CSR-ul la scoala

Dezvoltarea sustenabila a companiilor devine o prioritate strategica, cu impact asupra tuturor aspectelor afacerii. Sustenabilitatea nu se traduce doar prin grija fata de mediu sau actiunile companiei in comunitati, ci este un intreg ansamblu, care include si aspectele mentionate si multe altele. Sustenabilitatea inseamna un business responsabil in absolut toate ariile sale si care are grija la nevoile tuturor stakeholderilor, oricare ar fi acestia. Pentru ca toti actorii responsabili din companie si mai ales CSR manageri sau coordonatori sa inteleaga cit mai binecum sa transpuna in practica principiile sustenabilitatii si cum sa explice top-managementul si actionarilor ce este de facut, este nevoie de know-how.

Este exact ceea ce se va intampla in perioada 3-7 noiembrie, cand The CSR Agency & CSE organizeaza saptamana Responsabilitatii Sociale Corporative, o serie de sesiuni de training despre practicile responsabile de business, informatii esentiale care sunt indispensabile oricarui profesionist din domeniu.

Parteneriatul dintre The CSR Agency si CSE (Center for Sustainability and Excellence) devine unul cu traditie, colaborarea aflandu-se deja la a treia editie. Noutatea din aceasta toamna este tocmai saptamana 3-7 noiembrie care va fi dedicata in totalitate practicilor sustenabile. Astfel, fiecare zi va cuprinde ceva diferit: o masa rotunda si doua sesiuni de training.

Ideea organizarii mesei rotunde are scopul de a evidentia rolul pe care il are un responsabil de CSR in cadrul managementului companiei. Pilonii principali vor fi managerii sau directorii generali ai companiilor carora li se va explica importanta majora a practicilor sustenabile cu scopul reducerii riscurilor de business si maximizarii profitului. Intrevederea se va desfasura luni, 3 noiembrie 2014 si va fi moderata de catre Nikos Avlonas, fondatorul CSE si autorul cartii “Practical Sustainability Strategies: How to Gain a Competitive Advantage.”

Primul training va avea loc intre 4 si 5 noiembrie si se adreseaza participantilor ce vor sa isi dezvolte abilitatile si competentele unui practician de CSR. Acest curs va prezenta metodele necesare pentru implementarea unei strategii viabile de CSR: de la concepere si implementare pana la comunicare, raportare de CSR si evaluare. Printre temele abordate vor fi:

  • legislatia mondiala si locala de CSR;
  • rolul implicarii stakeholderilor si a furnizorilor in elaborarea strategiei de CSR;
  • elaborarea unei strategii pentru reducerea amprentei de carbon si a emisiilor de gaze;
  • marketingul verde si marketingul legat de o cauza;
  • raportarea de CSR si clasificarea bazata pe recomandarile GRI;
  • importanta practicienilor de CSR si noile tendinte din domeniul sustenabilitatii.

Participantii vor avea de rezolvat si diverse studii de caz oferite de exemplul unor companii de top. In baza realizarii acestor teme, comisia de experti va evalua activitatea fiecaruia, astfel incat sa poata fi certificati international de catre CSE si IEMA (Institute of Environmental Management and Assessment) – cea mai importanta retea mondiala de profesionisti in sustenabilitate.

1782178_10204141210264455_81688567285535378_nProgramul va fi incheiat de un al doilea training, desfasurat intre 6 si 7 noiembrie. Acesta se va axa pe pregatirea procesului de raportare de CSR, corespunzatoare recomandarilor GRI. Global Reporting Initiative (GRI) este cea mai importanta organizatie internationala de consultanta in sustenabilitate.

Principalele aspecte abordate vor fi:

  • planificarea raportului de sustenabilitate;
  • mentinerea relatiei cu stakeholderii;
  • identificarea celor mai importante aspecte, dar si  limitele procesului de raportare;
  • verificarea si comunicarea raportului.

In cadrul sesiunilor de training pot participa directori generali, consultanti si profesionisti in CSR, specialisti in Comunicare, Relatii Publice, Marketing, HR si Protectia Mediului.

“A fost un training foarte bun si foarte profesionist: de la nivelul trainerului pana la nivelul participantilor, aspecte foarte importante pentru dezbaterile care au avut loc. Din punctul meu de vedere, neavand o experienta foarte mare in CSR, m-a ajutat sa inteleg mai bine ce inseamna CSR, cum sa construiesc o strategie pentru compania mea si cum sa o pun in aplicare.”, a declarat Catalina Roman, Communication Manager UniCredit Tiriac Bank, participanta la editia trecuta.

Evenimentul isi propune ca prin aceste cursuri sa ajute participantii sa identifice mai usor avantajele, detaliile ce manifesta cu risc sporit in procesul de CSR si ariile asupra carora e necesar sa se intervina. De asemenea participantii vor vizualiza rapoarte de sustenabilitate specifice domeniului de activitate, cu scopul stabilirii continutului necesar pentru propriile rapoarte.

Alte detalii si formularul de inscriere se gasesc aici