15 ani de Zilele Biz

15 ani de Zilele Biz

Trăim într-o țară care ne oferă toate motivele să eșuăm. În care, pentru fiecare nereușită, ai la îndemână zeci de scuze să demonstrezi că n-a fost vina ta. Cu toate acestea, întâlnești în jur oameni care au reușit! Oameni care, în ciuda tuturor piedicilor, au luptat, s-au reinventat și au reușit să arate că și în România se poate! Că

Valoarea conceptelor unice

Valoarea conceptelor unice

Odata cu vara vine momentul de evaluare a activitatii din prima jumatate a anului si, fata de ultimii ani, de data aceasta ne pregatim de vacanta cu zambetul pe buze. Piata si-a revenit. Toata lumea vrea sau incearca sa faca proiecte, are bugete, nu doar vanzari in target, si, in ciuda amenintarii cu o noua criza sau a Brexitului, in

Cine sunt top social brands?

Cine sunt top social brands?

Aceasta nu este o intrebare retorica, ci una care pe cat pare de simpla, pe atat este de complicata. Brandurile cu cea mai puternica implicare in social media sunt cele care inteleg ca in spatele identitatii unui brand trebuie sa existe continut, produse/servicii bune si o echipa de marketing care sa inteleaga necesitatea social media. Multe companii se plang ca

Bani, carduri si smartphone-uri

Bani, carduri si smartphone-uri

Traim deja de ani buni intr-o realitate care se apropie de multe scenarii SF dintr-un trecut nu foarte indepartat. Sigur, nu avem masini zburatoare, dar revolutia digitala ne-a pus in mana puterea tehnologiei de ultima ora sub forma telefoanelor inteligente. Revolutia smartphone a schimbat felul in care muncim, dar si in care ne distram, iar acum incepe sa schimbe si

Imblanzitorii schimbarii

Imblanzitorii schimbarii

Aud deseori ca antreprenorii romani au tendinta sa tina totul in mana. Ca sunt genul de stapani pe mosie care decid, de cele mai multe ori, pana la cele mai mici detalii in companie. Toti specialistii spun ca nu este bine. Ca managementul de succes inseamna delegare. Ca o afacere merge bine atunci cand ea functioneaza si fara antreprenor. Sunt

Valorile romanesti si romanii de valoare

Valorile romanesti si romanii de valoare

Sa vorbesti despre valoare in Romania este un subiect neasteptat si incomod, care ridica multe sprancene. “Trebuie sa-ti asumi faptul ca, cel putin in primele 10 minute de conversatie, o sa ai o strangere de inima si un sentiment apasator de frustrare: despre ce vorbim? Valoarea e relativa in Romania”, asa sintetizeaza Adina Vlad, Managing Partner la Unlock Research, reactia

Valori de Romania

Valori de Romania

Pe marile scene si galerii din lume, artistii romani sunt recunoscuti si apreciati. In principalele companii tehnologice, romanii ocupa pozitii importante in departamentele de inovatie si se numara in top management in multe pozitii regionale. Sportivii, o stim prea bine, continua sa urce an dupa an Romania pe podiumuri, iar echipa de scrima si cea de handbal feminin sunt cele

Antreprenorii cu A mare

Antreprenorii cu A mare

Din experienta mea de pana acum, un antreprenor care si-a bazat succesul pe o strategie clara, nu pe simpla speculare a unei oportunitati de piata, vorbeste mult mai putin despre el, evita sa dea lectii si reguli universal valabile si, culmea, vorbeste despre faptul ca, pentru a reusi, ai nevoie si de sansa. Am intalnit cativa astfel de antreprenori in

O editie imperiala

O editie imperiala

Ne intrebam, in urma cu sase ani, intr-o sedinta de redactie, cum ar fi sa luam informatiile internationale direct de la sursa. De la oamenii care stiu exact cum si cat va creste euro, cum se schimba legislatia sau ce se va intampla cu Uniunea Europeana. Bruxelles era atunci orasul in care puteam afla raspunsurile la intrebarile pentru care analistii

De ce ne mutam redactia Biz la Viena?

De ce ne mutam redactia Biz la Viena?

La fiecare inceput de an informatiile apar greu. Majoritatea oamenilor sunt in stadiul in care fac planuri pentru noul an sau au ramas, pur si simplu, cu gandul la vacanta, in timp ce altii se pregatesc sa plece din nou in concediu, cu ocazia vacantei copiilor. Cu greu gasesti in aceasta perioada despre ce sa scrii sau sa citesti ceva