Creștere de 4% a publicității de tip display pe mobile

Publicitatea livrată pe dispozitive mobile a reprezentat aproximativ 44% din totalul afișărilor monitorizate de BRAT în prima jumătate a acestui an. 

Potrivit studiului MIPO, publicitatea de tip display a înregistrat peste 4,2 miliarde de afișări în primul semestru al anului 2017 (59 milioane de euro ratecard), în creștere cu aproximativ 4% față de același semestru al anului 2016. Ponderea publicității afișată pe dispozitivele mobile a înregistrat o evoluție constantă, de la aproximativ 30% în iunie 2016 la 42% in iunie 2017, atingând un maxim de 47% din totalul afișărilor monitorizate în luna aprilie 2017.

Investițiile în publicitate aferente primelor 5 cele mai comunicate mărci din mediul online au fost  direcționate preponderent spre dispozitivele mobile.

Afișările pe primele 5 site-uri și împărțirea lor în funcție de dispozitivul de pe care au fost vizualizate:

Formatele video au înregistrat aproximativ 5% din totalul afișărilor monitorizate în primul semestru din 2017. Din totalul de aproximativ 220 milioane de afișări înregistrate pe aceste tipuri de formate, 28% au fost efectuate pe dispozitive mobile.

Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online (MIPO) este singurul studiu de măsurare integrata  a campaniilor publicitare ce utilizează standardarde și metodologii create și aprobate de industria media din România, și recunoscute la nivel international. MIPO este realizat de BRAT începând cu august 2011 şi monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar prezenţa campaniilor publicitare şi nu volumul înregistrat de acestea. 

Credit foto: © Achmad Fahmi Rosyad | Dreamstime