Companii Lifestyle Marketing Stiri

Fast-food-ul, placerea vinovata a romanilor

26 aug. 2015 2 min

Fast-food-ul, placerea vinovata a romanilor

Reading Time: 2 minute

Restaurantele de tip fast-food sunt percepute de romani ca oferind nu numai preparate gustoase, ci adevarate momente de rasfat culinar, intr-un mediu placut si relaxant, arata un studiu calitativ desfasurat de Exact Cercetare si Consultanta in luna august.

Consumatorii sunt constienti de faptul ca mancarea de tip fast food nu este una sanatoasa, insa experienta gustului ii face sa isi asume orice risc. “Acestia nu se ataseaza insa emotional de brandurile de fast food, comunicarea fiind axata cu preponderenta pe promotii si produse si mai putin pe valorile brandurilor”, declara Irina Rainer (foto), Qualitative Research Manager,coordonatorul studiului.

Pe langa gustul si retetele unice ale produselor, clientii fast food-urilor apreciaza rapiditatea de preparare si servire, pretul practicat, varietatea, posibilitatea achizitionarii unui meniu complet si locatiile bine pozitionate. Consumatorii mai aleg fast food-urile pentru designul modern al restaurantelor, amabilitatea angajatilor, internetul gratuit, atmosfera placuta si existenta jucariilor la meniurile destinate celor mici.

“Exista zile cand nu vrei sa te mai gandesti la nutritie si mancare sanatoasa, vrei doar sa mananci repede ceva bun si sate bucuri de acea masa”, participant la studiul Exact

Atunci cand se orienteaza spre un anumit restaurant fast food, cel mai important lucru de care clientii tin cont este pozitionarea acestuia. Cel mai mult ii bucura pe consumatori existenta acestora in mall-uri si centre comerciale, fiind cea mai la indemana optiune dupa o repriza obositoare de cumparaturi. Cuvantul copiilor joaca de asemenea un rol important in cazul familiilor, masa la un restaurant de tip fast food fiind perceputa drept recompensa, atat prin prisma faptului ca cei mici pot manca ceea ce le place mai mult, cat si datorita jucariei incluse in meniu. Varietatea meniurilor face ca restaurantele de tip fast food sa reprezinte o optiune pentru majoritatea categoriilor de public. De asemenea, ofertele existente intr-un anumit interval de timp reprezinta alte criterii pentru care consumatorii opteaza pentru acest tip de mancare.

Cand se duc romanii la restaurantele de tip fast food?

▪ Cand nu au mancare acasasi nici dispozitia necesara pentru gatit. Restaurantele de tip fast food reprezinta in aceasta situatie alternativa cea mai rapida pentru o masa gustoasa

▪ Dupa cumparaturi, cand sunt obositi si au nevoie sa isi potoleasca foamea sau sa se relaxeze

▪ In pauza de pranz, cand simt nevoia unei mese gustoase, la un pret accesibil

▪ Cand vor sa manance ceva bun si sa se simta bine alaturi de familie

▪ Cand se intalnesc cu prietenii si au nevoie de o locatie la indemana

Spre deosebire de fast-food-uri, restaurantele de tip CDR (Casual Dining Restaurants) sunt preferate mai degraba pentru discutiile de afaceri, intalnirile cu prietenii, celebrarea unor ocazii speciale sau intalnirile in doi. Aceasta a doua categorie de restaurante este apreciata pentru mancarea de calitate, ingredientele proaspete si ambientul elegant. “Daca in alegerea restaurantelor de tip fast-food primeaza gustul preparatelor si rapiditatea serviciilor, in cazul restaurantelor de tip CDR, clientii considera importantapopularitatea brandului, experienta si vechimea acestuia pe piata”, spune Irina Rainer.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a patru Mini Focus Grupuri, la care au participat femei si barbati, cu varsta cuprinsa intre 20 si 35 de ani. Mini Focus Grupurile au avut loc in Bucuresti, in intervalul 3-7 august 2015.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: