Focus pe companiile mici și mijlocii

XAPT Solutions și-a îndreptat atenția către companiile mici și mijlocii încă de anul trecut, începand cu lansarea unui nou produs ERP, numit SmartBiz 365. Mihai Madussi, Managing Director, XAPT Solutions, spune că strategia companiei pentru următorii ani este investiția continuă în produse proprii bazate pe platformele Dynamics365 puse la dispoziție de către Microsoft.

Piața de soluții ERP este marcată de multe noutăți. Cum percepe XAPT toate aceste schimbări?

Începând cu anul 2016 Microsoft a aplicat strategia de cloud și asupra soluțiilor Dynamics ERP reorientandu-le complet către conceptele de Software as a Service și Platform as a Service. Pentru toată rețeaua de parteneri această decizie a implicat o realiniere a propriilor strategii de business. XAPT a startat un proces de redefinire completă a companiei începând cu strategia de promovare și vânzare a soluțiilor, redefinirea proceselor de implementare și continuând cu schimbarea mentalității echipelor vizavi de abordarea proiectelor, orientându-ne către ideea de produs care o va înlocui pe cea de proiect.

Trăim într-o lume agilă iar acest lucru se observă prima dată în modul în care clienții își imaginează adopția unei soluții, nemaiavând răbdare să aștepte un proces ce implică analize complexe, design ambițios și sisteme foarte customizate. Modalitatea noastră de răspuns a fost verticalizarea, respectiv specializarea soluțiilor pe anumite ramuri ale unor industrii pentru care am conceput produse în care am inclus best practice-urile cumulate din proiectele anterioare.

Strategia XAPT pentru următorii ani este investiția continuă în produse proprii bazate pe platformele Dynamics365 puse la dispoziție de către Microsoft, produse care vor fi vândute sub propriile mărci și implementate într-un timp cât mai scurt și prin care să aducem o valoare adăugată cât mai mare clienților noștri.

Ce v-ați propus în continuare? Care va fi focusul acestui an?

Începând cu anul 2017 am adoptat o nouă direcție spre care să îndreptăm produsul Microsoft Dynamics NAV: companiile mici și mijlocii, segment care până de curând nu putea beneficia de un produs premium din cauza costurilor destul de ridicate. În atenția acestui target am creat un produs ERP numit SmartBiz 365, bazat pe experiența de peste 20 de ani pe care o avem în verticala de FMCG. Am adăugat peste platforma Microsoft Dynamics NAV o serie de peste 200 de funcționalități specifice deja configurate pe care le implementăm într-un timp foarte scurt și cu un efort de adaptare foarte redus. Prețul de start al produsului nu mai presupune niciun alt cost adițional de infrastructură și licențiere. Pachetul de servicii de implementare este tot fix, deci fără costuri ascunse sau majorări neașteptate de scop. Împreună cu SmartBiz 365 clienții pot contracta direct de la noi. Astfel, o companie poate dispune de o soluție de business end-to-end, pe bază de abonament, fără costuri suplimentare la valoarea unui leasing la un autoturism de clasă medie.

A doua direcție pe care ne focusăm este lansarea unui nou produs propriu de business inteligence (BI), bazat pe soluția Power BI a Microsoft. Am început proiectul în ultimul trimestru al lui 2017 și am avut în vedere 3 arii de business: vânzări, achiziții și logistică. În acest moment am construit și testat un număr de 7 dashbord-uri care conțin 36 de rapoarte cheie pentru respectivele procese. Totul este construit peste standardul sistemului Microsoft Dynamics NAV și poate astfel deservi orice client existent în piață. Prețul este mai ieftin decât un abonament mediu la un abonament de telefonie mobilă. Valoarea adăugată pentru managementul unei companii este imensă.

Acestea sunt două produse noi în portofoliul XAPT. Cum vă pozitionați cu soluția pentru care care aveți cea mai mare experienta în piață – Dynamics 365 for Finance and Operations – Enterprise Edition (denumita anterior Microsoft Dynamics AX)?

Am orientat Dynamics 365 for Finance and Operations-Enterprise Edition către proiecte complexe în industriile producție, distribuție și servicii profesionale, în care am dobândit o specializare crescută. Din perspectiva anului trecut putem spune că prin prisma noilor tehnologii și a experienței echipei am reușit ca proiecte de sute de utilizatori să fie live într-un interval de 6-8 luni.

Produsul poate acoperi, culege și oferi informații în toată organizația prin prisma tehnologiei (complet web-based și mobilă) și a modalității de licențiere – a fost introdusă noțiunea de membru al echipei, adiacentă celei de utilizator, astfel încât orice resursă poate furniza date primare la un cost redus, lucru care aduce avantajele primirii și procesării informației în timp real din toate sferele unei organizații.

Angajații pot beneficia de un spațiu personal în cadrul aplicației de unde pot interacționa cu toată organizația și introduce date (deconturi, cereri de deplasare și pontaje). Aceste spații de lucru (workspace-uri) pot fi publicate și către aplicația mobilă care funcționează pe toate platformele cunoscute (iOS, Android, UWP) unde pot funcționa chiar și offline, cu sincronizarea automată a datelor la revenirea conexiunii de Internet.

Experiența dobândită în cei peste 20 ani de când XAPT este prezentă pe piața românească este baza de la care pornim în direcția dezvoltării tuturor acestor noi produse și abordarea lor strategică. În final, mediul de business este cel care are de câștigat, beneficiind de cele mai noi tehnologii, inaccesibile nu cu mult timp în urmă.