Interviuri Marketing

Cunoaste, nu doar cerceta!

26 mart. 2015 5 min

Cunoaste, nu doar cerceta!

Reading Time: 5 minute

Cand cercetarea de piata este facuta cu pasiune, iar stiinta e pusa in slujba performantei, este imposibil sa nu ajungi intr-o etapa superioara de dezvoltare. In acel punct a ajuns Unlock Market Research, care a decis ca este momentul pentru o repozitionare.  

Unlock Market Research, agentia fondata in urma cu sapte ani de Adina Vlad si Camelia Petrescu, a inceput 2015 cu o repozitionare. Despre ce presupun aceste transformari, ce mai inseamna cercetarea intr-o lume care se schimba intr-un ritm alert si mai ales ce face diferenta pe o piata unde trebuie sa anticipezi miscarile consumatorului am discutat cu Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Adina Vlad
Adina Vlad, Unlock Market Research / Foto: Vali Mirea

 

Ce presupun transformarile pe care le-ati anuntat la inceputul acestui an?

Ne repozitionam din agentie de cercetare de piata in companie de consumer knowledge. Pentru ca suntem convinsi ca multi se vor intreba ce inseamna acest lucru, explicam: pe langa studii de piata, adaugam portofoliului nostru pachete pentru analiza trendurilor de consumator, workshopuri de pozitionare si de inovatie, workshopuri client – consumator si multe altele, adaptate pe brief. Toata aceasta repozitionare este insotita de o schimbare de identitate vizuala, simbolul fiind acela al oului crapat din care speram sa iasa multe idei inspirate pentru clientii nostri.

De ce ati optat pentru acest proces de repozitionare? 

Eu personal am invatat enorm in acesti sapte ani, cat n-am invatat in toata cariera mea, iar echipa Unlock a ajuns la maturitate. Sunt oameni in Unlock care au crescut odata cu noi si s-au format intr-un anumit fel incat acum pot sa sustina aceasta promisiune – de “consumer knowledge company”. Ideea de a deveni o astfel de companie a existat inca de la infiintare. |nca de atunci am avut propunerea de logo cu oul crapat. Atunci am decis insa sa mergem pe varianta de logo “code breaker” care spunea ca Unlock e o agentie de cercetare care face lucrurile altfel. Ne-am dorit sa demonstram mai intai ce putem face ca Unlock agen­tie de cercetare si apoi sa ne indreptam spre pozitionarea de acum. Eu cred sincer ca o pozitionare de succes trebuie sa se bazeze pe adevarul din produs. Si era nevoie ca intai sa acumulam fapte. Timp de sapte ani am acumulat experienta si fapte bune, credem noi.

Ce inseamna mai exact o companie de consumer knowledge?

Atunci cand conduci un business sau esti intr-o pozitie de management, uiti de cele mai multe ori ca deciziile pe care le iei trebuie sa fie foarte bine primite de publicul tau pentru a avea succes. O agentie de consumer knowledge te ajuta sa anticipezi raspunsul pe care il va avea publicul tau la deciziile tale si sa-ti modelezi solutiile astfel incat sa se plieze pe nevoile pietei tale. Consumer knowledge nu inseamna numai cercetare. |nseamna monitorizarea tendintelor, observatie participativa, cercetare online, experien­ta, fler. Atunci cand faci cercetare de piata din pasiune si cand folosesti mult stiinta pentru a-ti imbogati performanta (noi suntem toti sociologi), e imposibil sa nu ajungi la un moment dat sa detii atat de multa informatie cat sa te poti defini drept agentie de consumer knowledge. Cercetarea este doar un mijloc prin care ajungi la consumer knowledge.

Ce schimbari intervin in filosofia voastra si stilul de lucru odata cu rebrandingul?

Noi nu o sa ne schimbam major stilul de lucru. O sa facem ce faceam si pana acum si in fiecare zi mai bine decat ieri. Doar marcam prin noua pozitionare zona in care am ajuns. Mai exact, suntem partenerii clientilor nostri si le oferim in permanenta acces la consumer know-how strategic, extrem de necesar in conturarea deciziilor lor de business.

Cine s-a ocupat de definirea noii identitati si de rebranding?

Logo-ul ne-a fost propus in 2008 de agentia Brandtailors. Atunci am decis sa pastram propunerea pentru mai tarziu. Adica pentru acum. Anul acesta am lucrat doar la prelucrarea sa grafica, mai digitalizata. Partener in acest proiect ne-a fost Studio Meka.

Odata cu noua pozitionare ati lansat si un blog. Cu ce scop?

Unlockers este un blog de consumer knowledge, un loc in care povestim ce se mai intampla interesant cu oamenii, in limbaj strict business, cu consumatorii. Unlockers este un proiect menit sa ajute la incurajarea pietei spre a face lucruri adaptate nevoilor actuale ale oamenilor. Oamenii s-au schimbat, s-au desteptat, stiu mai multe. E important sa tinem cont de asta.

Cum a fost anul trecut? Ce a fost bine? Ce a fost greu?

Am trecut, si noi, ca multi altii in piata, printr-o perioada mai grea, pe care am depasit-o insa. Ne-am incordat, am fost uniti si am trecut peste dificultati. Probabil vor mai fi perioade grele, dar acum stim ce sa facem. Suntem caliti, mai relaxati, mai puternici. In 2014 am avut poate cel mai interesant an, pentru ca eu personal am fost nevoita sa iau niste decizii dure ca sa insanatosim businessul. Si nu-mi pare rau. Mare parte din (semi)relaxarea in care sunt acum vine si din faptul ca am luat decizii bune atunci. In 2014 businessul Unlock a dovedit ca are multi prieteni. Si avem multi prieteni printre clienti. In 2014 mie personal mi s-a confirmat ca daca iti faci treaba bine si tii drumul drept, indiferent cat de greu ti-ar fi, binele se intoarce.

lupaAntreprenoriat in cercetare: 3 sfaturi pe care Adina Vlad considera ca trebuie sa le stie un antreprenor care vrea sa lanseze un business in domeniul cercetarii.

  • Businessul de cercetare este unul vocational

O companie se poate sustine pe termen lung in aceasta industrie doar prin competenta, prin renume bun, prin proiecte foarte bine facute, prin seriozitate (sa livrezi ce promiti). Daca nu ai pasiune pentru meseria asta si nu esti exigent cu tine insuti, mai bine nu-ti face firma.

  • Ai nevoie de competente de business management

Nu poti face o companie de unul singur, pentru ca a-ti face o firma nu inseamna strict sa-ti faci meseria de om de cercetare si atat. Trebuie sa ai colaboratori foarte buni in zona de administrare de business.

  • Alcatuieste o echipa de oameni care sa-ti impartaseasca valorile

Cei care nu cred pe de-a intregul in viziune de la bun inceput vor pleca mai devreme sau mai tarziu. Cel mai bine ar fi sa te asiguri ca ai oamenii potriviti in “barca” inainte de a incepe businessul, altfel o sa regreti timpul si resursele irosite. {i sa nu uiti sa apreciezi oamenii care iti sunt alaturi mai ales la greu. Partea cu oamenii este insa cel mai dificil de atins. E de recomandat sa te concentrezi pe primele doua pentru un debut de succes in businessul de cercetare. {i sa fii relaxat in privinta oamenilor, ei vin sau pleaca. Trebuie sa tii de cei care raman, pentru ca, dincolo de valoarea profesionala, ei au o valoarea umana extrem de necesara in constructia unui business.

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: