domeniul tau, majoritatea oamenilor tai trebuie sa fie lideri”, spune Petru Pacuraru. Dar, cum putem crea un mediu in care angajatii sa dea dovada de creativitate si energie obtinand cele mai bune rezultate? “Liderii acestui mileniu trebuie sa scaneze lumea pentru semnale de schimbare si sa fie capabili sa reactioneze instantaneu. Traim intr-o lume care solicita din ce in ce mai multe informatii relevante”, spune Pacuraru.

Sa reusesti ca lider intr-un mediu care isi schimba constant forma pare o misiune extrem de dificila. Exista insa solutii. Nu neaparat cu privire la ceea ce trebuie sa faca un lider, cat mai degraba la ce nu ar trebui sa faca el. Petru Pacuraru puncteaza zece lucruri de care liderii adevarati ar trebui sa se fereasca pentru a avea succes.

  1. Nu le cere oamenilor sa faca ceea ce tu nu faci
  2. Nu esti superior nimanui pentru ca esti lider. Asadar, discutiile se poarta la acelasi nivel.
  3. In primul rand esti om si pe urma lider. Nu te astepta sa te urmeze cineva pentru calitatile de lider, daca nu te urmeaza pentru calitatile de om.
  4. Nu esti acolo ca sa stralucesti tu, esti acolo sa ii faci pe oamenii pe care ii conduci sa straluceasca
  5. Existi tu, exista ceilalti la nivel de indivizi, insa cel mai important, exista echipa pe primul plan.
  6. Delegarea nu inseamna nici micro-management, dar nici abdicare. Asigura-te ca oamenii stiu ce au de facut si cu ce.
  7. Daca ai o viziune, impartaseste-o constant cu oamenii.
  8. Daca vei da feedback, asigura-te ca dai feedback situatiei create, nu persoanei. Astfel  oamenii vor intelege ca nu-i judeci.
  9. Daca urmaresti perfectiunea, atunci intelege ca la ea se ajunge greu, cu pasi marunti. Lauda fiecare pas inainte, cat de mic. Procesul este la fel de important ca obiectivul final.
  10. Nu barfi, nu cataloga fara sens oamenii si nu face presupuneri fara sa le verifici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: