Lifestyle

În culisele La Grande Epicerie de Paris

20 ian. 2017 2 min

În culisele La Grande Epicerie de Paris

Reading Time: 2 minute

Printre reportajele programate în săptămâna 23-27 ianuarie, când echipa Biz se va afla la Paris, este și un tur al celebrei La Grande Epicerie de Paris, unul dintre cele mai mari puncte de atracție europene pentru amatorii de rafinament culinar.

Situat la parterul Le Bon Marché Rive Gauche, primul magazin universal din lume, fondat în 1852 de  Aristide Boucicaut, considerat artizanul comerțului modern, La Grande Epicerie de Paris vinde peste 30.000 de produse gourmet din  întreaga lume, în mare parte realizate artizanal și aproape deloc produse alimentare de fabrică.

La Grande Épicerie de Paris a luat naștere în anul 1923 sub numele de Comptoir de l’Alimentation și a ajuns să fie cunoscută sub această denumire din 1978. Arată ca un supermarket, dar nu unul oarecare, amplasat într-o hală, ci un veritabil magazin de lux, amenajat într-o clădire istorică pe Rue de Sèvres, nu departe de Tour Eiffel. Spațiul de vânzare de peste 3.500 de metri pătrați, renovat integral în 2013, este împărțit în patru zone principale, în funcție de categoria de produse comercializate.

În magazin lucrează 390 de angajați, dintre care 62 de artizani, coordonați de Jean-Jacques Massé, Meilleur Ouvrier de France (Best Craftsman of France).

8.000 clienți trec  zilnic pragul La Grande Epicerie de Paris și se estimează că peste 20 de tone de produse alimentare ajung zi de zi în magazin. 

La Grande Epicerie de Paris face parte din grupul LVMH, din portofoliul căruia fac parte branduri celebre precum: Hennessy, Möet-Chandon, Christian Dior, Bvulgari sau Louis Vuitton.

 

Redacția Biz a fost mutată, până în acest moment, la Bruxelles – inima Uniunii Europene, Londra – centrul financiar al continentului, New York & Silicon Valley – locurile în jurul cărora gravitează businessurile globale, Berlin – noul hub digital al planetei, Singapore – orașul-stat unde viitorul este deja prezent și Viena, capitala Austriei, al doilea investitor străin ca mărime din România.

BizFranța este un proiect editorial unic în România și este susținut de Pernod Ricard, Lillet, G.H. Mumm, Martell, MasterCard și AirFrance.

 

Credit foto: Virgile Guinard

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: