Marketing Opinii

Era activismului romanesc

18 sept. 2015 2 min

Era activismului romanesc

Reading Time: 2 minute
Adina Vlad
Adina Vlad, Unlock Market Research

An de an ne uitam la relatia dintre branduri si oameni. Si suntem necontenit fascinati de dinamica acestei relatii. Ani de zile oamenii au urmat brandurile si le-au ascultat. Au fost inspirati de ele, s-au adunat in fan grupuri, „s-au iubit”.

Text de Adina Vlad

In ciuda acestor sentimente puternice, epoca romantica s-a incheiat. Realitatea cruda din ultimii ani de criza economica si conectarea permanenta la informatie au slabit legatura emotionala.

Astazi trecem cu totii printr-o perioada spectaculoasa de maturizare. Azi intelegem ca e bine sa stai cu picioarele pe pamant, sa ai cat mai multe experiente, sa cunosti cat mai multi oameni, sa faci cat mai multe lucruri. Azi invatam sa descoperim ce ne place si ce nu ne place incercand marea cu degetul. Actionand.

Ne miscam, ne desteptam, analizam, suntem mai informati si mai siguri pe noi. Acum stim sa alegem singuri si liberi. Nu mai asteptam sa ne zica televizorul ce brand sa consumam. Acum vrem sa facem lucruri care ne aduc valoare, care ne fac sa ne simtim bine in propria piele, care ne schimba viata in bine.

In Romania brandurile romanesti traiesc o perioada foarte buna. E momentul in care „made in Romania” a ajuns sa fie un privilegiu. E adevarat ca mai e ceva de lucru pana sa ajungem sa vorbim de superperformanta romaneasca, dar momentul e prielnic lor. Acum credem ca ce-i romanesc vorbeste despre valoarea noastra. Caci tara in care ne-am nascut e parte din ADN-ul nostru, nu o putem schimba. Si atunci trebuie sa fie bine. Asta e important acum.

Daca urmaresti oamenii indeaproape si ii asculti ce zic si ce fac, poti sa intelegi si ce inseamna activism romanesc. Inseamna sa faci lucruri importante pentru comunitatea careia ii apartii. Inseamna sa iti faci jumatate din concediu in Romania si sa spui si altora despre locurile minunate din tara noastra pe care ajungi sa le vizitezi. Inseamna sa consumi produse romanesti valoroase si sa vorbesti despre asta. Inseamna sa sustii initiative la nivel de comunitate, care ne fac bine noua, tuturor. Inseamna sa recunosti oamenii valorosi din Romania, oamenii daruiti, care ne incurajeaza pe toti sa fim mai buni.

Inseamna alegerile din noiembrie anul trecut, Simona Halep, festivalul Untold, targurile de design romanesc, TIFF, Delta Dunarii, olimpicii, muzicienii, Sibiu, Cluj, Timisoara, Iasi. Inseamna sa crezi in bine, in general. Si sa faci bine.

Brandurile care inteleg asta au numai de castigat. De fapt, numai asa pot castiga: schimbandu-se dupa oameni. Traim un moment minunat de adevar, un moment in care cota de piata o sa creasca numai la cei care aduc valoare in vietile oamenilor. Viitorul apartine acelor companii care angajeaza oameni care inteleg ca ei lucreaza pentru alti oameni, pentru cei care trebuie sa le cumpere produsele si nu pentru ei insisi.

Brandurile romanesti sunt genetic privilegiate. Ele au facut deja ceva bun pentru ca sunt „ale noastre”. Nu e insa suficient. Actionezi, castigi. Stai, pierzi. Oricat de dotat si privilegiat ai fi. Intram asadar in era activismului romanesc. Castiga cine actioneaza indiferent de vremuri, nu cine asteapta „vant prielnic”.

Adina Vlad este Managing Partner la Unlock Market Research

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: