Drumul de la freelancer la corporatist

<p> <strong>Am auzit ca BCR cauta sa angajeze un om pe social media la un eveniment dedicat celor mai influenti oameni din social media. Ulterior am aflat de pe Twitter ca bloggerul Alexandru Negrea a devenit Social Media Manager pentru BCR. </strong><br /> <br /> <strong>ALEXANDRU NEGREA</strong><br /> <strong>Varsta:</strong> 26 de ani<br /> <strong>Studii: </strong>ASE Bucuresti<br /> <strong>Blog:</strong> http://alexandrunegrea.ro (activ din 2006)<br /> A lucrat ca freelancer, in web design si programare<br /> <br /> Nu-l cunosteam personal pe Alexandru si nici nu aveam datele lui de contact. I-am solicitat un interviu pe Facebook, pe care el l-a si acceptat. Am vrut sa aflam cu ce asteptari porneste la drum in noul job si ce s-a schimbat in comportamentul sau de internaut. Probabil nu prea multe. Doar ca a devenit mai responsabil si probabil un pic mai precaut. Daca in calitate de freelancer ar fi raspuns intrebarilor de mai jos aproa pe instant, acum, din noua postura, a fost nevoie de cateva zile.</p> <p> <strong>In acte, postul pe care-l ocupi este de analist marketing, pe cartea ta de vizita scrie Social Media Manager. Peste cat timp crezi ca mediul corporatist romanesc va fi pregatit ca o functie de acest gen sa intre in nomenclatorul meseriilor?</strong><br /> Mediul corporatist romanesc este pregatit pentru oficializarea posturilor ce au legatura cu social media (specialist, expert, manager, junior), numai ca birocratia sau alte motive care nu prea au legatura cu mediul  corporatist impiedica acest proces de oficializare. Eu am petrecut o saptamana intreaga prin diverse institutii ale statului ca sa pot obtine un cazier judiciar. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna, ca timp de  intelegere si executie, o propunere pentru introducerea unei noi functii in nomenclator.</p> <p>  </p> <p> <strong>Crezi ca  jobul tau va fi de la 9 la 17, in conditiile in care social media este 24/24, 7/7?</strong><br /> Jobul meu va fi de la 9 la 17, dar eu sunt online 24/24 de pe telefonul mobil, pentru ca am deja un brand foarte important de care ma ocup pe retelele sociale, iar aici ma refer la brandul personal. Daca situatia o va cere, o sa am grija si in afara orelor de program de brandul BCR, nu e nicio problema din acest punct de vedere.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce crezi ca te-a recomandat pentru acest job?</strong><br /> Cred ca experienta pe care o am in social media a contat foarte mult in decizia BCR. Bineinteles, experienta nu a fost singurul criteriu de angajare, dar a fost unul dintre cele mai importante.</p> <p> <br /> <strong>Ce se schimba in comportamentul tau online ca urmare a acestui job?</strong><br /> Ma responsabilizeaza foarte mult acest job, nu contest acest lucru. In ultimul an am mers in directia responsabilizarii oricum, deci functia de Social Media Manager din cadrul BCR ma motiveaza si mai mult in demersurile mele. Cu alte cuvinte, o sa raman acelasi personaj prietenos si deschis spre orice experiment social, dar o sa transmit mai multa informatie de specialitate, atat pe blog, cat si pe retelele sociale in care activez.</p> <p> <br /> <strong>Cat timp petreci zilnic online?</strong><br /> Intre 4 si 16 ore. Timpul petrecut pe internet depinde de ce sarcini am de indeplinit in ziua respectiva</p> <p> <br /> <strong>CONSUMATORUL ROMAN DE  INTERNET – DE LA DECRETEL LA IPOD</strong><br /> <br /> <strong>Trei “portrete” conturate de Doru Panaitescu, consultant si trainer in marketing si publicitate online, in prezentarea sustinuta la editia a doua a Conferintei “Marketing in Direct”, 8 septembrie 2010.</strong><br /> <br /> <strong>Utilizatorul de 45 de ani</strong>, nascut in 1965, face parte din generatia Dallas si totodata generatia Decretel (generatia de sacrificiu). Si-a petrecut adolescenta cu un televizor alb-negru, pick-up, magnetofon, telefon cu disc, iar primul contact cu internetul l-a avut la 30 – 35 de ani. Pentru el, internetul si media sociale pot fi un mister. Astazi foloses te Google doar cand nu are de ales, are sub 200 de contacte in telefon, este inregistrat pe LinkedIn, utilizeaza Facebook si Twitter doar<br /> accidental, are retea wireless la birou.</p> <p>  </p> <p> <strong>Utilizatorul de 30 de ani</strong>, nascut in 1980, membru al generatiei MTV, si-a petrecut adolescenta cu un televizor color, un casetofon, walkman si un telefon cu taste, iar primul sau contact cu internetul a fost la 15-20 de ani. Internetul este pentru el un mediu de lucru uzual. Astazi foloseste Google ca pe Biblie, are intre 200 si 600 de contacte in telefon, are conturi active pe Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, chiar si Hi5 si retea wireless oriunde: la birou, acasa, in oras.</p> <p>  </p> <p> <strong>Utilizatorul de 15 ani</strong>, nascut in 1995, membru al generatiei iPod si Google, s-a nascut intr-o familie dotata cu televizor cu 100 de canale, are PlayStation, PC, CD, DVD, e-mail-tofax, telefon mobil. Primul contact cu   Internetul a fost la varsta de 5-10 ani, iar astazi internetul este pentru el “un fel de electricitate”. Nu prea face diferenta intre Google si browser, are 1.000 de contacte cumulate in telefon si in retelele sociale, dar nu le cunoaste “in persoana”. Are conturi pe Yahoo, Facebook, Twitter, LinkedIn, Hi5, YouTube si cauta wireless oriunde.</p>