Cu cât au crescut vlogurile românești în 2017?

Luna iunie 2017 a adus o creștere a numărului de abonați la top 500 canale de YouTube românești de 28% față de luna ianuarie 2017, potrivit datelor cumulate de Zelist Monitor.

Cifrele reflectă creșterea consumului de video online la nivel global (zilnic, oamenii din întreaga lume vizionează aproximativ un miliard de ore de conținut YouTube) și mai ales a consumului de vlog-uri. În topul numărului de abonați ai canalelor, cele ale vloggerilor generaliști se află pe a doua poziție (25,4%), la o mică diferență de cele de publisheri de muzică (25,8%).

Analiza Zelist Monitor acoperă perioada ianuarie – iunie 2017, categoriile pentru care au fost generate date și statistici fiind: vloggeri, top content vloggeri, muzică, top content muzică, totaluri, distribuție dupa conținut și top 500/categorii.

În zona de vlogging, sunt delimitate trei categorii: vloggeri generaliști, specialiști pe nișe și conținut din zona de gaming. Topurile se referă la conținutul nou și la afișările aferente.

În zona de vloggeri generaliști, liderul primelor 6 luni ale acestui an este Ilie, cu 48,1 milioane de vizualizări, 1,2 milioane abonați și 147 de clipuri în perioada menționată. În topul specialiștilor pe nișe, pe primul loc se situează Zero Miz-Kun (nișat pe partea de music-desene manga), cu 20,9 milioane de vizualizări, 704.000 abonați și 54 de clipuri în perioada menționată. La capitolul gaming, MaxINFINITE este pe primul loc, cu 114,4 milioane de vizualizări, 1,1 milioane de abonați și 557 de clipuri în perioada menționată.

Industria muzicală este divizată în publisheri de muzică și artiști. La publisheri, lider este Cat Music, cu 172,7 milioane de vizualizări, 3,4 milioane de abonați și 118 clipuri în perioada menționată. Inna este pe primul loc pe segmentul artiștilor, cu 109,9 milioane de vizualizări, 2,9 milioane de abonați și 23 de clipuri în perioada menționată.

FOTO: Dreamstime