Din culisele Electric Castle  

Peste 121.000 de participanți, 180 de artiști, 7 scene, 5 zile și un record de 80 de litri de precipitații într-o singură zi. Sunt câteva dintre cifrele care condimentează bilanțul ediției de anul acesta a Electric Castle. Mai multe detalii am aflat de la Andi Vanca, responsabilul de comunicare al festivalului.

Andi Vanca

Andi Vanca, Head of Communication, Electric Castle

Care este bilanțul campaniei #electricmonday? De la ce a pornit această idee și ce rezultate a avut?

#electricmonday a fost modalitatea ideală de a ne răsplăti publicul, după cinci zile legendare. Pentru noi, feedback-ul din partea participanților este foarte important, iar campania Unofficial Partners a pornit de la un insight foarte bun primit din partea participanților, un glas comun al electricilor care pierdeau ultima zi de festival întrucât luni trebuia să meargă la birou. O mare parte din publicul festivalului nostru lucrează în diverse companii, iar acest lucru a fost avantajul nostru. Din dorința de a beneficia de o experiență completă de festival, de la celebrele răsărituri la Castel la  ascultarea ultimului beat de la Booha Mansion, aceștia au reușit să își convingă angajatorii să devină parteneri neoficiali ai festivalului.

La final de campanie, putem afirma că peste 150 de companii au apreciat umorul și creativitatea din spatele campaniei și au devenit partenerii noștri pentru odihnă. Mai mult, o parte dintre înscrieri au venit direct de la managerii companiilor, fani ai festivalului dornici să petreacă până la ultimul headliner.

Ce a însemnat ediția de anul acesta, în cifre?  

Anul acesta, Electric Castle a însemnat un public de peste 121.000 de participanți, șapte scene pe care au urcat peste 180 de artiști locali și internaționali și multe activități pe parcursul zilelor. Cele cinci zile de distracție completate de aproape tot atâtea zile de ploaie au convins fanii electrici să danseze, să cânte, să se joace și să evadeze în lumea Electric Castle.

În prima zi de festival, joi (14 iulie), am avut peste 23.000 de participanți, cărora li s-au alăturat cei 8.000 de festivalieri care au sosit la Castel cu o zi înainte de începerea evenimentului. Vineri (15 iulie) a reușit să adune 27.000 de fani în fața celor șapte scene, iar în cea de-a treia zi,  peste 33.000 de oameni au intrat în festival. În acea seară nivelul precipitațiilor a atins valoarea de 80 de litri / mp, în condițiile în care media pentru o lună întreagă este de 60 de litri / mp.

Ultima zi de festival (17 iulie) a atras un public de peste 30.000 de fani. Un amănunt important legat de publicul Electric Castle ține de opțiunile de cazare in festival, respectiv cele 10.000 de locuri care au fost epuizate din a doua zi de festival.

Mai mult, în 2016, Electric Castle a introdus o premieră pe piața festivalurilor de muzică din România: plata cu brățara de festival. Dotate cu sistem RFID, brățările au funcționat ca un portofel digital, iar publicul a putut plăti consumația din cadrul festivalului direct cu brățara. Aceștia și-au putut încărca bani în sistem direct online, înainte sau în timpul festivalului, precum și la puncte dedicate amplasate în cadrul EC.

În fiecare an, avem parte de momente speciale oferite de artiștii invitați. Dacă cei de la Dub Pistols anunță pe scenă revenirea la Castel și ediția următoare, anul acesta, Skrillex a rămas alături de participanți în festival până la ora 5 dimineața și a urcat alături de ceilalți artiști din program atât la scena Boiler, cât și la Red Bull Music Academy Stage. Acesta a îndemnat publicul la dans, iar apoi a vizitat Castelul Banffy.

Cine sunt cei care participă la Electric Castle? Din ce zone ale lumii au venit? 

Anul acesta, dintre cei peste 121.000 de participanți, aproximativ 12% dintre fani au venit din alte țări, cei mai mulți sunt din Ungaria și Marea Britanie, dar și din țări mai îndepărtate (Japonia, Brazilia sau SUA). Per total, am avut participanți din aproape 30 de țări. În ceea ce privește România, majoritatea participanților sunt din Cluj (40%), București  (39%), iar restul din Timișoara, Brașov, Târgu-Mureș sau Iași.

EC 2016 EC 2016_1 EC 2016_2 EC 2016_4

Povestiți despre echipa implicată în organizarea festivalului.   

Suntem o echipă de aproximativ 30 de persoane care lucrăm tot anul pentru Electric Castle. Însă în apropierea festivalului echipa se mărește în funcție de nevoi, iar dacă adunăm toți oamenii care lucrează în timpul Electric Castle (voluntari, barmani, stewards, security, etc), suntem o echipă de aproximativ 1.000 de persoane.

Anunțul pentru înscrierea voluntarilor l-am făcut public în luna martie a acestui an, iar în mai puțin de o săptămână au fost înregistrate peste 500 de înscrieri. Până la finalul lunii, peste 1.500 de tineri au aplicat pentru cele 250 de poziții disponibile în cadrul festivalului.

Cât din încasări au fost direcționate către lucrările de restaurare ale Castelului Banffy?

Castelul Banffy se află în administrarea fundației Transylvania Trust al cărei scop este restaurarea și revitalizarea castelulului pentru a-l transforma într-un centru cultural și educațional. De-a lungul anilor, eforturile fundației au condus la restaurarea unei părți importante din Castel, una dintre cele mai importante realizări fiind refacerea acoperișului clădirii principale.

În ultimul an, lucrările pentru Castel au continuat, fiind consolidate căile de acces. Totodată interiorul castelului a fost podit. Mai mult, restaurarea Castelului Banffy este în plină desfășurare, dar este un proces foarte scump și care durează foarte mult.

Pe parcursul celor patru ediții Electric Castle, peste 200.000 de oameni s-au bucurat de evenimentele din curtea Castelului Banffy din comuna Bonțida. Anual, o parte din încasările Electric Castle sunt redirecționate către Fundație pentru restaurare, iar în timpul festivalului au loc tururi organizate de către reprezentanții Transylvania Trust al căror scop este promovarea castelului.

Când începeți pregătirile pentru ediția de anul viitor? Ce noutăți aveți în plan?

După cum am menționat mai sus, pentru o echipă de 30 de oameni, Electric Castle este un job full-time, iar lucrul pentru o nouă ediție durează aproape un an. De obicei, după ce încheiem o ediție, timpul de lucru pentru a trage concluziile este relativ scurt, aproximativ trei  săptămâni, iar apoi încep discuțiile pentru următorul Electric Castle.

Momentan, suntem în etapa în care am trasat o serie de linii în ceea ce privește line-up-ul, am contactat câțiva artiști pentru ediția din 2017 și ne-am setat direcția pentru încă un Electric Castle legendar.