Crestere dinamica

Mihai Madussi-XAPT-BizAustriaPentru XAPT Solutions, 2015 a fost un an de crestere, dar si consolidare a businessului. Tot anul trecut s-au pus si bazele pentru un 2016 care sa duca cifra de afaceri peste pragul de 3 milioane de euro. Dincolo de tehnologie, Mihai Madussi, Managing Director al XAPT Solutions, spune ca succesul companiei pe care o conduce se bazeaza pe trei puncte cheie: solutiile, echipa si abordarea proiectelor.

Cum a fost anul 2015 pentru XAPT Solutions si ce estimati pentru 2016?

2015 a reprezentat un an de consolidare atat la nivel de cifra de afaceri, care a inregistrat crestere fata de anul precedent, cat si a profitului, unde ne apropiem de standardul international al industriei, de 10% din cifra de afaceri. Am finalizat si consolidarea organizatiei la nivelul tuturor pozitiilor si diviziilor. Anul trecut am construit baza unei cresteri cu doua cifre procentuale pe planurile mentionate mai sus si pe care ne dorim sa o continuam si in 2016. Tintele pentru acest an sunt depasirea pragului de 3 milioane de euro aferent cifrei de afaceri si cresterea numarului de angajati la peste 50 de persoane.

Cum a evoluat piata?

La nivel de solutii, nu am identificat schimbari sau intrari majore in 2015. Solutiile noastre au primit un plus major in ceea ce priveste mobilitatea si bazele accesarii conceptelor de machine learning si Internet of Things. Clientii adaugati pe parcursul anului trecut apartin de verticale pe care ne focusam incepand cu anul 2014 – productie si logistica avansate, retail si servicii profesionale. In aceste domenii stim ca facem diferenta prin prisma cunos­tintelor si experientei dobandite in proiecte similare, precum si datorita avantajelor aduse de functionalitatile solutiilor Microsoft Dynamics.

Ce tendinte vedeti pentru 2016?

Cerintele clientilor au devenit mult mai focusate, mai explicite si de o complexitate mai ridicata. Exista o abundenta de informatie la care ei apeleaza inainte, asta constituind si un mare atu pentru noi, fiindca poate scurta ciclul de vanzare – sansele unei oferte la obiect pot creste, prin identificarea rapida a solutiei care se potriveste cel mai bine afacerii poten­tialului client. In mod natural, asa cum piata o cere, ne-am adaptat si mergem pe o abordare in trei directii – implementari on-premise, cloud si mixte. De asemenea, mobilitatea solutiilor din portofoliu este una dintre cele mai mari valori adaugate.

Ce noutati pregatiti pentru acest an?

Noutatile sunt date de solutiile pe care le oferim. Lansarea Microsoft Dynamics NAV 2016 in noiembrie anul trecut si dinamismul echipei de vanzari au adus deja doua proiecte noi care sunt in derulare. XAPT este primul partener al Microsoft din Romania care a semnat deja proiecte pentru implementarea acestei solutii. In ceea ce priveste Microsoft Dynamics AX, in toamna anului trecut a fost lansata versiunea 7, care aduce un plus tehnologic major. Fiind unul din cei opt Global Independent Software Vendor (ISV) al Microsoft la nivel mondial, am avut acces la aceasta versiune la inceputul anului trecut. Acest lucru ne ofera un avantaj important atat tehnologic, cat si functional, deci vom fi din nou primul partener Microsoft care va oferi solutia pe piata romaneasca odata cu toamna lui 2016, in conditiile pastrarii planului de lansare Microsoft a solutiei in Europa.

Ce va diferentiaza pe piata de profil?

Asa cum am mentionat deja, cand vorbim despre XAPT ne referim la trei puncte cheie pe care clientii nostri se bazeaza: solutiile, echipa si abordarea proiectelor. Oricare dintre cele trei ar lipsi, automat ar atrage esecul unui proiect. Schimbarea strategiei incepand cu anul 2014 si continuarea planurilor in directia adaptarii solutiilor Microsoft la specificul fiecarui business, astfel incat sa gasim impreuna cu potentialul client cea mai buna solutie, s-a dovedit a fi o reteta de succes.