Lecții japoneze pentru managerii români

Lecții japoneze pentru managerii români

Concentrarea pe supraviețuirea organizației pe termen lung, mai degrabă decât pe realizarea unui profit pe termen scurt și creștere rapidă,  focusul pe experiența din teren – Genbaryoku și pasiunea pentru meserie – sunt câteva dintre valorile stilului de management japonez, despre care am discutat cu Hiroaki Kaneko, consultat și profesor la Globis University. Care sunt principalele caracteristici alte stilului de

În ritmul tradiției japoneze

În ritmul tradiției japoneze

Biz Japonia a început încă din toamna anului trecut, la Centrul de Studii Româno-Japoneze “Angela Hondru” din cadrul Universității Româno-Americane, unde echipa Biz a făcut a făcut o ședință foto în kimonouri create de Laura Karaman. Am discutat cu creatoarea superbelor costume despre tradițiile nipone și despre cum intri în ritmul japonez. Cum s-a născut pasiunea pentru costume tradiționale japoneze?

O descoperire neașteptată

O descoperire neașteptată

Care este cea mai importantă caracteristică a mediului de business din Japonia? Încrederea, spune Cristian Vlad, adăugând că pentru japonezi o afacere este mult mai mult decât o simplă tranzacție. Este ceea ce în japoneză se cheamă “en” – o descoperire neașteptată, o legătură sufletească dintre oameni. Este în Japonia de aproape 30 de ani. Și-a făcut studiile la Universitatea

Arhitecții luminii

Arhitecții luminii

La aproape 9.000 km distanță de țară, am găsit sursa puterii laserului de la Măgurele. Cele mai importante componente ale acestuia le face compania Horiba, lider mondial în domeniul rețelelor de difracție folosite atât în industrie, cât și în cercetarea științifică. Pare o oglindă care transformă lumina într-un curcubeu, dar reprezentanții Horiba îmi spun că este o rețea de difracție

Rocada ruso-japoneză

Rocada ruso-japoneză

După un mandat de patru ani la Coca-Cola în Rusia, a acceptat provocarea și a venit în Japonia, unde aveau loc o serie de transformări majore, printre care o fuziune care a dus la nașterea Coca-Cola Bottlers Japan, cel de-al treilea îmbuteliator mondial. Costin Mândrea lucra de două zile pentru o cunoscută companie japoneză când a primit un telefon de

Arhitectul globalizării

Arhitectul globalizării

Ca șef al diviziei de training din cadrul gigantului japonez Fujitsu, Daniel Balica construiește și susține programe de training în care îi învață pe tineri importanța globalizării și le formează o gândire și o perspectivă globală. La scurt timp după începerea facultății de economie, Daniel Balica s-a înscris în organizația studențească AIESEC, prin intermediul căreia a participat la un proiect

Carieră cu epicentrul în Kyoto

Carieră cu epicentrul în Kyoto

De 20 de ani, cercetătorul și seismologul Bogdan Enescu luptă cot la cot cu japonezii contra cutremurelor și dezastrelor naturale. Acum, vrea să contribuie și la îmbunătățirea situației în domeniu în România. Atras de cultura niponă, Bogdan Enescu a venit în Japonia cu o bursă de studii de un an la Universitatea din Kyoto. După mai puțin de o lună,

Curajul de a urma stelele

Curajul de a urma stelele

După mai bine de patru ani la cel mai înalt nivel în cercetarea spațială din Japonia, Aurora Simionescu va reveni în septembrie în Europa, la SRON Netherlands Institute for Space Research, pentru a studia roiurile de galaxii, urmându-și pasiunea și misiunea. Este prima nejaponeză numită profesor asociat la agenția spațială japoneză – Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA). Spune că parcursul

Inovația niponă sub semnul schimbării

Inovația niponă sub semnul schimbării

Aura inovatoare pe care o aveau companiile japoneze s-a cam estompat și problema este mai ales una de management. Jusuke Ikegami, Associate Profesor la Universitatea Waseda, ne-a arătat cum schimbările prin care trece mediul de afaceri nipon prezintă oportunități de parteneriat pentru companiile europene. Ce ne puteți despre principalele caracteristici ale businessului japonez din trecut și ce se întâmplă în

Management intercultural

Management intercultural

Ai putea fi un american care face afaceri în Italia, un german care negociază cu o companie chineză sau un român care încearcă să cucerească un client din Tokyo, la telefon, prin Skype sau față în față. Problema apare când nu cunoști diferențele culturale și nu știi cum să te comporți. Megumi Taoka ne-a vorbit despre management intercultural, leadership în