Copiii, tot mai activi în mediul online

Aproximativ 85% dintre copiii din România, cu vârste cuprinse între 5 și 16 ani și care au acces la internet, intră zilnic online. Aceştia petrec mai mult de 5 ore pe zi navigând pe reţelele sociale. Cei mici primesc device-uri începând cu vârsta de 8 ani şi jumătate. La început, îşi plimbă degetele pe tablete, iar, mai târziu, utilizează computere, smartphone-uri şi alte dispozitive smart. Chiar şi înainte de a avea un aparat personal, puştii folosesc tehnologia, având acces la dispozitivele părinților.

Informaţiile cu privire la prezenţa copiilor în mediul online au rezultat dintr-un studiu realizat de iSense Solutions, în exclusivitate pentru Lowe Group România. Studiul urmăreşte înţelegerea factorilor care influențează noile modele comportamentale, pentru pregătirea unor strategii de comunicare potrivite pentru consumatorii de mâine.

Influenţa copiilor internauţi asupra consumului

Adela Preda micsorata„Tehnologia adusă în brațele copiilor de la o vârstă atât de fragedă produce schimbări de comportament atât în rândul generației tinere, cât și al mecanicilor decizionale din familie. 71% dintre părinți au declarat că își întreabă copiii ce produse să cumpere și 51% îi consideră pe cei mici foarte persuasivi, iar asta vine din creșterea încrederii în percepția lor, creștere datorată accesului la informație pe care aceștia îl au utilizând device-uri moderne”, declară Adela Preda, Digital Creative Strategist, Profero.

Smartphone-ul şi Facebook – în topul preferinţelor

Device-ul pe care copiii îl folosesc cel mai des este smartphone-ul, pe care aceștia petrec, în medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute, în cazul adolescenților de 13-16 ani. Copiii din categoria de vârstă 5 – 7 ani preferă, însă, tableta.

Cei mici intră pe internet în special de acasă și obișnuiesc să urmărească videoclipuri muzicale, clipuri amuzante și de desene animate sau să stea pe rețelele sociale. Aceștia au, în medie, 14 aplicații instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe internet, rețele sociale, jocuri și chat/messenger. Copiii mai mici preferă să se joace pe smartphone, în timp ce adolescenții socializează. Puştii au conturi pe mai multe rețele sociale, cele mai populare fiind Facebook (utilizată de 43% dintre aceștia și pe care petrec, în medie, 121 de minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) și Snapchat (1% / 62 minute).

Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postările prietenilor și vorbesc pe chat, însă se remarcă o înclinație a adolescenților (peste 57%) de a da like la paginile brandurilor și ale vedetelor. În ceea ce privește publicitatea în mediul digital, adolescenții de 14-16 ani văd reclamele în special la începutul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri și în interiorul unor aplicații sau jocuri. Dau click să afle mai multe în special pe Facebook (28%) și pe bloguri și doresc să cumpere produsul după ce au văzut reclama în interiorul unor jocuri sau pe Facebook.

Publicitatea se mută în social media

Traian Nastase%2c Managing Partner iSense SolutionsPrezenţa constantă, inclusiv a copiilor, în mediul online obligă companiile să se promoveze în lumea virtuală.

„Dacă nu comunici în social media, este ca și cum ai lăsa vitrina magazinului goală. Majoritatea respondenților ne confirmă faptul că, deși tendința este să blameze reclamele, sunt totuși fani declarați de branduri”spune Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Strategia pe care acesta o propune este aceea de a convinge prin conținut de calitate, nu prin cantitate, prin crearea de pagini care să atragă consumatorii prin postări din zona lor de interes.