Blog

Ferrari, Discovery, ProTV – brandurile care fascineaza romanii

22 iun. 2011 2 min

Ferrari, Discovery, ProTV – brandurile care fascineaza romanii

Reading Time: 2 minute

Ferrari, Discovery, ProTV, Facebook, Porsche, Heineken, Stella Artois, Swatch, Murfatlar si Harley Davidson sunt marcile care conduc in topul celor mai fascinante 50 branduri pentru romani, conform clasamentului lansat de catre revista Biz. Clasamentul este bazat pe un studiu exclusiv realizat pentru Biz de catre Unlock Market Research. Lansarea topului a avut loc azi, intr-o conferinta organizata de Biz la Forza Rossa Caffe.

Am realizat acest studiu pentru ca am vrut sa vedem in ce consta fascinatia pe care unele branduri o exercita asupra noastra. Topul este o premiera pentru Romaniasi se inscrie in traditia proiectelor speciale Biz dedicate industriei de branding ” spune Marta Usurelu, redactor sef Biz.

Studiul Unlock Market Research a avut ca scop definirea notiunea de brand fascinant si evaluarea gradului de fascinatie prin calcularea unui index al brandurilor spontan listate de consumatori ca fiind fascinante.

Rezultatele studiului indica faptul ca fascinatia exprima capacitatea unui brand de a se construi prin incredere, creativitate, pasiune, capacitatea de a inova si abilitatea de a provoca. “Un brand devine fascinant cand straluceste prin propria energie. Brandurile fascinante se reinventeaza, sunt nelinistite, ard in permanenta, sunt mereu in cautare de provocari” subliniaza Adina Vlad, Managing Partner, Unlock.

Studiul a avut loc in doua etape. Prima etapa a constat in rafinarea listei de atribute care definesc “fascinatia” si definitivarea listei de branduri candidate la titulatura de “fascinant” prin interviuri telefonice catre un esantion de 600 de respondenti cu varste intre 18 si 25.

In etapa a doua a fost intocmit un scor de fascinatie pentru fiecare brand evaluat si a fost realizat un top al fascinatiei. Esantionul total a cuprins 558 de respondenti cu vârste cuprinse intre 18 si 55 ani. Studiul este reprezentativ la nivel urban pentru populatia de peste 18 ani. In realizarea studiului a fost realizata analiza de tip Maximum Difference.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: