Excelenta in continut

Marta Usurelu-editorial1Daca m-ar fi intrebat cineva ce premiu mi-ar placea sa primesc, raspunsul ar fi inclus multe idei, dar n-as fi spus niciodata Premiul de Excelenta in Content Creation de la IAA. Motivul? Anii de antreprenoriat m-au determinat sa caut lucrurile importante si sa visez targetat. Am inteles ca nu ne putem lupta cu sanse egale cu trusturile sau brandurile internationale fara sa facem constant proiecte valoroase, fara sa venim cu idei “imposibile” si sa ridicam stacheta cu fiecare editie sau eveniment. A fost nevoie de multi ani de munca, dar s-a intamplat, iar rezultatele muncii noastre au determinat marii jucatori din piata sa vina spre noi.

Daca in primii doi ani de cand am preluat revista, 2010-2011, foarte putini clienti si agentii apreciau efortul nostru, in urmatorii ani din ce in ce mai multi au dorit sa apara in revista. Asa am inceput sa construim o comunitate in jurul Biz. De la una de antreprenori si manageri, am ajuns sa avem o comunitate de creativi si specialisti in tehnologie. Am virat spre inventatori si oameni de design si ne-am axat apoi pe online si spre oamenii de marketing.

N-a fost usor si de multe ori oamenii ma intrebau cine sunt unii dintre cei carora le acordam spatii importante in revista. Au fost si sunt in continuare cei care au rezultate, personalitati de multe ori necunoscute publicului larg. Nici cei din agentii nu cunoasteau marii inventatori, designeri sau antreprenorii care ne fac cinste peste hotare. Nu acordau importanta celor pe care-i prezentam si ne era greu sa promovam subiectele. Dar fiecare noua realizare a “necunoscutilor” din Biz ii ducea in lumina rampei, iar intervievatii nostri deveneau deodata valorosi.

Multe companii au inceput sa-si doreasca sa se asocieze cu acest gen de personalitati si cel mai greu a fost sa-i refuzam. Greu inteleg companiile mari, vedetele si sponsorii ca trebuie sa furnizeze continut. Si de fiecare data sunt contrariati cand le spun ca, fara continut bun, nu colaboram. Se stie deja: presa a murit pentru ca a scris la comanda si platit. Se vede cu ochiul liber ca indiferent cati sponsori, cate advertoriale si pagini de reclama ai, mori la fel de usor daca nu ai continut valoros.

Asa am reusit sa stric multe relatii. Sa-mi pun in cap industrii intregi, dar am ramas constanta in “nebunia” mea si, iata, n-a fost imposibil.

Lucrurile se intampla acum de la sine. Mai toti interlocutorii din ultima vreme vin si spun ca vor sa cautam ideea cea mai buna, abordarea potrivita si da, acum inteleg valoarea continutului.

Stiu ca acest comportament mi-a adus si multe “porecle” in piata. Unii spun ca sunt rea, altii ca sunt idealista si ca am preferinte. Da, am preferinte! Am grija sa alegem oameni care fac, nu doar spun.

Aceasta este performanta noastra, cea care ma atrage ca un magnet in redactie in fiecare zi. Si reactia oamenilor din piata, premiul Red Dot, cel mai important premiu de design din lume, pe care l-am primit la Berlin alaturi de Brandient, reprezinta recunoasterea muncii noastre. Iar Premiul de Excelenta in Content Creation, primit zilele acestea din partea IAA, vine sa sublinieze inca o data valoarea muncii noastre.