Arhitectul globalizării

Arhitectul globalizării

Ca șef al diviziei de training din cadrul gigantului japonez Fujitsu, Daniel Balica construiește și susține programe de training în care îi învață pe tineri importanța globalizării și le formează o gândire și o perspectivă globală. La scurt timp după începerea facultății de economie, Daniel Balica s-a înscris în organizația studențească AIESEC, prin intermediul căreia a participat la un proiect

Simplitate de 3 stele Michelin

Simplitate de 3 stele Michelin

La recomandarea Nespresso, Chef Shuzo Kishida ne-a primit în restaurantul său din Tokyo, Quintessence, deținător a 3 stele Michelin, în timpul pregătirilor pentru cină. Era după-amiază, iar în restaurant se făceau toate pregătirile pentru cină. Chelnerii aranjau mesele, cu o atenție obsesivă la detalii: de la așezarea farfuriilor și a tacâmurilor la centimetru, până la scaune și poziția lor față

Cele mai puternice branduri japoneze în lume

Cele mai puternice branduri japoneze în lume

Tehnologie, cultură, respect, electronice, mâncare, siguranță și samurai sunt câteva dintre cuvintele pe care oamenii le asociază cel mai des cu Japonia. O arată studiul Future Brands care plasează Japonia pe locul întâi în Country Brand Index, în fața Elveției și Germaniei. O țară unică din toate punctele de vedere, cu așteptări foarte ridicate în privința calității și obiectiv: zero

Economia Soarelui-Răsare

Economia Soarelui-Răsare

Am aflat chiar de la sursă cum a ajuns a treia economie a lumii să înregistreze în 2017 o creștere economică peste așteptări și care sunt măsurile ce vor duce la o creștere a PIB-ului și în 2018. Programul premierului Shinzo Abe a redresat economia Japoniei și a adus cel mai scăzut nivel al șomajului din ultimele decenii. Primul lucru

10.000 de kilometri în 12 ore

10.000 de kilometri în 12 ore

Acum 65 de ani zborul Air France pe ruta Paris-Tokyo dura 52 de ore și avea 3 escale. Astăzi, aeronavele parcurg distanța în doar 12 ore. Alexandru Dobrescu, General Manager al Air France KLM România, explică importanța acestei rute.    Ați aniversat recent 65 de ani de prezență a Air France în Japonia. Care sunt principalele elemente ale acestui parteneriat?

Viitorul fără fum

Viitorul fără fum

Dispozitivele de încălzit tutunul sunt în mare vogă în Japonia, fiind folosite peste tot și dorite mai ceva ca ultimul gadget. Pentru IQOS, cota de piață în Japonia a ajuns la 15%. Branislav Bibic, Managing Director la Philip Morris România, ajunge de la Tokyo la București ca să ne spună cum evoluează IQOS la noi.    În Japonia, IQOS a

Primul contact cu Tokyo și ce am învățat din asta

Primul contact cu Tokyo și ce am învățat din asta

Am călătorit destul de mult în Europa și de două ori am ajuns în America de Sud – în Rio, Brazilia și apoi în Medellin și Cartagena, Columbia. Am ieșit acum a treia oară de pe continent și după aproape 24 de ore, respectiv 8800km, am ajuns în Tokyo, Japonia, iar experiența a fost cumva ciudată, dar și impresionantă, așa că iată impresiile la

Redacția Biz se mută la Tokyo!

Redacția Biz se mută la Tokyo!

Luna ianuarie găsește din nou echipa Biz într-o mare capitală a lumii pentru a lua pulsul afacerilor care influențează economia planetei. De data aceasta, plecăm în Japonia! Timp de o săptămână, în perioada 22-26 ianuarie, jurnaliștii revistei Biz se află la Tokyo, pentru al optulea număr al revistei realizat integral în afara României. Ne așteaptă interviuri, întâlniri și ședințe foto

日本はここに来る – Japonia, venim!

日本はここに来る – Japonia, venim!

Nu, nu ne-am apucat încă de japoneză, am apelat la Google Translate, dar deja ne pregătim bagajele și ținutele, pentru că la începutul anului viitor ne vom muta timp de o săptămână la Tokio, de unde vom veni cu povești pe care le veți putea citi în prima ediție a revistei Biz din anul 2018. Zilele trecute a circulat online