Focus pe oameni

Fady Chreih, CEO, Rețeaua de Sănătate Regina Maria

Din momentul în care un model de business devine funcțional, Fady Chreih crede că rolul unui CEO se măsoară în felul prin care reușește să-i ajute pe cei din jurul său să devină mai buni.

Care a fost prima decizie luată după preluarea poziției de CEO?

Eram deja în companie de aproape trei ani când am fost numit CEO, așadar deciziile mele din noua poziție au fost o continuare a ceea ce știam deja că avem de făcut ca echipă, și anume să ne axăm pe calitatea actului medical și să creștem organic.

Cum vedeți rolul unui CEO în 2017?

În funcție de unde se află compania din perspectiva ciclului de afa­ceri și a culturii organizaționale, un CEO are agende diferite. La început este despre cum să faci ca modelul de business să funcționeze, ulterior este despre cum ajuți oamenii din organizație să mențină competitivitatea, agilitatea, astfel încât modelul de business să se îmbunătățească prin eforturile comune ale colegilor din organizație. Nu mai este despre tine, ci despre cei din jurul tău și cum poți să îi ajuți să fie mai buni.

Cu cine vă sfătuiți când trebuie să luați decizii legate de companie?

Există un comitet de management, format din oamenii care conduc
Regina Maria astăzi și care repre­zintă fiecare divizie de business, dar și principalele departamente admi­nistrative și operaționale. Este normal să lucrăm împreună strâns, mai ales când sunt decizii importante de luat. În afară de ei, mai sunt directorii medicali cu care mă consult pe zona de strategie medicală.

Care a fost cea mai dificilă decizie luată în calitate de CEO?

Cele mai dificile decizii sunt întotdeauna legate de oameni. În cazul meu, cea mai grea decizie a fost să mă despart de un senior manager care a contribuit mult la ceea ce suntem noi astăzi, dar care nu mai putea să aducă valoare adăugată în noul stadiu de dezvoltare în care se afla compania în acel moment. A fost o decizie foarte greu de luat, mai ales că persoana respectiva trăia va­lorile companiei.

Sunteți activ pe rețelele sociale?

Da, am Facebook și LinkedIn, dar sunt activ și pe Instagram. 

Comunicare pe e-mail/telefon sau față în față? 

Toate, în funcție de situație, cu toate că nu reușesc întotdeauna să mă întâlnesc cu colegii din țară, de exem­plu. Însă, ideal, cât mai mult face-to-face – cred foarte mult în acest tip de interacțiune – și telefon.

Ședințe sau întâlniri informale?

Pe ambele le consider la fel de importante. Ședințele impun un ritm al organizației. Întâlnirile informale sunt bune pentru a rămâne conectat la pulsul organizației, pieței, clienților, pacienților, medicilor. Merg mână în mână.