Echipa, pe primul loc

Daniel Boaje

Daniel Boaje crede că apropierea de oameni este cea mai importantă, iar menținerea unei bune comunicări cu echipa de conducere, dar și cu toți angajații este cea mai mare responsabilitate a sa. 

Care a fost prima decizie luată după preluarea poziției de CEO?

Deschiderea primei cafenele McCafé din restaurantul McDonald’s Unirii. Se întâmpla în 2010, iar astăzi sunt mândru să spun că avem unul dintre cele mai mari lanțuri de cafenele din România – 26 în total – și avem planuri ambițioase de extindere pentru perioada următoare. Tot în aceeași perioadă am luat decizia de a introduce meniul de mic dejun în restau­rantele McDonald’s – o decizie privită cu scepticism. Însă nu am stat pe gânduri și am fost primul lanț de restaurante cu servire rapidă care a introdus micul dejun în România, lucru care s-a dovedit o decizie foarte bună: acum reprezintă 6% din businessul nostru și are potențial de creștere.

Cum vedeți rolul unui CEO în 2017?

Apropierea de oameni este cea mai importantă. Odată cu această poziție vin și responsabilități foarte mari, iar menținerea unei bune comunicări cu echipa de conducere, dar și cu întreaga echipă este pro­babil cea mai importantă responsabilitate a mea. La fel de important este să reușesc să motivez oamenii, să le recunosc fiecare reușită, să îi încurajez în fiecare proiect pe care îl desfășoară. Comunic zi de zi cu colegii din grup și învăț cu fiecare nouă întâlnire ce înseamnă o relație deschisă și de încredere cu fiecare dintre colegii mei.

Aveți un mentor? Sunteți mentor pentru altcineva?

McDonald’s înseamnă muncă în echipă, organizare, implicare și un proces de formare și dezvoltare continuu. Unul dintre cele mai complete programe de pregătire din lume stă la baza întregului sistem de management și, implicit, la baza succesului companiei. Încă din prima zi am fost pregătiți să formăm alți oameni, să-i inspirăm să se dezvolte și să privească mereu în sus. Sunt constant preocupat de evoluția oamenilor cu care lucrez, am încredere în deciziile pe care le iau și îmi aloc zilnic 2-3 ore pentru discuțiile cu managerii de
departament.

Aveți un model de leadership?

Un model pentru mine a fost Charlie Bell, primul președinte non-american al McDonald’s și cel care a lansat în 2003 campania globală „I’m lovin’ it”. L-am admirat pentru cum a reușit să depășească momente dificile din istoria brandului și pentru hotărârea cu care a luptat pentru diversitatea meniului (a introdus feliile de măr și sucurile de mere și portocale), dar și pentru dezvoltarea companiei, prin lansarea lanțului de cafenele McCafé.

Ce alt CEO / lider admirați?

Ravinder Takkar de la Vodafone – pentru ambiția și rigurozitatea pe care le arată în fiecare proiect. Și, desigur, Ömer Tetik, pe care tocmai l-am cunoscut și care m-a impresio­nat prin energia și viziunea „out of the box” cu care conduce businessul.