Cum văd românii inteligența artificială?

Aproape 90% dintre românii din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 24 și 45 de ani au auzit despre inteligența artificială și 68% dintre ei știu și ce înseamnă, potrivit unui studiu realizat de iSense, prezentat în cadrul primei ediții AI Summit, organizat de Huawei România.

Participanții la studiu asociază în principal robotica (88%) și zona de hardware și software (64%) cu inteligența artificială, alte aplicații văzându-le în zona de automobile (63%), medicină (60%) și industria militară (51%).

Aproape jumătate dintre participanții la studiu știu că smartphone-urile integrează inteligență artificială, iar 44% spun că dețin deja un telefon care folosește această tehnologie. Mai mult, 54% intenționează să cumpere unul în următorii doi ani. Cele mai căutate atribute la un smartphone cu inteligență artificială sunt cele care răspund nevoilor de bază a folosirii telefonului mobil: durata de viață mare a bateriei, memorie internă mare, navigare ușoară în meniu, cameră foto performantă și încărcarea rapidă a bateriei. Conform participanților la studiu, Huawei, Samsung și Apple sunt brandurile cu cea mai puternică asociere cu inteligența artificială.