Analize Marketing

Efectul Star Wars: Disney e cel mai puternic brand global

1 feb. 2016 2 min

Efectul Star Wars: Disney e cel mai puternic brand global

Reading Time: 2 minute

Achizitiile facute in ultimii ani dau rezultate, astfel ca Disney a devenit cel mai puternic brand din lume, conform unei analize realizate de compania de consultanta si branding Brand Finance.

ESPN, Pixar, Muppets, Marvel sunt parte din imperiul Disney, dar poate cea mai importanta achizitie pentru brand a fost cea a Lucasfilm, deci si a universului Star Wars (Razboiul Stelelor).

Brand Finance estimeaza ca numai valoarea brandului Star Wars este de 10 miliarde de dolari, in conditiile in care Disney a platit pentru Lucasfilm „doar” 4,05 miliarde de dolari. Ultimul film al seriei, „Razboiul Stelelor – Trezirea Fortei”, are incasari de aproape 2 miliarde de dolari la nivel global, devenind cel mai de succes film din istorie pentru Disney, in timp ce jucariile Star Wars au adus venituri de peste 700 de milioane de dolari.

Puterea brandului este evaluata pe baza unor factori precum familiaritatea, loialitatea, promovarea, investitiile de marketing, satisfactia angajatilor si reputatia corporatista. In topul celor mai puternice branduri din lume, Disney a detronat Lego, pe locul 3 aflandu-se L’Oreal, apoi companiile de consultanta PricewaterhouseCoopers si McKinsey, Nike, Johnson’s, Coca-Cola, NBC si Google.

Top 10 cele mai puternice branduri din lume

LocBrandTaraIndice putere brand
1.DisneySUA91,8
2.LegoDanemarca91,5
3.L’OrealFranta91,5
4.PwCSUA91,5
5.McKinseySUA91,4
6.NikeSUA90,7
7.Jonhson’sSUA90,7
8.Coca-ColaSUA90,4
9.NBCSUA89,7
10.GoogleSUA89,5

 

Apple ramane cel mai valoros brand din lume, cu o valoare estimata la aproape 146 de miliarde de dolari, in crestere cu 14% fata de editia precedenta. La mare distanta pe locul 2 este Google, un brand cu o valoare estimata la peste 94 de miliarde de dolari si Samsung (83 de miliarde de dolari), aratand faptul ca smartphone-urile si internetul domina lumea brandurilor. Pe locurile urmatoare se afla Amazon, Microsoft, Verizon, AT&T, Walmart, China Mobile si Wells Fargo.

Top 10 cele mai valoroase branduri din lume

LocBrandValoare (mld. $)Evolutie
1.Apple145,91813,7%
2.Google94,18422,8%
3.Samsung83,1851,8%
4.Amazon69,64224,1%
5.Microsoft67,2580,3%
6.Verizon63,1165,5%
7.AT&T59,9041,8%
8.Walmart53,657-5,4%
9.China Mobile49,8104%
10.Wells Fargo44,17026,5%

 

O surpriza este ascensiunea brandurilor din China, care domina clasamentul celor mai mari cresteri din ultimul an. WeChat, de exemplu, un fel de Whatsapp chinezesc, cum peste 650 de milioane de utilizatori, dintre care 70 de milioane in afara Chinei. Valoarea brandului a crescut cu 83% pana la 6,5 miliarde de dolari. Cel mai valoros brand chinezesc ramane China Mobile, evaluat la aproape 50 de miliarde de euro.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: