Click direct la tinta

<p> <strong>Publicitatea care nu este relevanta nu exista. Corect. Dar cum se poate rezolva problema relevantei? In planificarea media online, targetarea comportamentala este o solutie, iar cand intervine si latura predictiva, mesajul sigur ajunge la tinta.</strong></p> <p>  </p> <p> Un barbat ajuns pe un site dedicat femeilor este o cauza pierduta. Nu insa si pentru targetarea  comportamentala predictiva. Respectivul barbat poate fi reperat, iar un server special continand bannere publicitare ii va afisa o reclama la un produs sau serviciu care-l intereseaza, in locul unei reclame care in mod normal s-ar adresa femeilor.</p> <p>  </p> <p> Acestea sunt principiile dupa care functioneaza Httpool Behavioural, un serviciu lansat in urma cu cateva luni de Httpool Romania, parte din Httpool Group, unul dintre principalii furnizori full service de publicitate online. Printr-un serviciu de targetare comportamentala predictiva se rezolva problema livrarii de bannere catre un public care nu se afla in segmentul tinta. Utilizatorii de Internet pot primi mai multe reclame din aria lor de interes, advertiserii pot sa-si livreze mesajele doar catre publicul tinta relevant pentru produsul sau serviciul lor, iar publisherii pot gasi noi modalitati de monetizare a spatiului publicitar. Acest serviciu imbunatateste planificarea de media online, oferind posibilitati de a gasi publicul tinta al unui produs pe oricare site, fara a mai fi nevoie de alegerea anumitor site-uri care, in functie de continut, atrag preponderent doar o anumita categorie de public. Mesajul publicitar ajunge doar la consumatorul care se pliaza pe profilul publicului tinta al unei companii, indiferent de site-ul pe care il viziteaza, cu conditia ca acesta din urma sa fie in sistemul Httpool Behavioural.</p> <p>  </p> <p> Targetare comportamentala se poate obtine si prin intermediul companiei Thinkdigital. Ce aduce in plus componenta predictiva? Simplu. “Clientul are acces la universul utilizatorilor cu anumite caracteristici socio-demografice, pe cand in cazul targetarii comportamentale clientul plateste pentru crearea acestei baze de date si o poate folosi numai pentru a retargeta utilizatorii din profilul cautat”, explica Laurentiu Pop, Deputy Managing Director al Httpool Romania.</p> <p>  </p> <p> Primul criteriu de care se tine cont este reprezentat de preferintele de navigare sau comportamentul de clic al utilizatorilor de Internet. Cu ajutorul acestor date se formeaza profile de utilizatori, ce sunt actualizate permanent, in timp real. Acestor profile li se adauga datele socio-demografice colectate de pe urma realizarii unei campanii permanente de chestionare. Prin combinarea datelor din cele doua etape, a rezultat o impartire a utilizatorilor retelei Httpool Behavioural in peste 60 de categorii socio-demografice. O campanie ce foloseste targetarea comportamentala predictiva se bazeaza pe un algoritm similar oricarui alt tip de campanie. “Elementul differentiator il constituie targetarea unica ce poate fi realizata de client, targetare prin care mesajul publicitar ajunge doar la utilizatorii care fac parte din publicul tinta al campaniei/brandului”, explica Laurentiu Pop. De exemplu, un client din zona de e-commerce poate realiza un ad albastru pentru laptopurile destinate barbatilor si un ad roz pentru  laptopurile destinate femeilor. Un client din zona de FMCG are posibilitatea sa transmita mesajul publicitar doar mamelor cu copii in varsta de pana in 7 ani, indiferent de site-urile pe care acestea le viziteaza din reteaua Httpool Behavioural.</p> <p>  </p> <p> Nici in ceea ce priveste stabilirea costurilor lucrurile nu difera. Tipologia de cost este CPM (costul per mia de afisari). Preturile variaza in functie de profilurile targetate. “Pentru profilurile premium costurile sunt mai mari, in timp ce pentru profilurile generale costurile sunt medii spre mici”, declara Laurentiu Pop. Cum utilizatorii nu se limiteaza la navigarea unui singur site pe Internet, nici Httpool nu se poate limita la o singura categorie de site-uri. De aceea site-urile incluse in reteaua Httpool Behavioural sunt din toate categoriile: stiri, femei, divertisment, stil de viata etc. Crearea “site-ului perfect” prin alegerea targetului pe care clientul doreste sa il atinga si transmiterea mesajului publicitar doar catre acesta, eliminarea duplicarii utilizatorilor intre siteurile din Httpool Behavioural si posibilitatea de a testa targetul clientului pe Internet prin comparatie cu mai multe targeturi sunt trei dintre avantajele pe care Laurentiu Pop le considera dintre cele mai relevante pentru noua tehnologie. Studiile de caz realizate pe campaniile care au utilizat pe langa alte metode si aceasta tehnologie arata ca rata de conversie creste in comparatie cu un plan media clasic. De asemenea, creste nivelul de notorietate al campaniei in randul publicului tinta.</p> <p>  </p> <p> <strong>Definitie</strong></p> <p> ·         Targetarea comportamentala predictiva este o inventie din 2007 a companiei germane Nugg.ad, cu care Httpool Group a incheiat un parteneriat strategic in sase tari din Europa Centrala si de Est.</p> <p> ·         In Romania, Httpool a inceput implementarea tehnologiei din septembrie 2009, prin parteneriate cu peste 200 de site-uri.</p> <p> ·         Reteaua din Romania a Httpool Behavioural are in prezent aproximativ 6 milioane de utilizatori unici de Internet, impartiti in diferite categorii demografice si cu anumite obiceiuri de consum.</p> <p> ·         In portofoliul Httpool Behavioural exista 2,5 milioane de barbati cu varste intre 20 si 39 de ani, dar si categorii de public mai nisate: 800.000 de femei cu varsta cuprinsa intre 20 si 49 de ani, care sunt interesate de achizitia de produse de frumusete, sau 500.000 de persoane cu varsta cuprinsa intre 20 si 39 de ani interesate de vacante si bilete de avion.</p>