Cum vrea H&M să fie un model în industria modei?

H&M dorește să fie un exemplu în  industria modei în ceea ce priveşte utilizarea surselor regenerabile și reducerea impactului asupra mediului înconjurător. Aceasta este declarația pe care a făcut-o Anna Gedda, responsabil sustenabilitate în grupul H&M. Compania a lansat recent Raportul de Sustenabilitate pe anul 2016, ce prezintă direcţiile principale pe zona de CSR. Astfel, grupul vizează reducerea impactului asupra mediului, colectarea, reciclarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru salariaţii din industria textilă.

Care sunt planurile H&M în materie de responsabilitate socială?

H&M își propune ca pe termen lung să devină, în proporție de 100%, consumator de energie regenerabilă. Până la finalul anului 2016, H&M utiliza în operațiunile proprii peste 96% electricitate provenită din surse regenerabile, faţă de 78% în 2015.

În anul 2016, compania a redus emisiile de CO2 cu un procent de 47%, comparativ cu 2015.

La nivel global,  H&M este cel mai mare utilizator de Better Cotton, polyester reciclat şi fibră Tencel®Lyocell. Până în anul 2030, îşi propune să folosească materiale provenite din surse 100% reciclabile, în 2016, procentul fiind de 26%

În 2016, 43% din totalul cantităţii de bumbac utilizate de către H&M, a provenit din surse sustenabile. Obiectivul este acela de a utiliza doar acest tip de bumbac până în 2020.

H&M a utilizat polyester provenit din reciclarea a 180 de millioane de PET-uri, în 2016

Prin programul Garment Collecting, început în anul 2013, s-au colectat până în prezent peste 39.000 de tone de textile, echivalentul a 196 de milioane de tricouri. Până în anul 2020, H&M își propune să colecteze anual, din întreaga lume, 25.000 de tone de textile. În anul 2016, au fost colectate 16.000 de tone de textile

Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru salariaţii din industria textilă

H&M colaborează la nivel global cu organizații precum IndustriALL sau IF Metall.

140 de fabrici colaboratoare implementează sisteme mai eficiente de management salarial pentru aproximativ 250.000 de angajaţi. În total, 290 de fabrici colaboratoare fac parte dintr-un program de comunicare la locul de muncă de care beneficiază un număr de aproximativ 370.000 de angajaţi.

Programele sunt implementate în opt ţări producătoare.