România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

Sentimentul consumatorilor din din cele 28 state UE s-a îmbunătățit ușor în trimestrul al doilea din 2018, în iunie, ajungând la 23,2 puncte, în creștere cu 2,6 puncte față de valoarea din martie, arată studiul GfK privind climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru din 2018. Prognoza de la nivelul UR indică cel mai înalt nivel din noiembrie

7% creștere a pieței FMCG, ca urmare a inflației

7% creștere a pieței FMCG, ca urmare a inflației

Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic, ca urmare a majorării prețurilor pe fondul inflației, arată un studiu GfK. Creșterea nu se datorează volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punct de vedere al prețului

Europenii optimiști, încrederea românilor scade

Europenii optimiști, încrederea românilor scade

La finalul anului trecut, în decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte, cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. Pentru 2018,  GfK prognozează o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană între

Pe ce și-au cheltuit românii banii în 2017?

Pe ce și-au cheltuit românii banii în 2017?

Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Românii au cheltuit mai mult la un act de cumpărare, însă au cumpărat cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016, arată cel mai recent studiu GfK despre evoluția consumului, Formatele de comerț modern au ajuns

Cum influențează tehnologia comportamentul de cumpărare?

Cum influențează tehnologia comportamentul de cumpărare?

Căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre ele și compararea prețurilor sunt comportamentele de cumpărare pe internet cu cel mai rapid ritm de creștere în ultimul an în România, arată studiul GfK FutureBuy 2017 realizat în 35 de țări. Cercetarea analizează modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături, de retaileri și de

Plus 15% pe piața bunurilor de folosință îndelungată

Plus 15% pe piața bunurilor de folosință îndelungată

Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în al doilea trimestru al anului cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut, arată studiul GfK TEMAX pentru România. Cele mai importante creșteri le-au avut sectoarele telecom (+33%), electrocasnice mici (+20%) și foto (+24%). Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în acest

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie, arată cele mai recente rezultate ale studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru

Românii, cei mai mari amatori de cumpărături din estul Europei

Românii, cei mai mari amatori de cumpărături din estul Europei

Cumpărăturile reprezintă o activitate plăcută pentru est-europeni, dar în special pentru români. 9 din 10 cumpărători din România afirmă că shopping-ul reprezintă o plăcere pentru ei. Când vine vorba despre cumpărăturile zilnice, românii se simt sub presiunea timpului mai mult decât vecinii lor. Din acest punct de vedere, cei mai relaxați sunt austriecii. Doar 14% dintre aceștia din urmă se

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Creşterea economică, fără impact asupra consumului

Cu toate că cifrele arată o creştere a economiei româneşti, majoritatea copleșitoare a populației își permite, în continuare, să cumpere numai articolele esențiale pentru traiul zilnic. Aceste informaţii rezultă dintr-un studiu efectuat de GfK la nivelul întregii Europe. Produsul intern brut a crescut cu aproximativ 6 procente în al doilea trimestru din 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Provident: românii, mulțumiți de nivelul de trai

Provident: românii, mulțumiți de nivelul de trai

Peste 50% dintre respondenții români la un sondaj desfășurat de compania britanică de cercetare GfK în mai multe țări din Europa se declară mulțumiți de nivelul lor actual de trai, cu 8 puncte procentuale mai mulți decât în 2015 și peste media de 47% la nivel european. Mai mult, 67% dintre respondenți sunt încrezători că situația financiară personală se va