7% creștere a pieței FMCG, ca urmare a inflației

7% creștere a pieței FMCG, ca urmare a inflației

Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic, ca urmare a majorării prețurilor pe fondul inflației, arată un studiu GfK. Creșterea nu se datorează volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punct de vedere al prețului

Europenii optimiști, încrederea românilor scade

Europenii optimiști, încrederea românilor scade

La finalul anului trecut, în decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte, cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. Pentru 2018,  GfK prognozează o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană între

Pe ce și-au cheltuit românii banii în 2017?

Pe ce și-au cheltuit românii banii în 2017?

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Românii au cheltuit mai mult la un act de cumpărare, însă au cumpărat cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016, arată cel mai recent studiu GfK despre evoluția consumului, Formatele de comerț modern au ajuns

România, pe locul doi în Europa la creșterea consumului de F&B

România, pe locul doi în Europa la creșterea consumului de F&B

România ocupă a doua poziție în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creșterii, dar și al potențialului de creștere, din sectorul Food & Beverage (F&B), incluzând aici consumul din restaurante, unități fast-food, cafenele, ceainării și gelaterii, conform unui studiu al Cushman & Wakefield. În Europa, anul trecut au fost cheltuiți echivalentul a 796 miliarde euro în sectorul F&B,

Românii preferă HD

Românii preferă HD

Calitatea imaginii programelor de televiziune este deosebit de importantă pentru telespectatorii români. Pe parcursul ultimilor ani, oamenii au devenit din ce în ce mai interesați de tehnologia HD. Aproape 60% dintre români sunt dispuși să plătească în plus pentru canale HD. Anul trecut, de exemplu, doar 39% dintre participanții la un studiu despre consumul de televiziune erau dispuși să plătească

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie, arată cele mai recente rezultate ale studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Cu toate că cifrele arată o creştere a economiei româneşti, majoritatea copleșitoare a populației își permite, în continuare, să cumpere numai articolele esențiale pentru traiul zilnic. Aceste informaţii rezultă dintr-un studiu efectuat de GfK la nivelul întregii Europe. Produsul intern brut a crescut cu aproximativ 6 procente în al doilea trimestru din 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Retailul romanesc creste peste media europeana

Retailul romanesc creste peste media europeana

Economia a crescut, iar rata somajului a scazut in majoritatea tarilor in 2015. Aceasta evolutie se reflecta in puterea de cumparare care a crescut in Uniunea Europeana cu o medie de 3,7% fata de anul precedent, ceea ce ii ofera fiecarui cetatean UE o medie anuala de 15,948 de euro pentru consum, chirie, economii si contributii pentru pensii, se arata

Investitiile, motorul de crestere in Romania

Investitiile, motorul de crestere in Romania

Conditiile economice din Zona Euro continua sa se imbunatateasca, stimulate initial de consumul din 2014 si 2015 si de investitiile de capital din Zona Euro, care vor sta la baza unei redresari constante pe termen mediu, se arata in editia din decembrie 2015 a prognozei EY Eurozone Forecast (EEF). Previziunile EEF estimeaza o crestere a Produsului Intern Brut (PIB) de

Ca Mos Craciun sau ca Hagi Tudose? Cum te comporti de sarbatori?

Ca Mos Craciun sau ca Hagi Tudose? Cum te comporti de sarbatori?

Tendintele recente in privinta cheltuielilor de consum arata o crestere intre 2 si 4% fata de anul trecut in termeni reali in cele mai multe economii occidentale, ceea ce reprezinta o veste buna pentru retaileri si companii in perspectiva apropierii sarbatorilor de iarna. “Cheltuielile de consum sunt fundamentale pentru companii si pentru economii in general, iar in multe dintre statele