Facebook investește în oamenii care construiesc comunități

Facebook a lansat Leadership Program, o iniţiativă globală menită să investească în oamenii ce construiesc comunităţi. Către acest proiect vor fi direcționate zeci de milioane de dolari, printre care granturi de până la 10 milioane de dolari pentru cei care înfiinţează şi conduc aceste comunităţi. În plus, compania introduce noi funcţionalităţi, ce vin în sprijinul administratorilor de grupuri şi susţin dezvoltarea echipei de ingineri din Londra, aceştia din urmă fiind responsabili cu dezvoltarea tehnologiilor pentru siguranţa utilizatorilor.

Anunțul a fost făcut în cadrul Communities Summit Europe din Londra care a reunit peste 300 de lideri de comunități din Europa. Printre aceştia se numără Blind Veterans UK, o organizaţie de advocacy ce oferă sprijin material şi financiar veteranilor de război nevăzători şi familiilor acestora; Donna Mamma, un grup de susţinere din  Franţa, unde mamele pot primi sfaturi şi informaţii preţioase; Girl State UK, iniţiativă ce apreciază şi reuneşte comunitatea femeilor ce practică skateboarding; High Society PL, un grup dedicat pasionaţilor de tenişi şi Berlin Bruisers, primul club de rugby deschis persoanelor gay.

Jennifer Dulski, Head of Groups and Community, printre primii beneficiari ai programului

Programul Facebook Community Leadership cuprinde oportunităţi de rezidenţă şi programe de cercetare (Fellowship), prin care liderii de comunităţi pot beneficia de training, suport şi finanţare.

Dintre aceştia, un număr maxim de 5 participanţi vor fi selectaţi ca lideri de comunităţi în rezidenţă şi vor primi fiecare până la 1.000.000$ pentru a îşi finanţa propunerile.

Un număr maxim de 100 de lideri vor fi selectaţi pentru programele de cercetare (Fellowship) şi vor primi până la 50.000$ pentru a finanţa o iniţiativă punctuală la nivelul comunităţii (suma finală de plată în USD poate varia în funcţie de fluctuaţiile cursului de schimb valutar la momentul efectuării plăţii).

Cercurile Community Leadeship reunesc liderii de comunităţi, astfel încât aceştia să se poată întâlni faţă în faţă pentru a interacţiona, învăţa şi colabora unii cu ceilalţi. Trei astfel de cercuri au fost organizate în Statele Unite ale Americii în 2017, iar iniţiativa va fi extinsă la nivel global anul acesta.

Grupurile pentru  Facebook Power Admins, din care fac parte la ora actuală peste 10.000 de administratori de grup din Statele Unite ale Americii şi  Marea Britanie, se extind pentru ca tot mai mulţi membri să poată beneficia de sfaturi şi să interacţioneze cu echipa Facebook, testând noile funcţionalităţi şi oferind feedback.                                                

Noi instrumente pentru administratorii de grupuri şi membrii acestora

Facilităţi pentru administratori: informaţiile despre solicitările de înscriere, Group Insights şi alte date relevante sunt acum grupate într-o locaţie unică, astfel încât gestionarea grupului să fie mai uşoară, iar administratorii să aibă mai mult timp pentru a interacţiona cu membrii

Anunţuri în cadrul grupului: administratorii îşi doresc să poată împărtăşi noutăţi într-o manieră cât mai simplă, de aceea a fost introdusă o funcţie ce le permite să posteze până la 10 anunţuri, afişate în partea de sus

Regulile grupului: siguranţa comunităţilor este importantă. Administratorii pot crea acum o secţiune dedicată regulilor, pentru ca acestea să fie împărtăşite în mod eficient cu membrii respectivului grup

Personalizarea: fiecare comunitate are o identitate proprie. Administratorii îi pot asocia acum o anumită culoare, ce va fi afişată în toate secţiunile grupului.

 

Activitatea inginerilor Facebook pentru siguranţa comunităţilor include:

  • Detectarea şi închiderea conturilor false: lucrăm în permanenţă pentru a ne asigura că Facebook este o comunitate de oameni care pot interacţiona în mod autentic, cu persoane reale.
  • Protejarea persoanelor: limitarea unor fenomene precum hărţuirea sau înşelătoria poate avea loc atât în realitate, cât şi pe Facebook, cu ajutorul unor instrumente mai eficiente de a identifica aceste probleme şi a le soluţiona.
  • Îmbunătăţirea modului în care conţinutul este raportat: oamenii trebuie să poată oferi cu uşurinţă feedback despre ceea ce nu ar trebuie să se afle pe Facebook, ceea ce merge în paralel cu detectarea automată. 

Pentru a afla mai multe detalii sau pentru a aplica pentru una dintre aceste iniţiative, mai multe detalii aici