Lecții japoneze pentru managerii români

Lecții japoneze pentru managerii români

Concentrarea pe supraviețuirea organizației pe termen lung, mai degrabă decât pe realizarea unui profit pe termen scurt și creștere rapidă,  focusul pe experiența din teren – Genbaryoku și pasiunea pentru meserie – sunt câteva dintre valorile stilului de management japonez, despre care am discutat cu Hiroaki Kaneko, consultat și profesor la Globis University. Care sunt principalele caracteristici alte stilului de

În ritmul tradiției japoneze

În ritmul tradiției japoneze

Biz Japonia a început încă din toamna anului trecut, la Centrul de Studii Româno-Japoneze “Angela Hondru” din cadrul Universității Româno-Americane, unde echipa Biz a făcut a făcut o ședință foto în kimonouri create de Laura Karaman. Am discutat cu creatoarea superbelor costume despre tradițiile nipone și despre cum intri în ritmul japonez. Cum s-a născut pasiunea pentru costume tradiționale japoneze?

O descoperire neașteptată

O descoperire neașteptată

Care este cea mai importantă caracteristică a mediului de business din Japonia? Încrederea, spune Cristian Vlad, adăugând că pentru japonezi o afacere este mult mai mult decât o simplă tranzacție. Este ceea ce în japoneză se cheamă “en” – o descoperire neașteptată, o legătură sufletească dintre oameni. Este în Japonia de aproape 30 de ani. Și-a făcut studiile la Universitatea

Arhitecții luminii

Arhitecții luminii

La aproape 9.000 km distanță de țară, am găsit sursa puterii laserului de la Măgurele. Cele mai importante componente ale acestuia le face compania Horiba, lider mondial în domeniul rețelelor de difracție folosite atât în industrie, cât și în cercetarea științifică. Pare o oglindă care transformă lumina într-un curcubeu, dar reprezentanții Horiba îmi spun că este o rețea de difracție

Curajul de a urma stelele

Curajul de a urma stelele

După mai bine de patru ani la cel mai înalt nivel în cercetarea spațială din Japonia, Aurora Simionescu va reveni în septembrie în Europa, la SRON Netherlands Institute for Space Research, pentru a studia roiurile de galaxii, urmându-și pasiunea și misiunea. Este prima nejaponeză numită profesor asociat la agenția spațială japoneză – Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA). Spune că parcursul

Simplitate de 3 stele Michelin

Simplitate de 3 stele Michelin

La recomandarea Nespresso, Chef Shuzo Kishida ne-a primit în restaurantul său din Tokyo, Quintessence, deținător a 3 stele Michelin, în timpul pregătirilor pentru cină. Era după-amiază, iar în restaurant se făceau toate pregătirile pentru cină. Chelnerii aranjau mesele, cu o atenție obsesivă la detalii: de la așezarea farfuriilor și a tacâmurilor la centimetru, până la scaune și poziția lor față

Acasă la Dragon Ball Z

Acasă la Dragon Ball Z

În Japonia, nu ești niciodată prea departe de imaginea unui personaj de benzi desenate sau de animație. Îți zâmbesc de pe ambalaje, te sperie din vitrine, te invită în restaurante sau merg cu metroul alături de tine. Am mers la sursă, ca să aflăm cum au transformat japonezii această artă într‑un business de miliarde. Cum știi dacă ai coborât în

Management intercultural

Management intercultural

Ai putea fi un american care face afaceri în Italia, un german care negociază cu o companie chineză sau un român care încearcă să cucerească un client din Tokyo, la telefon, prin Skype sau față în față. Problema apare când nu cunoști diferențele culturale și nu știi cum să te comporți. Megumi Taoka ne-a vorbit despre management intercultural, leadership în

Economia Soarelui-Răsare

Economia Soarelui-Răsare

Am aflat chiar de la sursă cum a ajuns a treia economie a lumii să înregistreze în 2017 o creștere economică peste așteptări și care sunt măsurile ce vor duce la o creștere a PIB-ului și în 2018. Programul premierului Shinzo Abe a redresat economia Japoniei și a adus cel mai scăzut nivel al șomajului din ultimele decenii. Primul lucru

Redacția Biz se mută la Tokyo!

Redacția Biz se mută la Tokyo!

Luna ianuarie găsește din nou echipa Biz într-o mare capitală a lumii pentru a lua pulsul afacerilor care influențează economia planetei. De data aceasta, plecăm în Japonia! Timp de o săptămână, în perioada 22-26 ianuarie, jurnaliștii revistei Biz se află la Tokyo, pentru al optulea număr al revistei realizat integral în afara României. Ne așteaptă interviuri, întâlniri și ședințe foto