Experiențe regale

Robert Rădeanu Holicov, antreprenorul din spatele restaurantului ieșean La Castel, care plănuiește să pună bazele unei academii de gastronomie și ospitalitate, ne-a vorbit despre planurile pe care le are cu brandul La Castel, despre provocările cu care se confruntă în acest domeniu, dar și despre ultimele tendințe din domeniul ospitalității ieșene.

Când și cum a luat naștere ideea din spatele La Castel?

Povestea „ La Castel” a început în urmă cu 6 ani, din dorința unei tinere familii de a oferi ospitalitate la cele mai înalte standarde și de a crea evenimente unice și speciale. Este un business de familie care m-a inspirat și determinat să preiau ștafeta de la părinții mei și din respect pentru munca lor și tot ceea ce înseamnă acest brand, să-l duc mai departe, cu aceeași implicare și devotament ca ale lor.

La Castel a devenit o emblemă pentru orașul Iași. Care este „secretul” prin care ați reușit să faceți din La Castel o emblemă a orașului și cât de dificilă este gestionarea unui astfel de brand emblemă? De ce?

Poate părea un clișeu, dar suntem o familie cu principii idealiste. Ceea ce ne-am dorit când am pornit la drum cu această afacere a fost să implementăm o cultură puternică a ospitalității și o etică profesională de succes. Chiar dacă nu a fost un parcurs ușor, am crezut cu pasiune în fiecare decizie pe care am luat-o. Am fost conduși de dorința de a reuși, de a nu dezamăgi așteptările clienților, pentru că știam de la bun început că atenția față de clienții tăi și grija la detalii sunt cele mai importante aspecte în acest domeniu. Cu aceste direcții în minte, mergem încrezători mai departe.  

Ne puteți spune care sunt principalele provocări cu care vă confruntanți într-un astfel de business?

Trăim într-o eră a schimbărilor, iar profilul consumatorului nu mai este de multă vreme cel pe care îl știam. Din acest motiv, venim mereu cu soluții inovatoare. Un lucru este cert,  nu mai trăim în perioada în care consumatorul este limitat în alegeri. Pentru noi, în acest moment, cea mai mare provocare este să fim prezenți în rândul clienților noștri și să le oferim mereu servicii personalizate care să-i determine să ne aleagă în mod constant.

Care sunt planurile pe termen scurt, mediu și lung pe care le aveți cu hotelul și restaurantul La Castel? De ce?

Considerăm că pregătirea în domeniul ospitalității este un criteriu esențial pentru a satisface și mulțumi cererea atât de mare din partea clienților. Din acest motiv, ne-am propus ca următorul nostru proiect să fie „Academia de Gastronomie și Ospitalitate de La Castel – AGO”. Scopul nostru este să aducem excelența în serviciile pe care le prestăm. Ca să putem face acest lucru, vom construi o platformă integrată de servicii în domeniul ospitalității. Misiunea noastră pe termen lung este să oferim servicii complexe, de calitate, care să cuprindă toate sectoarele industriei HoReCa.

Care sunt „vedetele” meniului din restaurantul La Castel?

Fără îndoaială, „vedeta” cu care ne mândrim este șnițelul, unul dintre cele mai mari și mai gustoase din țară. Mai avem și tochitura autentic moldovenească, foarte apreciată de clienții noștri și delicioasele preparate din Dorada și Butterfish.

Care sunt principalele tendințe din domeniul HoReCa în Iași în acest an? Din experiența de până acum, ce ne puteți spune despre preferințele ieșenilor în ceea ce privește organizarea evenimentelor?

Trăim în perioada în care social media și, în general, mediul online, influențează puternic alegerile consumatorului din HoReCa. Am spus că anul 2017 este al experiențelor captivante, tocmai de aceea, punem mare accent pe interactivitatea cu clienții noștri, acum când se poartă ospitalitatea la nivel ridicat, servicii de calitate și atenție la detalii.

Ați fost partener al Dinner in the Sky și ați găzduit de curând un bal caritabil cu peste 400 de invitați. Care sunt provocările cu care vă confruntați în organizarea unor astfel de evenimente de amploare?

La Dinner in the Sky, echipa La Castel s-a ridicat la standardele de calitate impuse de către acest eveniment de anvergură. Pentru noi a fost, pe lângă altele, o experiență de perfecționare. Am fost nevoiți să lucrăm într-un mediu diferit față de cel cu care eram obișnuiți în mod curent. Fără marjă de eroare, oamenii noștri, începând de la bucătari și până la ospătari, au îmbrățișat această oportunitate și au dat dovadă de profesionalism.

Una dintre marile probleme în HoReCa este fluctuația mare de personal. Care este strategia pe care o aveți pentru atragerea și retenția celor mai buni oameni? De ce?

La Castel este un business de familie și îmi place să spun că noi avem norocul să fim una numeroasă. Foarte mulți dintre angajații noștri sunt cu noi încă de la început. De aceea, eu cred cu tărie în această valoare și sunt de părere că unitatea este un atuu care ne recomandă. Desigur, suntem și noi afectați de criza de personal din piață, însă încercăm prin strategia pe care o abordăm să păstram oamenii cât mai mult. Apreciem fiecare angajat în parte pentru munca pe care o depune și pentru plusvaloarea pe care o aduce. Astfel,  ne străduim să le oferim cele mai bune condiții de muncă, un mediu plăcut, unde să simtă că pot performa. Avem mereu grijă să îmbunătățim nivelul de salarizare, luăm în calcul modalitățile de fidelizare și pe cele de instruire adecvată pentru toată echipa.